Ik heb een ongecastreerde reu van ruim 2.
Over het algemeen gaat hij prima met andere honden, maar hij heeft soms een grote mond naar andere reutjes als hij aan de riem loopt, of zij naar hem, waar hij dan weer op reageert.
Hij trekt hierbij ook aan de lijn. (en dan is 35 kilo hond best zwaar)
Ik heb onlangs besloten om het contact met honden zo veel mogelijk te vermijden als hij aan de riem loopt.
Gewoon naast meelopen, en een koekje er in als hij netjes mee loopt. Dit gaat erg goed.
Alleen nu komt de maar... Hij ziet er uit als een grote fluffige teddybeer, en met pups gaat het prima, maar als de reutjes puppy af zijn wil hij nog wel eens een grote mond hebben.
Ik loop ook voor mijn lol, dus ik heb vaak geen zin om uit te proberen of het die dag goed gaat of niet.
Nu kwam er dus vanmiddag iemand naar mij toe, die zich afvroeg waarom ik mijn hond niet meer met haar hond liet spelen (waarbij ze beiden aangelijnd zijn). Ik heb geprobeerde het uit te leggen, (haar reu is nu ruim een jaar) maar volgens de vrouw is haar hond groot fan van mijn hond, en mijn hond is zo lief,
En dit is dus niet de eerste keer dat mensen gepikeerd zijn dat ik mijn hond netjes naast laat lopen ipv op hun hond af laat stormen.
Hoe zouden jullie hier op reageren?