Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Raadar en plannen RVB

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Es
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
Aantal honden: 3
Contacteer:

Raadar en plannen RVB

Ongelezen bericht door Es »

Zelden zo vaak over een plan gelezen waarvan nooit gezegd wordt wat het inhoudt, en waar blijkbaar niemand ook naar vraagt?

Enne projectplan moet medio 2014 klaar zijn maar wordt 2018 gepresenteerd in de vorm van nieuw fokbeleid. Uh moeten de leden de leden daar niks van weten dan? Voor het plan klaar is??

" Medio 2014 moet een breed gedragen projectplan, met concrete maatregelen die het gedrag, welzijn en de gezondheid van honden in Nederland gaan verbeteren, gereed zijn.
Op verzoek van het ministerie van Economische Zaken is de Raad van Beheer de organisator en trekker van dit project.
Voor de Raad van Beheer is onder andere de World Dog Show 2018, die in Nederland wordt gehouden, een streefmoment om het Nederlandse beleid ten aanzien van het fokken en houden van honden, aan Nederland en de internationale hondenwereld, te presenteren"

http://www.raadvanbeheer.nl/uploads/med ... bruari.pdf
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
Es
Zeer actief
Contacteer:

Re: Raadar en plannen RVB

Dus we gaan allemaal weer lekker achteraf lopen zeuren..
Op elke wandeling is
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Nanna schreef:Schiet toch op. In 2018 wordt een breed gedragen projectplan gepresenteerd. Big deal.
Ik geloof allang niet meer dat er wezenlijk dingen gaan veranderen.
Wel heel jammer voor de rashond.....
Dit dus en wat zou het uitmaken? Als degenen die nu met stamboom fokken er totaal niet achterstaan of niet willen doen, gaan ze toch zonder stamboom fokken. Zolang het niet bij wet geregeld is, kan de Raad van Beheer zoveel roepen als ze willen. Zo lang het niet van de fokkers zelf uitkomt, heeft het allemaal totaal geen zin.

Laat de overheid nu eerst maar eens de misstanden aanpakken, de rashonden zoeken zichzelf wel uit. Wat niet meer te redden is, sterft vanzelf uit.
Es
Zeer actief
Contacteer:

Neeltje schreef:
Nanna schreef:Schiet toch op. In 2018 wordt een breed gedragen projectplan gepresenteerd. Big deal.
Ik geloof allang niet meer dat er wezenlijk dingen gaan veranderen.
Wel heel jammer voor de rashond.....
Dit dus en wat zou het uitmaken? Als degenen die nu met stamboom fokken er totaal niet achterstaan of niet willen doen, gaan ze toch zonder stamboom fokken. Zolang het niet bij wet geregeld is, kan de Raad van Beheer zoveel roepen als ze willen. Zo lang het niet van de fokkers zelf uitkomt, heeft het allemaal totaal geen zin.

Laat de overheid nu eerst maar eens de misstanden aanpakken, de rashonden zoeken zichzelf wel uit. Wat niet meer te redden is, sterft vanzelf uit.

Ok wachten we dat wel af.
Op elke wandeling is
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

2018... toe maar, dat wordt aanpoten :mrgreen:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Es
Zeer actief
Contacteer:

Nee het is al bijna klaar (?) (medio 2014...maar 4 later krijgen we een presentatie.
Op elke wandeling is
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

De raad moet eens gewoon toegeven dat ze een stamboom winkeltje zijn en ook aan handen gebonden en wat ze ook uitvoeren dat altijd in eerste instantie gaat of ze nog wel genoeg stambomen kunnen blijven verkopen om rendabel te zijn.
Dan hoeven ze ook niet zulke gekke fratsen uit te halen in hun statements om zo begaan en serieus over te komen wat dan uiteindelijk juist het tegendeel bewijst.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”