Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Himalayan Dog Chew

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Markk

Himalayan Dog Chew

Ongelezen bericht door Markk »

Na veel slechte dingen te hebben gelezen over Rawhide botten, ging ik op zoek naar een alternatief, en kwam ik de Himalayan Dog Chew tegen.
Het is een soort geharde kaas (van Yak melk) wat helemaal verteerbaar is, en lang mee zou moeten gaan.
Ik kan er geen negatief ding over vinden, en het zou echt het perfecte kauwspeeltje voor mijn hond zijn, maar het probleem is: ik kan hem nergens in Nederland (of zoiezo buiten de US) vinden :scratch:

Weet iemand heeel toevallig of ze hier ergens te koop zijn?
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Re: Himalayan Dog Chew

Ongelezen bericht door Sanchis »

Nooit gezien maar met het enorme aanbod aan kauwbotjes in de dierenwinkels moet het toch mogelijk zijn om iets minder exotisch te vinden waar ook geschikt is?
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik ben benieuwd hoeveel zout ze erin hebben gestopt aangezien ze geen (andere) conserveringsmiddelen hebben gebruikt :schrik:
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Nooit van gehoord. Gelukkig is hier wel meer te krijgen dan alleen rawhide botten.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Wat is er mis met rawhide botten?
Markk

Ongelezen bericht door Markk »

Stepper schreef:Er zit ook koeienmelk in, ben daar niet zo van voor honden. Dat lijkt me wel een negatief puntje.
Volgens de FAQ: "Milk in its raw form is what is difficult for dogs to digest. Once it is made into cheese, the cooking process actually alters the protein making it more easily digested..."
Gollum schreef:Ik ben benieuwd hoeveel zout ze erin hebben gestopt aangezien ze geen (andere) conserveringsmiddelen hebben gebruikt :schrik:
Ook van de website: "The amount of salt included in the creation of these chews is negligible. It is included by the people as a flavor enhancer, not for the flavor itself."
sbientje schreef:Wat is er mis met rawhide botten?
Volgens veel sites en forums zijn rawhide botten niet helemaal verteerbaar, en kunnen ze interne blokkages enzo veroorzaken :80:
Stepper schreef:Ik zou liever gaan voor gedroogde long ofzo. Of een winterpeen. Doe je misschien korter mee, maar dat is goedkoper en ik heb een vermoeden ook gezonder. (Plus ik vind dingen die lang mee gaan heel ranzig, zo'n verzameling van zachtgeworden kauwmateriaal, hondenslijm en stofjes )
Aan winterpeen zat ik ook al te denken inderdaad! Alleen vraag ik me af of ze daar niet gewoon grote stukken vanaf kunnen breken, waar ze dan weer in kunnen stikken :scratch:
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie

Ongelezen bericht door Sanchis »

Als je hond geen runderhuid kan verteren, ligt dat eerder aan je hond en niet aan het runderhuid, zou je denken :scratch: Een hond hoort hele prooidieren te kunnen verteren, ook de huid.

Runderhuid wordt al sinds jaar en dag verkocht als kauwbotjes voor honden en de honden die ervan de pijp uit gegaan zijn in mijn omgeving is precies nul.

Is er ook nog wat mis met: kophuid, bullepeesjes, gedroogd vlees, oren, hoefjes, kippennekken, lamsribben etc etc ???
Of kan je hond alleen zn kauw plezier kwijt op Yak kaas :hmmm:
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

waarom geen gewoon botwerk?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”