Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De hond van de overbuurman
Moderator: moderatorteam
-
chaos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
- Aantal honden: 3
De hond van de overbuurman
Heeft voor de tweede keer een slachting aangericht onder mijn kippen en eenden.
Mijn kippen lopen los in een omheinde tuin en komen elke ochtend naar de hoek van de tuin alwaar ze wachten tot ik kom voeren.
Wederom achter de omheining.
Vanochtend werd ik gewekt door een hond die begon te gillen, toen ik keek zag ik de hond over het hek springen, ik ben gelijk naar buiten gerend maar twee kippen had hij al te pakken gehad.
De hond ging er toen hij mij zag vandoor.
Buurman erbij gehaald, die niet weet wat hij met de situatie aanmoet.
Voor de verduidelijking, dit is nog half jaar geleden ook al gebeurd. Geen melding gemaakt bij de politie oid omdat ik gek genoeg dacht dat de buurman ook wel geschrokken was en dit zou voorkomen.
Hij heeft mij nooit gevraagd wat de schade was en ik heb er verder geen werk van gemaakt.
Maar nu...ik heb de politie gebeld en die zeggen dat ik geen aangifte kan doen, civielrechtelijke procedure kan ik starten en melding maken bij de gemeente, en oh ja, als ik dan toch wat wil kan de wijkagent wel even met hem praten...
Weten iemand of bovenstaande klopt?
Heb ik heb mijn kippen en eenden vandaag allemaal verkocht, ik wil dit niet nog een keer weer meemaken, dat ze zo in hun eigen tuin opgejaagd en afgemaakt worden.
En de buurman gaat er blijkbaar niets aan doen.
Mijn kippen lopen los in een omheinde tuin en komen elke ochtend naar de hoek van de tuin alwaar ze wachten tot ik kom voeren.
Wederom achter de omheining.
Vanochtend werd ik gewekt door een hond die begon te gillen, toen ik keek zag ik de hond over het hek springen, ik ben gelijk naar buiten gerend maar twee kippen had hij al te pakken gehad.
De hond ging er toen hij mij zag vandoor.
Buurman erbij gehaald, die niet weet wat hij met de situatie aanmoet.
Voor de verduidelijking, dit is nog half jaar geleden ook al gebeurd. Geen melding gemaakt bij de politie oid omdat ik gek genoeg dacht dat de buurman ook wel geschrokken was en dit zou voorkomen.
Hij heeft mij nooit gevraagd wat de schade was en ik heb er verder geen werk van gemaakt.
Maar nu...ik heb de politie gebeld en die zeggen dat ik geen aangifte kan doen, civielrechtelijke procedure kan ik starten en melding maken bij de gemeente, en oh ja, als ik dan toch wat wil kan de wijkagent wel even met hem praten...
Weten iemand of bovenstaande klopt?
Heb ik heb mijn kippen en eenden vandaag allemaal verkocht, ik wil dit niet nog een keer weer meemaken, dat ze zo in hun eigen tuin opgejaagd en afgemaakt worden.
En de buurman gaat er blijkbaar niets aan doen.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: De hond van de overbuurman
hoezo kun je geen aangifte doen dan
het is toch vernietiging van jouw eigendommen?
wel ongelofelijk dat je door andermans hond je eigen dieren moet verkopen, het moet toch niet gekker worden
wel ongelofelijk dat je door andermans hond je eigen dieren moet verkopen, het moet toch niet gekker worden

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Nou inderdaad.renee-uk schreef:hoezo kun je geen aangifte doen dan
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
-
chaos
- Zeer actief
Ik heb zelf honden en ik weet dat er een keer wat kan gebeuren, ik zou er zelf namelijk voor gezorgd hebben dat het niet nog een keer gebeurd....maar teveel vanuit mezelf gedacht.
Daarom wil ik nu een stap verder gaan, ik dacht aangifte te kunnen doen maar volgens de politie kan dit niet omdat civiel rechtelijk is en omdat de buurman de hond niet heeft opgehitst of het opzettelijk deed.
Daarom wil ik nu een stap verder gaan, ik dacht aangifte te kunnen doen maar volgens de politie kan dit niet omdat civiel rechtelijk is en omdat de buurman de hond niet heeft opgehitst of het opzettelijk deed.
-
Manu
Buurman is wel degelijk aansprakelijk voor de schade. Die kun je dus echt wel op hem verhalen.
Ontsnapt de buurhond dan? Of wordt de hond los van de riem uitgelaten?
Ontsnapt de buurhond dan? Of wordt de hond los van de riem uitgelaten?
-
Wilm@
Die meneer had niet mijn buurman moeten zijn, geen spaan van hem zou ik heel laten. 
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Ik heb geen idee hoe het juridisch zit maar ik zou hem er niet zo makkelijk mee weg laten komen en ws. had ik ook mijn dieren niet verkocht al begrijp ik je redenatie wel.
Ik zou persoonlijk foto's maken van de situatie en de overleden dieren en hem per brief aansprakelijk stellen tijdens een bezoekje waarin je hem ook verteld waarom. Dus ook mijn verzekering inlichten.
Volgens mij moet je wel aangifte kunnen doen, maar zeker weten doe ik dat niet. Ik zou zeker de wijkagent een bezoekje laten brengen. Gewoon voor het geval buurman moeilijk gaat doen.
Ik zou persoonlijk foto's maken van de situatie en de overleden dieren en hem per brief aansprakelijk stellen tijdens een bezoekje waarin je hem ook verteld waarom. Dus ook mijn verzekering inlichten.
Volgens mij moet je wel aangifte kunnen doen, maar zeker weten doe ik dat niet. Ik zou zeker de wijkagent een bezoekje laten brengen. Gewoon voor het geval buurman moeilijk gaat doen.
-
Manu
Het laatste klopt inderdaad. Ik heb het allemaal uitgezocht toen mijn hond een tuin indook om met kippen te gooien.chaos schreef:Ik heb zelf honden en ik weet dat er een keer wat kan gebeuren, ik zou er zelf namelijk voor gezorgd hebben dat het niet nog een keer gebeurd....maar teveel vanuit mezelf gedacht.
De buurman kan wel bekeurd worden, de hond heeft immers schade gemaakt op jouw terrein aan jouw beesten. En uiteraard moet de schade vergoed. Kun je hier niet samen met je buurman uit komen?
Wij zijn zelf naar de kippeneigenaren gegaan en vroegen hen wat ze aan schadevergoeding wilde hebben. We hebben hen dat bedrag gegeven. Er is ook melding gemaakt bij de politie. Maar omdat het geen opzet was zijn er geen maatregelen genomen.
Onze hond hebben we ook uit het asiel moeten ophalen en we zijn later viavia bij de kippeneigenaar terecht gekomen die wij zelf opgezocht hebben.
Ik vind dat je buurman hier nogal van zijn verantwoordelijkheid weg loopt en dan mag je ook best wat streng zijn en op je strepen staan hoor!
-
Lieke87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.
In principe is dit gewoon een civiele zaak, en zul je er onderling uit moeten komen. De buurman moet namelijk de gelede schade vergoeden. Hiervoor zou hij verzekerd moeten zijn.
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
In principe is je buurman hiervoor verzekerd via zijn WA. Als zijn verzekering moeilijk doet omdat hij niet voldoende heeft gedaan om schade te voorkomen (wat ik me voor zou kunnen stellen in deze situatie), dan verandert dit niets aan zijn aansprakelijkheid. Hij moet hoe dan ook de schade aan jou vergoeden. Zoals gezegd zou ik in eerste instantie proberen hier mondeling samen uit te komen en hem om vergoeding van jouw kippen vragen. Geeft hij niet thuis, wat wel heel erg onbeschoft zou zijn, dan zou ik hem schriftelijk aansprakelijk stellen en zo nodig juridische hulp inschakelen. Het gaat naar mijn idee niet eens (alleen) om het geld, maar om het signaal dat dit echt niet kan
Hij komt er zo al te makkelijk af, nu al voor de tweede keer
Jij zit met het beeld op je netvlies van vermoorde kippetjes. Sterkte
Jij zit met het beeld op je netvlies van vermoorde kippetjes. Sterkte
- Gittje
- Zeer actief
Ongehoordchaos schreef:En de buurman gaat er blijkbaar niets aan doen.
Je moet maar durven: je hond richt schade aan (tot tweemaal toe) en je doet of er niets aan de hand is!
Ik zou het daarbij niet laten...
-
beatje
Ik heb ook zulke buren gehad,hun golden kwam over de omheining mijn kippen vangen.Eerst vonden ze dat ik mijn kippen maar in een hok moest doen,want loslopen in mijn tuin was een uitdaging voor hun hond.Dat mijn 4 honden probleemloos tussen mijn kippen liepen hadden hun geen zaken mee.Maar nadat het nog een paar keer gebeurde hadden ze de volgende oplossing,wij moesten de omheining maar verhogen en dan zouden hun de helft mee betalen,maar wij moesten het doen.
Uit eindelijk voor de lieve vrede dat gedaan.
Ik sluit nu de kippen ook s'nachts op en ze lopen alleen los in de tuin als ik thuis ben.Een mens moet er wat voor over hebben om Leen ,Loes ,Lana,Lotje heel te houden
Uit eindelijk voor de lieve vrede dat gedaan.
Ik sluit nu de kippen ook s'nachts op en ze lopen alleen los in de tuin als ik thuis ben.Een mens moet er wat voor over hebben om Leen ,Loes ,Lana,Lotje heel te houden
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Sjonge 1 keer ongelukje dat is kut maar je vergoed de schade en zorgt dat het niet nog een keer gebeurd.
Wat een sukkel zeg
Wat een sukkel zeg
-
chaos
- Zeer actief
Even mijn moed bijeen geraapt en toch weer naar de buurman gegaan, blijkbaar toch mijn punt weten te maken. Een half uur later stond bij met de vergoeding die ik had geëist aan de deur.
Omdat het feit dat ik geen aangifte kon doen bij mij het bloed deed koken ook weer naar de politie geweest, daar zoekt de wijkagent het uit en komt ze erop terug.
Dus dat loopt.
Kippen en eenden zijn verkocht, dus die gaan maandag weg. Ben d'r helemaal klaar mee.
Vond het zo vreselijk om het zo te zien. Ze zitten daar altijd te wachten op eten en zijn helemaal gewend aan mijn honden en dan komt er een hond die ze helemaal verscheurd.....
De tamste zijn dan ook dood.
Ik heb niet de indruk dat mijn buurman alles op alles gaat zetten om het te voorkomen en dan ben ik genoodzaakt om mijn verantwoording tav mijn dieren te nemen.
Laf, misschien maar ik heb ze niet om in hokjes te doen en ik ben er echt niet van overtuigd dat ie het niet meer doet.
Omdat het feit dat ik geen aangifte kon doen bij mij het bloed deed koken ook weer naar de politie geweest, daar zoekt de wijkagent het uit en komt ze erop terug.
Dus dat loopt.
Kippen en eenden zijn verkocht, dus die gaan maandag weg. Ben d'r helemaal klaar mee.
Vond het zo vreselijk om het zo te zien. Ze zitten daar altijd te wachten op eten en zijn helemaal gewend aan mijn honden en dan komt er een hond die ze helemaal verscheurd.....
De tamste zijn dan ook dood.
Ik heb niet de indruk dat mijn buurman alles op alles gaat zetten om het te voorkomen en dan ben ik genoodzaakt om mijn verantwoording tav mijn dieren te nemen.
Laf, misschien maar ik heb ze niet om in hokjes te doen en ik ben er echt niet van overtuigd dat ie het niet meer doet.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Jammer, de zoveelste die een leuke hobby moet beëindigen door een hond van eigenaren die hun verantwoordelijkheid niet nemen.
Sinds kort heb ik ook een toompje raskippen, ik moet er niet aan denken dat een of andere onverlaat zijn hond los laat en mijn kippen kapot bijt.
Ik heb net van die mooie houten schapenraster aangeschaft van een meter hoog voor het volgende toompje kippen, ligt nog in de auto. Nu denk ik, had maar hogere genomen. Maar ja, waar is het einde.
Nogmaals, jammer dat je je mooie hobby opgeeft voor een stuk onbenul die zijn hond niet in het gareel heeft.
Sinds kort heb ik ook een toompje raskippen, ik moet er niet aan denken dat een of andere onverlaat zijn hond los laat en mijn kippen kapot bijt.
Ik heb net van die mooie houten schapenraster aangeschaft van een meter hoog voor het volgende toompje kippen, ligt nog in de auto. Nu denk ik, had maar hogere genomen. Maar ja, waar is het einde.
Nogmaals, jammer dat je je mooie hobby opgeeft voor een stuk onbenul die zijn hond niet in het gareel heeft.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
beatje
Marco88 schreef:lol wat een tokkie buren hebben jullie
Mijn Buren komen uit één van de duurste wijken van Belgie ,en zo gedragen ze zich vervolgens ook.Wij horen bij het voetvolk en zijn er om hun te dienen
-
beatje
Ik had 1.20 staan ,nu verhoogd na 1.50. Het is id belachelijk dat je zulke dingen moet doen.Maar in ons geval was het ook of id de omheining verhogen of geen kippen meer.Onder tussen is de omheining ook dichtgegroeid met klimop en heb ik er beplanting voor gezet zodat hun hond ze ook zeker niet meer ziet.Wolfsblut schreef:Jammer, de zoveelste die een leuke hobby moet beëindigen door een hond van eigenaren die hun verantwoordelijkheid niet nemen.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Meteen maar even duidelijk maken dat er van dat dienen niets zal komen?beatje schreef:Marco88 schreef:lol wat een tokkie buren hebben jullie![]()
![]()
Nou dat mag je ze persoonlijk komen zeggen.
Mijn Buren komen uit één van de duurste wijken van Belgie ,en zo gedragen ze zich vervolgens ook.Wij horen bij het voetvolk en zijn er om hun te dienen
Als hij uit een van de duurste wijken komt, waarom is hij daar dan niet gebleven?
Honden hoeven kippen niet te zien.
Ze kunnen ze ook ruiken.............
- sjef
- Zeer actief
Ach bij ons waren het vossen, die de kippen vermoorden en vossen hebben geen baasje om verhaal bij te gaan halen. Nu 2 meter hoog gaas en struikgewas in hun tuintje tegen de roofvogels en dat helpt.
I'm just a common man
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
-
lets have fun
Dat is allemaal heel leuk en aardig, maar heeft buurman ook iets gedaan om zijn hond op het erf te houden? Daar zou ik nog maar even op terug komen bij hem.beatje schreef:Ik had 1.20 staan ,nu verhoogd na 1.50. Het is id belachelijk dat je zulke dingen moet doen.Maar in ons geval was het ook of id de omheining verhogen of geen kippen meer.Onder tussen is de omheining ook dichtgegroeid met klimop en heb ik er beplanting voor gezet zodat hun hond ze ook zeker niet meer ziet.Wolfsblut schreef:Jammer, de zoveelste die een leuke hobby moet beëindigen door een hond van eigenaren die hun verantwoordelijkheid niet nemen.
-
beatje
Ja hij heeft de helft van het hekwerk betaald wat wij mochten plaatsenlets have fun schreef:Dat is allemaal heel leuk en aardig, maar heeft buurman ook iets gedaan om zijn hond op het erf te houden? Daar zou ik nog maar even op terug komen bij hem.beatje schreef:Ik had 1.20 staan ,nu verhoogd na 1.50. Het is id belachelijk dat je zulke dingen moet doen.Maar in ons geval was het ook of id de omheining verhogen of geen kippen meer.Onder tussen is de omheining ook dichtgegroeid met klimop en heb ik er beplanting voor gezet zodat hun hond ze ook zeker niet meer ziet.Wolfsblut schreef:Jammer, de zoveelste die een leuke hobby moet beëindigen door een hond van eigenaren die hun verantwoordelijkheid niet nemen.
-
chaos
- Zeer actief
Even een update hoor, ben zo vreselijk boos...
Vandaag is de hond van de overbuurman wederom achter mijn kippen aan gegaan, ik had er nog wat oude rondlopen die ik niet weg wilde doen.
De rest van mijn pluimvee had ik weggedaan en de oudjes heb ik gehouden.
Buurman zegt dat de hond de lijn los kan maken, dat hij er niets aan kan doen.
Politie zei de vorige keer volgende keer weer komen, ze hebben twee keer met overbuurman gesproken maar meer konden ze niet doen.
Morgen kan ik aangifte doen. Maar nu moet ik dus alles ophogen en nog meer wegdoen omdat de buurman echt niet om zijn hond kan denken. Ik ben er zo vreselijk boos over.
Vandaag is de hond van de overbuurman wederom achter mijn kippen aan gegaan, ik had er nog wat oude rondlopen die ik niet weg wilde doen.
De rest van mijn pluimvee had ik weggedaan en de oudjes heb ik gehouden.
Buurman zegt dat de hond de lijn los kan maken, dat hij er niets aan kan doen.
Politie zei de vorige keer volgende keer weer komen, ze hebben twee keer met overbuurman gesproken maar meer konden ze niet doen.
Morgen kan ik aangifte doen. Maar nu moet ik dus alles ophogen en nog meer wegdoen omdat de buurman echt niet om zijn hond kan denken. Ik ben er zo vreselijk boos over.
- sonj@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
Nou ja zeg, het is ook wel de omgekeerde wereld.
Wat jammer van de kippen.
Wat jammer van de kippen.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Hij kan niet om zijn hond denken
O ja, die kennen we,
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Je buurman moet er natuurlijk voor zorgen dat zijn hond niet in jou eigen tuin je kippen komt vermoorden.
Maar ik heb ook een hond die haar eigen lijn en tuigje zelf los kan maken.
Maar hij kan natuurlijk wel zoals Tara zegt er een ketting met karabijnhaak aan hangen.
Maar ik heb ook een hond die haar eigen lijn en tuigje zelf los kan maken.
Maar hij kan natuurlijk wel zoals Tara zegt er een ketting met karabijnhaak aan hangen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
Sanner
- Zeer actief
Dat het een keer gebeurt, dat kan. Maar dit laat je toch geen drie keer gebeuren. Bah wat een achterlijke buurman. Ik zou ook echt woest zijn!
-
Kimmie
zo echt bizar zeg,dat iemand dat ook gewoon durft te zeggen terwijl jouw hond iemands dieren in een eigen tuin vermoordt...
wat een mentaliteit
wat een mentaliteit