Lola valt uit aan de lijn en hier in de buurt loopt een man met JR en Lab die hetzelfde doen. Dus als ik die man tegemoet kom en zijn honden zijn los, dan vind ik dat niet verontrustend. Lola liep ook los immers, ik weet dat zij andere honden toch het liefst zo snel mogelijk passeert omdat ze ze eng vindt.
Dus ik kom die man tegemoet lopen, komt ineens die JR in volle vaart keihard grommend op ons af. Lola vluchtte gelijk, maar die jack achtervolgde haar en probeerde te happen. Ik geloof niet dat 'm dat gelukt is, maar het was wel een volhoudertje. Die eigenaar schreeuwde wel, maar die jack luisterde natuurlijk niet, die zat volledig in z'n eigen wereld.
Op zeker moment komt die jack langs z'n baas en kan die vent het beest in z'n kladden grijpen. Lola lag ondertussen méters verderop helemaal in elkaar gedoken te piepen. Ik liep een stukje naar haar toe en op zeker moment durfde ze wel te komen toen ik haar riep. En wat gebeurt er voordat ze bij me is?
Die lab komt op Lol af
Gelukkig had hij op zeker moment beide honden bij zich en durfde Lola alsnog bij mij te komen. En vervolgens presteert zo'n lullo het om nog beschuldigend te zeggen: 'jeetje, die van jou is wel heel erg bang he?' Wat op zich ook zo is, maar vind je het heel gek dat mijn hond piepend en in elkaar gedoken op afstand blijft als er eens een jack russel aanvalt en vervolgens een lab zich opdringt?
Pffff, wat een gedoe weer. Lola is uiteindelijk los langs die twee honden gelopen omdat ik vond dat we er gewoon langs moesten lopen, maar ze vond het helemaal niks. Een paar minuten verderop zagen we twee huppelende konijntjes achter gaas, normaal gesproken reden voor een hysterische Lola, maar daar reageerde ze nu helemaal niet op. De hele rest van de weg oortjes plat, maar gelukkig wel mij in de gaten houden en staart omhoog.
Benieuwd of het uitvallen nu weer erger is en wat er gebeurt als ze losloopt en honden moet passeren. Het uitvallen werd juist steeds minder de afgelopen tijd, een tikje in de riem en een duidelijk 'EH' werkt afdoende tegenwoordig. Dat zal nu wel weer even bijspijkeren worden. Met loslopen gaat Lola normaal gesproken altijd wel mee als ik haar commando 'volg' geef en een koekje in de aanslag houdt. Hopelijk blijft dat gewoon werken...