Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik kom er niet uit
Moderator: moderatorteam
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Ik kom er niet uit
Misschien iemand van jullie wel?
Ik wil Taran laten testen op dwerggroei. DM is getest en daar is hij vrij van en ik wil de dwerggroei ook weten.
Nu kan ik dat doen bij het van Hearingen instituut. Maar ten eerste js daar op het moment geen test beschikbaar en ten 2e heb ik begrepen dat die duurder is dan Laboklin.
Maar ik kan de test bij Laboklin niet vinden? Er schijnt nu ook een swabtest te zijn. Dus geen gedoe met bloedprikken meer maar kan het dus niet vinden.
Over een jaartje ga ik voor de HD en ED pas maar dit kan nu al.
Ik wil Taran laten testen op dwerggroei. DM is getest en daar is hij vrij van en ik wil de dwerggroei ook weten.
Nu kan ik dat doen bij het van Hearingen instituut. Maar ten eerste js daar op het moment geen test beschikbaar en ten 2e heb ik begrepen dat die duurder is dan Laboklin.
Maar ik kan de test bij Laboklin niet vinden? Er schijnt nu ook een swabtest te zijn. Dus geen gedoe met bloedprikken meer maar kan het dus niet vinden.
Over een jaartje ga ik voor de HD en ED pas maar dit kan nu al.
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Re: Ik kom er niet uit
Nou, heb er maar een mailtje tegenaan gegooid. Ben benieuwd
ik hoop Taran nog deze maand te kunnen testen.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Waarom da,? Is hij zoveel kleiner dan zou moeten zijn.? Komen natuurlijk wel eens vaker honden voor die boven of onder de maat zitten.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Is een swab wel net zo betrouwbaar als een bloedtest? Als je zoiets wil uitsluiten zou ik voor 100% zekerheid gaan.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Waarom niet direct met de HD en ED en dan gewoon een bloedtest. Hij is nu trouwens toch ook al ruim oud genoeg voor foto's?
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Ja hoor, hij is oud genoeg. Vanaf 18 maanden hecrutz schreef:Waarom niet direct met de HD en ED en dan gewoon een bloedtest. Hij is nu trouwens toch ook al ruim oud genoeg voor foto's?
Daarbij versperd ik de kosten graag een beetje
Waarom een bloedtest als een swabtest net zo betrouwbaar is?
Laatst gewijzigd door flamme op 16 feb 2014 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
bouvierpoedel schreef:Waarom da,? Is hij zoveel kleiner dan zou moeten zijn.? Komen natuurlijk wel eens vaker honden voor die boven of onder de maat zitten.
Oh nee hoor, Taran heeft geen dwerggroei. Als hij ingezet gaat worden voor de fok is het echter verplicht om te testen
Qua kosten verspreid ik het dan liever een beetje. Dus vandaar eerst dwerg en later, als Taran ook stabiel is qua gewrichten de HD (en ED maar dat is een persoonlijke keuze)
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Stomme vraag hoor , maar zit er dan per ras verschil in de genen kwa dwerggroei ?
Want ik heb 2 jaar terug Kyto en Ditch laten testen op dwerggroei en dat was gewoon bij van Haeringen
Want ik heb 2 jaar terug Kyto en Ditch laten testen op dwerggroei en dat was gewoon bij van Haeringen
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Oke . Dacht dat je hond dwerggroei zou kunnen hebben.
Maar je wilt hem getest hebben om als dekreu te gebruiiken.
Ja dan zou ik hem ook eerst op dwerggroei laten testen en heeft hij die genen dan is róntgenen ook overbodig.
Maar je wilt hem getest hebben om als dekreu te gebruiiken.
Ja dan zou ik hem ook eerst op dwerggroei laten testen en heeft hij die genen dan is róntgenen ook overbodig.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
** Angela ** schreef:Stomme vraag hoor , maar zit er dan per ras verschil in de genen kwa dwerggroei ?
Nee zit geen verschil in naar mijn weten. (maar pin me er niet op vast)
Ik was aan het kijken wat het prettigst was qua testen. Mijn vorige saarlooswolfhonden zijn ook getest bij van Haeringen maar ik hoorde viavia dat het sneller was bij Laboklin.
Echter, ik blijf toch bij v. Haeringen. Zij hebben nu de pups bij mijn vriendin ook getest en ik heb in het verleden ook alleen maar goede ervaringen gehad bij hun.
Ik kom ook niet goed uit de site bij Laboklin dus ik wacht het mailtje van v. Haeringen af
@Bouvierpoedel,zou Taran drager zijn dan kan hij evengoed ingezet worden voor de fok, als hij tenminste voor de rest (voor zover bekend) gezond is. Maar als hij drager blijkt te zijn dan kunnen alle teefjes die ook drager zijn Taran al bij voorbaat overslaan.
Overigens hoeft Taran niet persee te worden ingezet, maar mocht zich een leuke teef aandoen tzt dan sluit ik niks uit. Dan vind ik wel dat ik de verantwoordelijkheid heb om te zorgen dat hij goed getest is
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Nou, navraag gedaan en blijkbaar is de swab net zo betrouwbaar als de bloedtest.
De test is aangevraagd en ligt binnenkort in de bus. Swabs afnemen, papieren invullen en dan 3 weken wachten op de uitslag.
De test is aangevraagd en ligt binnenkort in de bus. Swabs afnemen, papieren invullen en dan 3 weken wachten op de uitslag.