Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nuance Pro Gel Pillows Mask System
Moderator: moderatorteam
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Re: Nuance Pro Gel Pillows Mask System
Als Mohammed niet naar de berg komt, moet de berg wel naar Mohammed zeker? 
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
OMG
Als een ras al zover is gekomen, moet zelf de meest fervente liefhebber zich toch wel achter de oren gaan krabben!
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 2
Tja... blijkbaar is overal een markt voor. Ik snap echt niet dat het in een land als Nederland nog steeds is toegestaan om rassen te fokken met zulke afwijkingen dat het dier geen normaal bestaansrecht heeft...
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Dit masker is geen Nederlands fabricaat, hoor.Hippo schreef:Tja... blijkbaar is overal een markt voor. Ik snap echt niet dat het in een land als Nederland nog steeds is toegestaan om rassen te fokken met zulke afwijkingen dat het dier geen normaal bestaansrecht heeft...
Hier worden wel steeds meer maatregelen genomen, in de US bij mijn weten niet. Of in Engeland
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 2
Bedoelde ook niet dat het Nederlands was, feit blijft dat er een markt voor is. Vind het jammer dat er tijdje terug in Nederland ineens werd geopperd om alle rashonden af te schaffen i.v.m. ongezonde rassen zoals engelse bulldog, cavalier king charles spaniel, mopshond, 'teacup'chihuahua's enz. Dat vind ik een maatregel die dan weer veel te ver gaat.Marjoleine schreef:Dit masker is geen Nederlands fabricaat, hoor.Hippo schreef:Tja... blijkbaar is overal een markt voor. Ik snap echt niet dat het in een land als Nederland nog steeds is toegestaan om rassen te fokken met zulke afwijkingen dat het dier geen normaal bestaansrecht heeft...
Hier worden wel steeds meer maatregelen genomen, in de US bij mijn weten niet. Of in Engeland
Het is natuurlijk diep triest hoe slecht sommige rassen in elkaar zitten(ook qua erfelijke afwijkingen als vWD, HD enz.) Ik zou er eerder voor pleiten om de paar ongezondste rassen met het inkruisen van andere rassen weer terug te brengen naar hoe ze een jaar of 70-80 geleden waren qua uiterlijk. Weer als voorbeeld een engelse bulldog, die had toen gewoon een paar cm snuit, geen poten die naast de romp zijn geplaatst en over het algeheel atletischer gebouwd.
Elke gezonde hond zou toch met gemak 10km moeten kunnen rennen(na opbouwen van conditie)?
En met Engeland doel je waarschijnlijk ook op Cruffs? Toch om te