Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
weinig brokken en toch nog te zwaar
Moderator: moderatorteam
- djee01
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
weinig brokken en toch nog te zwaar
mijn hond krijgt wolfsblut als voer. Nu heeft ze epilepsie en krijgt ze hiervoor medicatie. Nu is ze ineens een stuk dikker geworden en geven we minder voer. Ik moest vandaag het voer opnieuw bestellen en schrok wel een beetje van de hoeveelheid die we geven. Mijn hond is ongeveer 2 kg te zwaar. Voorheen woog ze 25 en nu 27 kg.
Eerst kreeg ze 300 gram per dag en dit hebben we nu al teruggebracht naar 220 gram per dag. Volgens de voedingstabel is dit voor een hond van 15kg terwijl ze 27kg is. Is dit normaal?
Eerst kreeg ze 300 gram per dag en dit hebben we nu al teruggebracht naar 220 gram per dag. Volgens de voedingstabel is dit voor een hond van 15kg terwijl ze 27kg is. Is dit normaal?
-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
Re: weinig brokken en toch nog te zwaar
fabrikanten zetten meestal te veel in de tabel want dan is je zak sneller leeg en verdienen ze meer
-
Pino01
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 1
Welke medicijnen krijgt je hond want soms hou je vocht vast door de medicijnen en dit is op de Weegschaal gewoon te zien als kilo's
- mmartinn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Zoals jij het zegt, lijkt het wel een beetje dat het door die medicatie komt toch?
Wat zegt de dierenarts over die gewichtstoename na het starten van die medicatie?
Wat zegt de dierenarts over die gewichtstoename na het starten van die medicatie?

- dagmar88
- Zeer actief
Mijn ongecastreerde teefje (met veel energie en goed op gewicht) van 20 kilo heeft maar 200 gram brokken of 400 gram vers nodig.
- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
Wanneer je hondje Phenoral krijgt kan zij/hij daar wat zwaarder van worden.
Iets minder voeren, tot je haar/hem weer op het gewenste gewicht hebt.
Iets minder voeren, tot je haar/hem weer op het gewenste gewicht hebt.

- djee01
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
Mijn hond krijgt epikal, kaliumbromide. De DA zegt dat door de medicatie mogelijk de stofwisseling veranderd dus of nog minder voeren of meer beweging aanbieden
-
silvester
Tja, tot op de dag van vandaag heb je geen tietertest gedaan op anaplasmose, alles wijst er op, kost overigens maar € 78,- zo'n onderzoek.
Tja, als ze het wel heeft verklaart het heel veel, de epileptische aanvallen (komen hoogstwaarschijnlijk om de drie weken die aanvallen, als je ze markeert op de kalender kan je na zes a zeven aanvallen zelfs de dag voorspellen wanneer nummer acht op de stoep staat), de diaree, het niet willen afvallen (wat overigens gewoon vochtophoping zal zijn) enz, enz..
Waarschijnlijk heeft ze ook: blauwe randen om haar pupillen, slijm bij haar ontlasting, knaagt op pootjes, mankt soms zomaar, is veel angstiger geworden....
Nha, veel geluk verder..
Tja, als ze het wel heeft verklaart het heel veel, de epileptische aanvallen (komen hoogstwaarschijnlijk om de drie weken die aanvallen, als je ze markeert op de kalender kan je na zes a zeven aanvallen zelfs de dag voorspellen wanneer nummer acht op de stoep staat), de diaree, het niet willen afvallen (wat overigens gewoon vochtophoping zal zijn) enz, enz..
Waarschijnlijk heeft ze ook: blauwe randen om haar pupillen, slijm bij haar ontlasting, knaagt op pootjes, mankt soms zomaar, is veel angstiger geworden....
Nha, veel geluk verder..