Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
'regels' bij de nestjes met pups (vraagje}
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Parson Russel -Peppie (overleden)
Kruising chihuahua X shih tzu/Yorkshire terriër -Mikki
Jack Russel -Diesel (oppashondje) - Aantal honden: 3
'regels' bij de nestjes met pups (vraagje}
Hai,
Ik heb een vraagje, het zit zo:
Als ik op internet of forums (ook dit forum) beetje aan het lezen ben, kom ik wel eens het onderwerp tegen over het wat en hoe van het kijken bij een nestje pups.
hier worden vaak de volgende dingen gezegt:
1. De bezoekers mogen pas vanaf 3/4 weken komen.
2. Ze moeten hun handen goed wassen en schoenen uit.
3. Kinderen moet ik niet bij mijn pups hebben, ze mogen ze niet aanraken.
Nu snap ik stelling 1 geheel.
Stelling 2 kan ik me nog wel in vinden, maar het helpt vgm niet veel.
Bij stelling 3 ben ik het niet helemaal eens, maar wss komt dat omdat ik niet weet wat zij de leeftijdsgrens van het kind dan vinden? Wat denken jullie daarvan? En hoe zouden jullie het met je nestje doen?
Gwn uit belangstelling, ben nieuwsgierig hoe jullie hierop antwoorden.
Groetjes,
Lana
Ik heb een vraagje, het zit zo:
Als ik op internet of forums (ook dit forum) beetje aan het lezen ben, kom ik wel eens het onderwerp tegen over het wat en hoe van het kijken bij een nestje pups.
hier worden vaak de volgende dingen gezegt:
1. De bezoekers mogen pas vanaf 3/4 weken komen.
2. Ze moeten hun handen goed wassen en schoenen uit.
3. Kinderen moet ik niet bij mijn pups hebben, ze mogen ze niet aanraken.
Nu snap ik stelling 1 geheel.
Stelling 2 kan ik me nog wel in vinden, maar het helpt vgm niet veel.
Bij stelling 3 ben ik het niet helemaal eens, maar wss komt dat omdat ik niet weet wat zij de leeftijdsgrens van het kind dan vinden? Wat denken jullie daarvan? En hoe zouden jullie het met je nestje doen?
Gwn uit belangstelling, ben nieuwsgierig hoe jullie hierop antwoorden.
Groetjes,
Lana
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: 'regels' bij de nestjes met pups (vraagje}
Elke fokker doet het op zijn manier, die regels die jij benoemt ken ik wel maar ik ken ook genoeg fokkers die het anders doen.
Bij mijn eerste hond mocht ik vanaf 4 weken kijken, dat was ook prima en ik snap het vanuit het oogpunt van de moeder. Bij de tweede mochten we binnen een week al komen en zaten we in de werpkist met moeders naast ons
Heel afhankelijk van de teef ook lijkt me.
Handen wassen vind ik wat overdreven, schoenen uit niet perse. Ik zou ook niet heel snel na een boswandeling met diezelfde vieze schoenen de werpkist in stappen.
Dat met kinderen lijkt me ook afhankelijk van de teef én de kinderen. Ik zou ouders wel vertellen dat kinderen gewoon rustig mogen doen, geen geschreeuw en geren bij mijn pups
En ook hierbij zal elke teef anders zijn en dat lijkt me toch de richtlijn. Als de teef zich er niet prettig bij voelt doen we het niet.
Bij mijn eerste hond mocht ik vanaf 4 weken kijken, dat was ook prima en ik snap het vanuit het oogpunt van de moeder. Bij de tweede mochten we binnen een week al komen en zaten we in de werpkist met moeders naast ons

Handen wassen vind ik wat overdreven, schoenen uit niet perse. Ik zou ook niet heel snel na een boswandeling met diezelfde vieze schoenen de werpkist in stappen.
Dat met kinderen lijkt me ook afhankelijk van de teef én de kinderen. Ik zou ouders wel vertellen dat kinderen gewoon rustig mogen doen, geen geschreeuw en geren bij mijn pups

-
- Vaste gebruiker
Ik begrijp dat elke fokker anders is, dit las ik gwn vaakMaeve schreef:Elke fokker doet het op zijn manier, die regels die jij benoemt ken ik wel maar ik ken ook genoeg fokkers die het anders doen.
Bij mijn eerste hond mocht ik vanaf 4 weken kijken, dat was ook prima en ik snap het vanuit het oogpunt van de moeder. Bij de tweede mochten we binnen een week al komen en zaten we in de werpkist met moeders naast onsHeel afhankelijk van de teef ook lijkt me.
Dat met kinderen lijkt me ook afhankelijk van de teef én de kinderen. Ik zou ouders wel vertellen dat kinderen gewoon rustig mogen doen, geen geschreeuw en geren bij mijn pupsEn ook hierbij zal elke teef anders zijn en dat lijkt me toch de richtlijn. Als de teef zich er niet prettig bij voelt doen we het niet.

Maar tot welke leeftijd zijn het kinderen volgens jou?
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Volgens mijn honden tot een jaar of 11-12Love-mikki schreef:Ik begrijp dat elke fokker anders is, dit las ik gwn vaakMaeve schreef:Elke fokker doet het op zijn manier, die regels die jij benoemt ken ik wel maar ik ken ook genoeg fokkers die het anders doen.
Bij mijn eerste hond mocht ik vanaf 4 weken kijken, dat was ook prima en ik snap het vanuit het oogpunt van de moeder. Bij de tweede mochten we binnen een week al komen en zaten we in de werpkist met moeders naast onsHeel afhankelijk van de teef ook lijkt me.
Dat met kinderen lijkt me ook afhankelijk van de teef én de kinderen. Ik zou ouders wel vertellen dat kinderen gewoon rustig mogen doen, geen geschreeuw en geren bij mijn pupsEn ook hierbij zal elke teef anders zijn en dat lijkt me toch de richtlijn. Als de teef zich er niet prettig bij voelt doen we het niet.
![]()
Maar tot welke leeftijd zijn het kinderen volgens jou?

- Roxywoezel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel
- Aantal honden: 2
Kijk naar je teef en je weet wie/wat wel kan en wie/wat niet.
Ze geven dat heel goed zelf aan.
Ze geven dat heel goed zelf aan.
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij mij mogen mensen pas na 3 weken komen kijken, op een paar uitzonderingen na.
Ik doe niet aan schoenen uit, handen wassen en dat soort dingen.
Wat ik alleen niet wil, is dat mensen gelijk in de ren gaan graaien en aan de pups gaan trekken. Kijk eerst even gewoon en dan komt dat vanzelf.
Kinderen moeten van mij gaan zitten en kunnen een pup op schoot krijgen, no way dat ik kleine kinderen met pups laat sjouwen.
Ik doe niet aan schoenen uit, handen wassen en dat soort dingen.
Wat ik alleen niet wil, is dat mensen gelijk in de ren gaan graaien en aan de pups gaan trekken. Kijk eerst even gewoon en dan komt dat vanzelf.
Kinderen moeten van mij gaan zitten en kunnen een pup op schoot krijgen, no way dat ik kleine kinderen met pups laat sjouwen.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik had de eerste 4 weken inderdaad geen vreemde visite op bezoek, wel vrienden/ familie waar de honden vertrouwd mee waren. Handen wassen en schoenen uit als regel voor de visite heb ik nooit gehanteerd, zelf hield ik het wel in de gaten dat ik de eerste weken niet met mijn werk- of paardrijkloffie de werpkist in ging, aangezien er daar een flinke roedel honden liep waar ik mee in contact was tijdens het werken, en die honden niet allemaal even zorgvuldig geënt waren. Kinderen waren hier juist meer dan welkom, wel vergezeld van ouders die hun verantwoordelijkheid namen en hun kinderen in de gaten hielden. Het jongste kind wat hier over de vloer geweest is bij de pups was 2 en voorzichtiger dan menig volwassene.
Aangezien wij zelf geen kinderen hebben vond ik het juist wel fijn dat er kinderen mee kepwamen met de visite, konden de pups daar ook aan wennen.
Aangezien wij zelf geen kinderen hebben vond ik het juist wel fijn dat er kinderen mee kepwamen met de visite, konden de pups daar ook aan wennen.
-
- Vaste gebruiker
bedankt voor al jullie snelle reacties! Leuk om te lezen hoe jullie erover denken 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
Bezoek inderdaad vanf 3/4 wk, kinderen mogen erbij. Afhankelijk van de leeftijd en type kind, krijgen kinderen van te voren instructies: niet tillen, op welke manier aaien, niet rondlopen maar zitten op de kont etc.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Bezoek vanaf 4 weken en die onzin van handen wassen en schoenen uit doen we niet aan en kinderen afhankelijk vd afspraken.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Hier doe ik niet zo moeilijk. Kijk een beetje per teef en mijn schema of het uitkomt.Meestal houd dat in dat ze de eerste week al mogen komen kijken.
Schoenen uitdoen en handen wassen doe ik ook niet aan , moet ik de moederhond en rest van de honden ook iedere keer wassen als ze buiten zijn geweest .
Wat ik wel vraag is geen hele parade van aanhang van familie en vrienden mee te slepen en soms geen kinderen bij het uitzoeken van de pup.
Gezeik ,gejank en verdriet van "ik wil dat andereeee puppie " heb ik geen zin in.
Schoenen uitdoen en handen wassen doe ik ook niet aan , moet ik de moederhond en rest van de honden ook iedere keer wassen als ze buiten zijn geweest .
Wat ik wel vraag is geen hele parade van aanhang van familie en vrienden mee te slepen en soms geen kinderen bij het uitzoeken van de pup.
Gezeik ,gejank en verdriet van "ik wil dat andereeee puppie " heb ik geen zin in.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Hier mochten de pupkopers komen vanaf een dag of 10. Goede bekenden, vrienden en familie eerder.
Ik heb de eerste weken wel gevraagd of ze hun schoenen uit wilde doen in de ren, maar handen wassen vond ik niet nodig. Kinderen waren gewoon welkom, pups mochten op schoot, maar uiteraard niet opgetild.
Ik heb de eerste weken wel gevraagd of ze hun schoenen uit wilde doen in de ren, maar handen wassen vond ik niet nodig. Kinderen waren gewoon welkom, pups mochten op schoot, maar uiteraard niet opgetild.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
- Zeer actief
- Contacteer:
hier bezoek na 24 uur na de geboorte, geen handen wassen, wel schoenen uit en kinderen mogen er gewoon bij maar inderdaad geen gezeul met de pups door kleintjes (onder 5 jaar zeker)
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
hier ook pas bezoek vanaf een paar weken ouderdom. Eigen gezinsleden niet meegerekend.
handen wassen etc is niet van toepassing.
Kleine kinderen ok als de pups een week of 5-6 zijn. Laatste week is het niet aan te raden ivm bijtgrage pups
handen wassen etc is niet van toepassing.
Kleine kinderen ok als de pups een week of 5-6 zijn. Laatste week is het niet aan te raden ivm bijtgrage pups

- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
ik heb de eerste mensen laten kijken toen de pups 3 weken waren. bekenden mochten eerder komen. kinderen heb ik geen bezwaar tegen maar zeg wel dat ze rustig moeten zijn. handen ontsmetten en schoenen uit als je de ren in gaat doe ik wel.
ellen
ellen
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
De eerste week in principe geen bezoek om moeder even tijd te geven rustig te herstellen van de bevalling.
Ik vraag mensen wel handen te wassen en schoenen uit te doen in de eerste weken, zeker mensen die van verder weg komen en/of honden hebben. Mijn honden hebben antistoffen tegen de rondwarende beestjes hier in de buurt, niet tegen die uit andere uitlaatgebieden.
Ook vraag ik mensen het bezoek even uit te stellen als hun eventuele, andere hond ziek is.
Kinderen mogen er uiteraard gewoon bij, mijn eigen dochter zit er tijdens de bevalling al bij
Ze mogen niet rondlopen met pups, zittend in de ren of rustig op de bank met een pup op schoot is prima.
Ik vraag mensen wel handen te wassen en schoenen uit te doen in de eerste weken, zeker mensen die van verder weg komen en/of honden hebben. Mijn honden hebben antistoffen tegen de rondwarende beestjes hier in de buurt, niet tegen die uit andere uitlaatgebieden.
Ook vraag ik mensen het bezoek even uit te stellen als hun eventuele, andere hond ziek is.
Kinderen mogen er uiteraard gewoon bij, mijn eigen dochter zit er tijdens de bevalling al bij

Ze mogen niet rondlopen met pups, zittend in de ren of rustig op de bank met een pup op schoot is prima.