Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nero...
Moderator: moderatorteam
-
chrisvanderheijden
Nero...
Hallo iedereen,
Ik heb inmiddels sins een week een rottweiler reu van anderhalf jaar. Het beestje liep voor dat hem overnam altijd in en rond een loods achter een hek op een bedrijventerrein van een transportbedrijf, hier kreeg hij af en toe een aai over de bol van verschillende chauffeurs en de werkelijke eigenaar gaf m alleen wat te eten en drinken en thats it. Voordat ik Nero kwam halen had de eigenaar twijfels over zn gedrag, hij had het er over dat Nero een kronkel in zn kop had, ik dacht bij mezelf, vind je het gek maar goed. Al daar trof ik naar mijn mening een vrij gestresde hond aan met de staart tussen de benen. Inmiddels heb ik Nero nu een week in huis en heb m geleerd gehoorzaam aan de lijn te lopen en inmiddels is hij ook zindelijk, hij gaat netjes zitten bij het kruisen van een oversteek en gaat niet meer uit zn plaat tegen andere mensen of honden etc. Het is nu weer een vrolijke hond met zn staart enthausiast kwispelend en lekker speels. Het valt mij alleen we op dat hij vaak slaapt en 9 van de 10 keer ook droomt, pootjes bewegen hevig, lipje trilt soms, en onregelmatig gesnurk.Is dit normaal, is het verwerking van stress of verleden?
Ik heb inmiddels sins een week een rottweiler reu van anderhalf jaar. Het beestje liep voor dat hem overnam altijd in en rond een loods achter een hek op een bedrijventerrein van een transportbedrijf, hier kreeg hij af en toe een aai over de bol van verschillende chauffeurs en de werkelijke eigenaar gaf m alleen wat te eten en drinken en thats it. Voordat ik Nero kwam halen had de eigenaar twijfels over zn gedrag, hij had het er over dat Nero een kronkel in zn kop had, ik dacht bij mezelf, vind je het gek maar goed. Al daar trof ik naar mijn mening een vrij gestresde hond aan met de staart tussen de benen. Inmiddels heb ik Nero nu een week in huis en heb m geleerd gehoorzaam aan de lijn te lopen en inmiddels is hij ook zindelijk, hij gaat netjes zitten bij het kruisen van een oversteek en gaat niet meer uit zn plaat tegen andere mensen of honden etc. Het is nu weer een vrolijke hond met zn staart enthausiast kwispelend en lekker speels. Het valt mij alleen we op dat hij vaak slaapt en 9 van de 10 keer ook droomt, pootjes bewegen hevig, lipje trilt soms, en onregelmatig gesnurk.Is dit normaal, is het verwerking van stress of verleden?
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Re: Nero...
De gangbare gedachte is dat tijdens dromen, ook zoals jij dat beschrijft, nieuwe (en dus geen oude
) indrukken verwerkt worden.
Gewoon lekker laten slapen, en mooi dat hij zo lekker kán slapen.
Over het verleden moet je niet teveel piekeren. Daar kan je verder toch niks mee.
Gewoon lekker laten slapen, en mooi dat hij zo lekker kán slapen.
Over het verleden moet je niet teveel piekeren. Daar kan je verder toch niks mee.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
j.werkman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Heidewachtel
Herman droomt elke avond heel heftig, rennen, geluiden, shaken, noem maar op. Heeft nog nooit iets ergs meegemaakt en is een heel stabiele heidewachtel van 7, met veel aktiviteiten overdag.
Geen zorgen maken dus.
Geen zorgen maken dus.
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
Storm doet dat ook,
die is alleen heel angstig als we hem wakker maken als ie in een droom zit en dan kan het zijn dat hij hapt.
Storm is ook een beestje met een verleden, en vermoed dat zijn schrik reactie daar vandaan komt.
het is al wel een stuk minder.
persoonlijk zou ik dus niet zomaar wakker maken.
die is alleen heel angstig als we hem wakker maken als ie in een droom zit en dan kan het zijn dat hij hapt.
Storm is ook een beestje met een verleden, en vermoed dat zijn schrik reactie daar vandaan komt.
het is al wel een stuk minder.
persoonlijk zou ik dus niet zomaar wakker maken.
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Bleza droomt ook met veel geluid, en beweegt ook.
Vind het wel heel schattig om te zien.
Jade doet het soms ook.
Vind het wel heel schattig om te zien.
Jade doet het soms ook.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Lekker laten slapen.
Maarre...............
............ goed bezig hoor om zo'n hond op te nemen.

Maarre...............