Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Speurhond

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Speurhond

Ongelezen bericht door maart »

Een nieuwe uitdaging aangegaan :cheer:
Momenteel bezig aan een weekendje speurhond CAC.
Runar zijn eerste keer (en van Kjerro en Gucci ook) maar ook mijn eerste keer. Komen we toe op de velden, lottrekking en uiteraard trek ik nummer 1, wat had je gedacht :LOL: in regen en wind en op net het slechtse stukje gras dat er was (boer had er even gezellig die ochtend er door gereden en wat karresporen getrokken :devil: ).
Runar mooi geconcentreerd zijn werk gedaan en even aan de eerste scherp hoek wat problemen (lag heel wat zaagsel en takken want daar zijn ze bomen aan het omzagen en vlak naast een schapenweide waar de schapen net dicht stonden) maar hij loste het prima op. Ook de omega kon wat strakker, maar bon, dat is ervaring.
Alle voorwerpen netjes aangeduid en zo hadden we 95 :cheer: :cheer:

Kjerro en gucci ook schitterend werk met respectievelijk 94 en 95 :ok:

Een goede start en een ervaring rijker. Op naar morgen met hopelijk idem en wie weet nog betere resultaten :cheer:
maart
Zeer actief

Re: Speurhond

Dag 2 als voorlaatste lotje getrokken op uiteraard... het enige spoor dat over 2 velden liep :boos: Nou ja; niets aan de te doen, dus aan de slag.
Heel moeilijk spoor (moeilijker als gisteren) op een veld dat schoon van ver maar ver van schoon was :ugh: Nat en drassig met rotte plekken en boordevol karresporen, maar Runar heeft alles netjes en beheerst opgelost. Met complimenten van de keurmeester voor zijn werk; hij vond het de beste van de dag en hield ontzettend van zijn koelbloedige manier van het oplossen van zijn fouten :E: :cheer:

Het resulteerde in 94 punten én weekendwinnaar :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
Wat ben ik blij op mijn mannetje, een prachtprestatie na een prachtig teamwork. Heel leuk om zo deze tak van de hondensport binnen te komen :F:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

super zeg!! fijn dat runar zo goed zijn fouten oplost :) en een compliment van een keurmeester is altijd prachtig
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Kaiou »

:cheer: Wat goed!
Gefeliciteerd :ok:
Afbeelding
maart
Zeer actief

de speuren van zaterdag. Runar links boven rood, Kjerro andere rood, Gucci paars

Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

YEAH!!!!
Cherish
Actief

Ongelezen bericht door Cherish »

Wat super gedaan zeg! Sta telkens van jullie team versteld :cheer: :cheer: :cheer:
Afbeelding
maart
Zeer actief

Cherish schreef:Wat super gedaan zeg! Sta telkens van jullie team versteld :cheer: :cheer: :cheer:
ik ook :lol1:

plezant om wat terug te krijgen zo, na al die uren trainingen die erin kruipen...
Leuke samenwerking, hopelijk duurt die nog lang :cheer:
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Wat goed gedaan weer! proficiat!
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Super, gefeliciteerd!
Bink2009
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Bink2009 »

maart schreef:de speuren van zaterdag. Runar links boven rood, Kjerro andere rood, Gucci paars

Afbeelding
Wow dat zijn nog eens sporen, ik was zaterdag al blij met ons spoor maar dat valt in het niet bij die van jullie :80: Maar super gedaan zo te lezen, toppie :ok:
maart
Zeer actief

Die waren nog 200 meter korter als de dag erop, dit waren nog relatief kleine spoortjes. Ook die van de zondag vielen an sich nog wel mee, zo'n 20min per hond denk ik.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Gaaf!! gefeliciteerd! :cheer:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
maart
Zeer actief

Vandaag terug een "gewone" wedstrijd meegelopen, nl de CACIT in Beerse en ook nu zijn we met een 1ste plaats naar huis gekomen :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
Speuren 98, met complimenten dat het wel degelijk écht het beste speuren van de dag was. Ondanks felle wind en zeiknatte velden, gewoon netjes zijn job gedaan.

Gehoorzaamheid 96, met complimenten over de overduidelijke sterke band die er tussen mijn en Ruun is :I: :I: Kleine details leiden tot puntenaftrek

Pakwerk 95 :cheer:

3 maal beste score op de afdelingen en zomaar eventjes 14 punten voorsprong op de 2de :cheer: :cheer: :cheer:
We zijn een stapje dichter bij Finland :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

maart schreef:Vandaag terug een "gewone" wedstrijd meegelopen, nl de CACIT in Beerse en ook nu zijn we met een 1ste plaats naar huis gekomen :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
Speuren 98, met complimenten dat het wel degelijk écht het beste speuren van de dag was. Ondanks felle wind en zeiknatte velden, gewoon netjes zijn job gedaan.

Gehoorzaamheid 96, met complimenten over de overduidelijke sterke band die er tussen mijn en Ruun is :I: :I: Kleine details leiden tot puntenaftrek

Pakwerk 95 :cheer:

3 maal beste score op de afdelingen en zomaar eventjes 14 punten voorsprong op de 2de :cheer: :cheer: :cheer:
We zijn een stapje dichter bij Finland :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
Wauw netjes zeg :lol1: !
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”