Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Onze DH pup

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Linny
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 1

Onze DH pup

Ongelezen bericht door Linny »

Ondanks dat er van tevoren flink wat tegengas gegeven werd van verschillende mensen om ons heen ("weet waar je aan begint", "kunnen jullie niet beter nog even wachten?", "een herder?! met kleine kinderen?!" etc. etc.) ben ik zoooo blij dat we uiteindelijk gewoon ons gevoel gevolgd hebben en er voor zijn gegaan! Want oh wat geniet ik van onze heerlijke puppert Nica. Tuurlijk, het is niet altijd rozegeur en maneschijn met een pup in huis, maar ik ben meer dan blij dat we eindelijk weer een hond in huis hebben... En wat voor één! Zo lief, leuk, ondeugend en gezellig is ze, eerlijk gezegd valt het hebben van een pup me echt 200% mee (hiervoor hadden we een herplaatser die kwam toen ze al 5 jaar was). Ik had me op het ergste voorbereid: slopen, slapeloze nachten, wekenlang ontlasting in huis op moeten ruimen en weet ik niet wat nog meer. Maar niks is minder waar. Het gaat allemaal zo soepeltjes en leuk! Puppycursus is leuk, ze leert snel... Ja, ik ben na ruim 5 weken helemaal head over heels op m'n meisje :I: ...

Afbeelding

Afbeelding

Alleen dat kuiten bijten bij mij en de kinderen, dat is een dingetje... Tot nu toe krijgen we het er maar niet uit bij haar. Speeltje aanbieden, 'NEE' zeggen, niks helpt... Ik weet dat dit normaal pupgedrag is, maar hoe krijg je dit er uiteindelijk uit?
Afbeelding
Ayronna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Re: Onze DH pup

Ongelezen bericht door Ayronna »

Leuke woef! Gefeliciteerd!

Het bijten hier ging na het wisselen van de tanden over, in combinatie met steeds auw zeggen/piepen en een speeltje aan te bieden.
h a n s
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin Espanol

Ongelezen bericht door h a n s »

Geinig koppie.
Tip:

Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Wat een leukerd zeg :I:

Wat dat bijten betreft; lantaarnpaal spelen en volhouden.. Of speeltje aanbieden en dat volhouden. Het gaat over, maar het kost even tijd.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

als je even met haar speelt met dat speeltje dat je aanbiedt gaat het vast beter.
mensen die gillen, springen en reageren zijn nou eenmaal leuker dan een dood speeltje waar niks mee gedaan wordt ;)

het is wel een scheetje zeg, ik ben helemaal jaloers ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Kuiten bijten was hier boom spelen.
Los?
Koekje, goed zo.
Om binnen een meter alweer in mijn broek te hangen :LOL:
Was na drie dagen volhouden wel voorbij.
Maar met kinderen erbij is het idd wat lastiger.

Leuk koppie :I:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Oh wat een leukerd zeg :I:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Jeannet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jeannet »

oh wat een poepertje :I: :I:
Groetjes Jeannet, Ruby, Lotje en Uschka
Afbeelding
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door rose »

Leuk ondeugend koppie.
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

wacht maar tot hij gaat wisselen haha
Afbeelding
Linny
Vaste gebruiker

En bedankt Marco haha! Dat geeft de burger weer moed :jank: :wink: ...

Bedankt voor de reacties, ik wist van tevoren al dat dit er uiteraard bij hoort, voor mezelf geen probleem maar voor de kinderen (3 en 5 jaar) is het niet zo leuk. Ik heb ze al geleerd om stil te gaan staan zodra het gebeurd met de handjes omhoog, maar soms is dit best lastig voor ze. Gelukkig zijn ze ook al helemaal in de wolken met Nica hoor, en weten ze dat het maar tijdelijk is. Zoals de oudste zegt: "Over een tijdje is ze net als Snuf de hond hè mam?!" . Het komt vast goed, daar ben ik niet bang voor :wink: .

We blijven stug verder gaan met speeltjes aanbieden :E:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Bijten doen veel speelse puppies in het begin. En hoe speelser het karakter, hoe erger. Maar het gaat er wel vanzelf van af. Dat is mijn ervaring.

Jouw kinderen hebben geluk dat je niet geluisterd hebt naar al die zeurpieten. Nu groeien ze fijn op met een hond! En zelf heb je er ook plezier van.

Een hond in huis is gewoon mooi.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

Herkenbare vooroordelen ;) die kregen wij ook!
Wat een heerlijk pupje!
Het bijten gaat wel over hoor! Blijven corrigeren!
Het duurt even voordat ze het door hebben!
Sem was rond de 8 a 9 maanden toen hij eindelijk is doorhad dat het bijten niet zo goed idee is.
Maar ze bijten om te ontdekken ;)
Je moet veeeeel geduld hebben! Maar dan heb je ook wel wat ;)
Veel plezier met je puppekindje!
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik kan me voorstellen dat je op een roze wolk zit. Wat een doetje!
Onze pup was ook zo lekker makkelijk, heerlijk. Lekker genieten!
Linny
Vaste gebruiker

Ja, met geduld kom je een heel eind, gelukkig heb ik die ervaring al met de kinderen, wat dat betreft is het precies hetzelfde :mrgreen:

En die vooroordelen, pfff... Ik merk vooral dat dat geen hondenmensen zijn die er iets over te zeuren hebben. Toen we eenmaal wisten dat Nica geboren was en dat ze bij ons zou komen, begon ik mensen te vertellen van haar komst. Veel enthousiaste reacties van 'oh wat leuk, een puppy!' , totdat het woord 'herder' viel... Commentaar waar je 'u' tegen zegt hoor! Slechte ervaring dit, gevaarlijke honden dat... Ik werd er niet goed van! Een buurvrouw hier verderop zegt nu ook tegen Nica: 'nu ben je nog leuk hè?! over een tijdje loop ik ws. met een boog om je heen' :roll: ...

Onze vorige hond was een labrador, schat van een beest en ik had er zo weer eentje genomen, maar mijn man is toch meer van de herders. We zijn bij de fokker langs geweest om kennis te maken met de volwassen honden en ik was meteen om. Wat een geweldig lieve beesten! De fokker is familie van ons, een vertrouwd gevoel dus... Verder zoeken was niet nodig. Gelukkig verwachtten ze dit geweldige nestje en kregen we meteen eerste keus. Het heeft volgens mij gewoon zo moeten zijn :wink: :I: ...
Afbeelding
mijn goldens
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door mijn goldens »

Wat een lief koppie heeft ze, genieten hoor!

Och ja die vooroordelen; heb zelf 2 Goldens, maar ik loop ook weleens met 2 herders van mijn vriendin. Komen die van mij de bocht: o die zijn lief!
Komen daarna de herders; o dat zijn heel andere. Ja zeg ik dan; deze zijn bruin met zwart, maar net zo lief.
Voor mijn vriendin echt weleens vervelend, maar ja het zegt ook wat over de andere mensen.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

O, wat een lief koppie heeft ze! :I:
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Wat een leukerd zeg ! :I: :I:
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Wat een dotje.. die oortjes :I:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
** Angela **
Zeer actief

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

En die vooroordelen hebben ook een voordeel hoor

Iedereen gaat voor je aan de kant , heb je zeeën van ruimte

En mensen die je soms liever niet op bezoek hebt blijven ook weg
Zo is mijn schoonmoeder sinds er hier honden lopen wel 3x geweest

2x toen vriend nog alleen woonde en 1 hond had en 1x sinds ik erbij ben komen wonen en we ineens 3 en nu 4 honden hebben :engel:
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
johanna68
Zeer actief
Mijn ras(sen): kr bouvier

Ongelezen bericht door johanna68 »

Linny schreef:Ja, met geduld kom je een heel eind, gelukkig heb ik die ervaring al met de kinderen, wat dat betreft is het precies hetzelfde :mrgreen:

En die vooroordelen, pfff... Ik merk vooral dat dat geen hondenmensen zijn die er iets over te zeuren hebben. Toen we eenmaal wisten dat Nica geboren was en dat ze bij ons zou komen, begon ik mensen te vertellen van haar komst. Veel enthousiaste reacties van 'oh wat leuk, een puppy!' , totdat het woord 'herder' viel... Commentaar waar je 'u' tegen zegt hoor! Slechte ervaring dit, gevaarlijke honden dat... Ik werd er niet goed van! Een buurvrouw hier verderop zegt nu ook tegen Nica: 'nu ben je nog leuk hè?! over een tijdje loop ik ws. met een boog om je heen' :roll: ...

Onze vorige hond was een labrador, schat van een beest en ik had er zo weer eentje genomen, maar mijn man is toch meer van de herders. We zijn bij de fokker langs geweest om kennis te maken met de volwassen honden en ik was meteen om. Wat een geweldig lieve beesten! De fokker is familie van ons, een vertrouwd gevoel dus... Verder zoeken was niet nodig. Gelukkig verwachtten ze dit geweldige nestje en kregen we meteen eerste keus. Het heeft volgens mij gewoon zo moeten zijn :wink: :I: ...
Heel veel geluk met jullie Pup..

Tja die vooroordelen..zo jammer. Zijn echt geweldige honden en trouw. Dus komt vast helemaal goed.

Het is een dotje.. :I:
johanna68
Zeer actief
Mijn ras(sen): kr bouvier

Ongelezen bericht door johanna68 »

Linny schreef:Ja, met geduld kom je een heel eind, gelukkig heb ik die ervaring al met de kinderen, wat dat betreft is het precies hetzelfde :mrgreen:

Heel veel geluk met jullie Pup..

Tja die vooroordelen..zo jammer. Zijn echt geweldige honden en trouw. Dus komt vast helemaal goed.

Het is een dotje.. :I:
Linny
Vaste gebruiker

** Angela ** schreef:En die vooroordelen hebben ook een voordeel hoor

Iedereen gaat voor je aan de kant , heb je zeeën van ruimte

En mensen die je soms liever niet op bezoek hebt blijven ook weg
Zo is mijn schoonmoeder sinds er hier honden lopen wel 3x geweest

2x toen vriend nog alleen woonde en 1 hond had en 1x sinds ik erbij ben komen wonen en we ineens 3 en nu 4 honden hebben :engel:

Haha! Dát is inderdaad een voordeel :mrgreen:
En het feit dat je niet constant een praatje hoeft te maken, want daar heb ik ook niet altijd even veel zin in :ugh:
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief

Je moet er gewoon t positieve van in zien :mrgreen:

Toen ik m'n eerste Duitse herder kreeg was ik 15 en die vooroordelen vond ik echt heel erg
Maar al snel dacht ik , t heeft ook zo z'n voordelen

Je loopt iig wel veilig , heb nog nooit meegemaakt dat er iemand mij snachts wat wilde doen als ik met een hond liep

Oja 1x maar die had niet gezien dat ik een hond bij had , al was hij daar wel heel rap achter :LOL:
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Leuk ding zeg!

En mensen denken toch wel 3 keer na voordat ze hun hond op je af laten stieren. En bij mijn pup wilde niemand hem aaien, dus ik kon gewoon meteen leren mensen te negeren ;)
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Wat een schatje :I:

Ach ja, die vooroordelen :piew:

Wel lachen, ik stond eens met een stel vrouwen en hun honden te kletsen in het losloopgebied. Komt er in de verte iemand met twee herders aan. Ze wijzen elkaar daar op en roepen gauw de honden bij zich. "Ik haat herders, die zijn nooit te vertrouwen.".
:scratch: Ik wijs op mijn mechelaartje. "Dat is ook een herder, hoor.".
Ja, maar dat was ánders. Oh. Okeeeee.....
En met mijn nieuwe witte herderpup. Bolletje wol op pootjes, uitermate schattig. Die werd eens geaaid door een vreemde. Toen vroeg ze wat voor ras het was. Toen het woord herder viel, werd die hand teruggetrokken met een snelheid of er een krokodil aan het happen was :LOL:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
** Angela **
Zeer actief

Moet daar altijd zo om lachen , alsof ze bij het woordje herder ineen veranderen in n monster

Wat t ook goed doet :

Mensen die helemaal weg zijn van je hond en tijdens t gesprek uitgebreid staan knuffelen want hij is zo lief

Dan komt de vraag , goh wat voor cusus heb je gedaan dat hij zo luisterd en lief is ?

O ik doe het IPO programma met ze

En wat houd dat in dan ?

Dan leg ik dat op z'n Jip en Janneke's uit ..
Nou dat is speuren , appel en pakwerk

En bij dat laatste word dan vaak heel snel de hand teruggetrokken , draaien ze om met de smoes uhhh ik moet er vandoor te laat voor ( vul maar wat in ) en ze rennen nog net niet weg :LOL:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

M@rleen schreef:Wat een leukerd zeg :I:

Wat dat bijten betreft; lantaarnpaal spelen en volhouden.. Of speeltje aanbieden en dat volhouden. Het gaat over, maar het kost even tijd.
:mrgreen:
Met bijten met die naaldjes heb je de beenbescherming van h a n s wel nodig als je lantaarn wilt spelen :lol1:
Even kort maar duidelijk aan het halsbandje opzij zetten met een "nee" en meteen iets anders in de bek geven zodat het niet direct weer kan.
Blijft pup aan de gang met steeds weer aanvallen (dan draait hij een beetje door) dan even een time out in de mand of bench.

Leuk koppie :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Linny
Vaste gebruiker

Die time out heeft ze idd woensdagmiddag toen mijn zoontje hier met zijn vriendje aan het spelen was, wel even gehad ja... Ze bleef achter de jongens aanvliegen en in die kuitjes happen. Speeltjes waren natuurlijk totaal niet interessant op dat moment. Eenmaal in de bench is ze heerlijk gaan slapen hoor, dus zo'n straf was dat niet :wink:

En die vooroordelen zullen idd altijd wel blijven, gelukkig weten wij wel beter :wink:
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik ben opgegroeid me een DH het was echt mijn maatje en hij heeft mijn jeugd verijkt.
Heel veel plezier er mee.
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”