Ondanks dat er van tevoren flink wat tegengas gegeven werd van verschillende mensen om ons heen ("weet waar je aan begint", "kunnen jullie niet beter nog even wachten?", "een herder?! met kleine kinderen?!" etc. etc.) ben ik zoooo blij dat we uiteindelijk gewoon ons gevoel gevolgd hebben en er voor zijn gegaan! Want oh wat geniet ik van onze heerlijke puppert Nica. Tuurlijk, het is niet altijd rozegeur en maneschijn met een pup in huis, maar ik ben meer dan blij dat we eindelijk weer een hond in huis hebben... En wat voor één! Zo lief, leuk, ondeugend en gezellig is ze, eerlijk gezegd valt het hebben van een pup me echt 200% mee (hiervoor hadden we een herplaatser die kwam toen ze al 5 jaar was). Ik had me op het ergste voorbereid: slopen, slapeloze nachten, wekenlang ontlasting in huis op moeten ruimen en weet ik niet wat nog meer. Maar niks is minder waar. Het gaat allemaal zo soepeltjes en leuk! Puppycursus is leuk, ze leert snel... Ja, ik ben na ruim 5 weken helemaal head over heels op m'n meisje

...
Alleen dat kuiten bijten bij mij en de kinderen, dat is een dingetje... Tot nu toe krijgen we het er maar niet uit bij haar. Speeltje aanbieden, 'NEE' zeggen, niks helpt... Ik weet dat dit normaal pupgedrag is, maar hoe krijg je dit er uiteindelijk uit?