Zoals bekend is (denk ik
Recent zijn op kantoor wijzigingen geweest die het mij mogelijk maken om te gaan proberen om de nu vrij standaard reisverzekering uit te breiden met "iets voor de hond".
Op een reisverzekering zijn dingen gedekt als "bagage", "ziektekosten", "repatriering" en soms annulering. Bij die laatste rubriek mag je op kosten van de verzekeringsmaatschappij annuleren als je door ernstige persoonlijke omstandigheden niet op vakantie kunt (ziekte bij jezelf en directe familie bijvoorbeeld).
Vrijwel nergens kun je meeverzekeren:
- noodzakelijke DA-kosten voor de hond gedurende de vakantie
- mogelijkheid tot annuleren als de hond heel erg ziek wordt of overlijdt tijdens je vakantie
- mogelijkheid tot annuleren als de hond 'vlak voor vertrek' heel erg ziek wordt of overlijdt.
Ik wil nu proberen om met de hoge heren op kantoor in gesprek te gaan over de mogelijkheden om dit soort dingen wel mee te verzekeren op zowel een kort-lopende reisverzekering als op een doorlopende reisverzekering.
Natuurlijk hebben sommigen een ziektekostenverzekering voor de hond; die biedt dan (soms) ook dekking in het buitenland. Maar, lang niet iedereen heeft zo'n verzekering voor het dier.
Hoe staan jullie hiertegenover? Als je natuurlijk voor jezelf al zo'n reisverzekering afsluit?
Ik probeer wat te inventariseren... dan kan ik beslagen ten ijs komen straks.
Groetjes,
Suzanne