Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

reisverzekeringen (voor mensen) en dan honden meeverzekeren?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

~Suzanne~
Zeer actief

reisverzekeringen (voor mensen) en dan honden meeverzekeren?

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hoi,
Zoals bekend is (denk ik ;-) werk ik in de verzekeringen ;-)
Recent zijn op kantoor wijzigingen geweest die het mij mogelijk maken om te gaan proberen om de nu vrij standaard reisverzekering uit te breiden met "iets voor de hond".
Op een reisverzekering zijn dingen gedekt als "bagage", "ziektekosten", "repatriering" en soms annulering. Bij die laatste rubriek mag je op kosten van de verzekeringsmaatschappij annuleren als je door ernstige persoonlijke omstandigheden niet op vakantie kunt (ziekte bij jezelf en directe familie bijvoorbeeld).

Vrijwel nergens kun je meeverzekeren:
- noodzakelijke DA-kosten voor de hond gedurende de vakantie
- mogelijkheid tot annuleren als de hond heel erg ziek wordt of overlijdt tijdens je vakantie
- mogelijkheid tot annuleren als de hond 'vlak voor vertrek' heel erg ziek wordt of overlijdt.

Ik wil nu proberen om met de hoge heren op kantoor in gesprek te gaan over de mogelijkheden om dit soort dingen wel mee te verzekeren op zowel een kort-lopende reisverzekering als op een doorlopende reisverzekering.

Natuurlijk hebben sommigen een ziektekostenverzekering voor de hond; die biedt dan (soms) ook dekking in het buitenland. Maar, lang niet iedereen heeft zo'n verzekering voor het dier.

Hoe staan jullie hiertegenover? Als je natuurlijk voor jezelf al zo'n reisverzekering afsluit? ;-) Bestaat er behoefte aan het 'meeverzekeren van het dier' en zo ja, wat zou je dan meeverzekerd willen hebben?

Ik probeer wat te inventariseren... dan kan ik beslagen ten ijs komen straks.

Groetjes,
Suzanne
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Re: reisverzekeringen (voor mensen) en dan honden meeverzeke

Ongelezen bericht door sirene »

Ik heb er wel interesse in maar heb altijd begrepen dat het bij de ANWB altijd al kan. Je moet het wel van tevoren aangeven. We hebben het al 2x ofzo gedaan als we speciaal voor de honden ergens naar toe gingen.

*edit* ter verduidelijking. Het ging dan om een annuleringverzekering. Dat we niet zouden gaan als er iets met één van de honden zou zijn.
Laatst gewijzigd door sirene op 29 jan 2014 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Voor mij hoeft dat niet zo nodig, waar wij op vakantie gaan kost de dierenarts geen drol in vergelijking met Nederland.
En degene van wie we het appartement huren is nog al makkelijk, als we naar huis moeten omdat de hond daar dood zou gaan of ernstig ziek wordt dan hoeven we de dagen die we eigenlijk nog zouden blijven niet te betalen.

Zelfs al gaan we zonder reden een of twee dagen eerder naar huis hoeven we die dagen niet te betalen, we hoeven zelfs het verblijf van de honden daar niet te betalen, terwijl hij er eigenlijk 10 euro per dag per hond voor vraagt. Nou laten wij de honden ook nooit alleen in het appartement en slopen ze verder daar niks.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik denk er niet aan!
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

:piew:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Frouke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell en Border Collie

Ongelezen bericht door Frouke »

Bij Dogwalktrail kun je ook een soort annuleringsdekking voor de hond meenemen. Ik heb dat bij de vakanties naar Oostenrijk altijd meegenomen en afgelopen zomer heb ik het bijna nodig gehad. Abbey was behoorlijk ziek geweest en het was nog even de vraag of ze wel op tijd fit zou zijn voor zo'n intensieve vakantie. Als dat niet het geval was geweest, dan zou ik niet gegaan zijn, de lol is er voor mij dan wel vanaf, maar zonder die dekking was ik dan wel mijn geld kwijt. Bij een reguliere vakantie weet ik het niet of ik dat zou doen.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Het is dus inderdaad soms handig als een annulering ook kan als er iets met de hond is als je speciaal voor de hond ergens heen gaat. Bv voor een dekking een verre wedstrijd of een hondenvakantie of een show. Of dat we met alle honden op vakantie gaan maar dus niet zouden gaan als er iets met 1 van de honden is. Dat doe je niet voor een weekendje weg maar mss wel voor een duurdere vakantie. Anders kun je dus naar je geld fluiten.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Marion.

sirene schreef:Anders kun je dus naar je geld fluiten.
Klopt, risico van het vak noem ik dat. En dat draag ik graag zelf (Overigens.... wat voor kosten maak je voor een dekking ver weg als je toch niet gaat? Of voor een show ver weg als je toch niet gaat, zal toch niet meer zijn dan de kosten van de show die je overgemaakt hebt?)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

nee, ik heb voor mezelf ook geen annuleringsverzekering oid.
En de goedkoopste reisverzekering die ik kan vinden...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marion.

malinois schreef:En de goedkoopste reisverzekering die ik kan vinden...
En wat heb je daar ooit al eens op geclaimd?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
Niks... :mrgreen: daar heb je gelijk in...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marion.

malinois schreef:
Marion. schreef:
Niks... :mrgreen: daar heb je gelijk in...
Daarom.

En mijn hond (pfff, moet wel wennen aan het enkelvoud) heeft hier in Nederland ook geen zorgverzekering, en krijgt dus op vakantie uiteraard ook gewoon alle zorg die ze verdient. Vaak vele malen goedkoper zelfs.
En als ik niet op vakantie kan als mijn hond het niet trekt? Dan is het jammer maar helaas. Zelfde trouwens als een collega haar man overlijdt, en ik dan moet gaan werken ipv op vakantie gaan. Bestaat ook geen verzekering voor, maar heb ik met alle liefde voor collega over.
~Suzanne~
Zeer actief

Marion. schreef:
Klopt, risico van het vak noem ik dat. En dat draag ik graag zelf (Overigens.... wat voor kosten maak je voor een dekking ver weg als je toch niet gaat? Of voor een show ver weg als je toch niet gaat, zal toch niet meer zijn dan de kosten van de show die je overgemaakt hebt?)
Hier heb ik aan gedacht ;-) en het is mijn idee om dat dus WEL meeverzekerd te zien te krijgen!
Niet voor een een-daagse show maar wel indien er sprake is van een "geboekte reis" daarheen; dus buitenland en/of 1 of meer overnachtingen.
Zo ook het meeverzekeren van "evenementen" waar je met de hond heengaat: sportwedstrijden of anderszins. Ook weer alleen indien sprake is van een geboekte reis met 1 of meer overnachtingen.

Daarmee is dan dus niet verzekerd als je voor 1 dag in Nederland naar een show of wedstrijd gaat. Dat lijkt mij heel lastig verzekerbaar, maar het staat wel op mijn lijstje om te kijken of ik het erbij kan krijgen.

Ingeval het lukt zouden bij overlijden of ernstige ziekte van de hond (of mens) ook de inschrijfkosten voor de show / het evenement terugbetaald worden.

Het is dus mijn voornemen om het zo grondig mogelijk aan te pakken.

En natuurlijk, niemand hoeft dit te verzekeren... maar voor de mensen die het wel willen kan het dus een uitkomst zijn als het er is / zou zijn. Ik weet hoe jij over verzekeringen denkt Marion, maar niet iedereen denkt er zo over ;)

Suzanne
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ik ga toch bijna elk jaar naar een grote hondensportwedstrijd in t buitenland. Elk jaar een ander land. Maar daar ga ik geen annuleringsverzekering voor afsluiten hoor... dit jaar ben ik eerder terug gegaan ivm een doodzieke hond. Ik heb geen sec er maar over gedacht om dat geld terug te vragen aan t pension waar ik logeerde of wat dan ook... en ik heb echt geen geldboom in tegendeel zelfs.
Mijn hond vond ik veel belangrijker op dat moment en heb er ook geen sec spijt van.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Update!
Naar aanleiding van mijn voorstellen komt er (zoals het er nu uitziet eind volgende week) een gesprek tussen mij en de verzekeringsmaatschappij om te kijken of mijn ideeen haalbaar zijn en tegen welke premie dan.
Het uitgangspunt is een bestaande verzekering, waar dan een specifieke hondenclausule op komt (of evt kat) en waarvoor per hond (dier?) een extra premie wordt gevraagd.

Ik heb de vraag op verschillende plekken uitstaan maar ook hier nog een keer:
Als jullie toevoegingen hebben, nog ideeetjes, dingen die jullie belangrijk vinden om meeverzekerd te hebben dan hoor ik het graag.

Ik snap dat er hele volksstammen zijn die dit niet willen verzekeren ;-) maar het gaat mij om de mensen die dit WEL willen! ;-)

Suzanne
~Suzanne~ schreef:
Marion. schreef:
Hier heb ik aan gedacht ;-) en het is mijn idee om dat dus WEL meeverzekerd te zien te krijgen!
Niet voor een een-daagse show maar wel indien er sprake is van een "geboekte reis" daarheen; dus buitenland en/of 1 of meer overnachtingen.
Zo ook het meeverzekeren van "evenementen" waar je met de hond heengaat: sportwedstrijden of anderszins. Ook weer alleen indien sprake is van een geboekte reis met 1 of meer overnachtingen.

Daarmee is dan dus niet verzekerd als je voor 1 dag in Nederland naar een show of wedstrijd gaat. Dat lijkt mij heel lastig verzekerbaar, maar het staat wel op mijn lijstje om te kijken of ik het erbij kan krijgen.

Ingeval het lukt zouden bij overlijden of ernstige ziekte van de hond (of mens) ook de inschrijfkosten voor de show / het evenement terugbetaald worden.

Het is dus mijn voornemen om het zo grondig mogelijk aan te pakken.

En natuurlijk, niemand hoeft dit te verzekeren... maar voor de mensen die het wel willen kan het dus een uitkomst zijn als het er is / zou zijn. Ik weet hoe jij over verzekeringen denkt Marion, maar niet iedereen denkt er zo over ;)

Suzanne
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”