Gisteren had ik echter zin om te gaan wandelen aan het Heerderstrand. Mijn man had flink de zenuwen, die vindt het maar niets al die loslopende honden en dan uitvallende Spikey.
Op het strand hebben we Spikey en Laika lekker los gegooid en zijn met ze gaan spelen met een stok. Andere honden werden door de beide niet eens bekeken. Nou doet Spikey dit nooit, die heeft geen behoefte aan andere honden.
Het stukje door het bos hebben we ze weer aangelijnd dat is onoverzichtelijk en ik wil graag zien wat er aan komt.
Bij het water ze weer los gelaten. Hier waren wel veel grote honden maar Spikey deed gewoon zijn ding en dat was lekker in het water lopen. Als er honden dichterbij kwamen werden die niet al te vriendelijk verzocht op te zouten. Maar hij zocht ze zelf niet op en hij deed het alleen als de hond aanstalten maakte om bijvoorbeeld aan zijn kont te snuffelen.
Sommige honden zijn wat hardleers (hun baasjes ook) maar Spikey negeerde ze als ze achter hem aan kwamen en snauwde alleen als ze echt weer aan hem gingen snuffelen.
Al met al deed hij het echt heel erg netjes. En wij ook
En Laika? Die is zielig. Niemand komt bij haar snuffelen of kennis maken. En dat terwijl zei zo graag speelt met andere honden. Alleen Spikey is in trek bij andere honden en waarom