Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

trots

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

trots

Ongelezen bericht door blacky »

Trots op mijn mannetje Spikey. Hij is niet makkelijk en valt uit naar andere honden.
Gisteren had ik echter zin om te gaan wandelen aan het Heerderstrand. Mijn man had flink de zenuwen, die vindt het maar niets al die loslopende honden en dan uitvallende Spikey.

Op het strand hebben we Spikey en Laika lekker los gegooid en zijn met ze gaan spelen met een stok. Andere honden werden door de beide niet eens bekeken. Nou doet Spikey dit nooit, die heeft geen behoefte aan andere honden.

Het stukje door het bos hebben we ze weer aangelijnd dat is onoverzichtelijk en ik wil graag zien wat er aan komt.
Bij het water ze weer los gelaten. Hier waren wel veel grote honden maar Spikey deed gewoon zijn ding en dat was lekker in het water lopen. Als er honden dichterbij kwamen werden die niet al te vriendelijk verzocht op te zouten. Maar hij zocht ze zelf niet op en hij deed het alleen als de hond aanstalten maakte om bijvoorbeeld aan zijn kont te snuffelen.

Sommige honden zijn wat hardleers (hun baasjes ook) maar Spikey negeerde ze als ze achter hem aan kwamen en snauwde alleen als ze echt weer aan hem gingen snuffelen.

Al met al deed hij het echt heel erg netjes. En wij ook :mrgreen: toch blijft wel de angst dat er een grote dominante hond op Spikey af komt die dat gesnauw niet pikt en er op klapt. Wij hebben dan ook wel een aantal honden bewust ontlopen of geblokt terwijl de ander met ze bezig was met de stok.

En Laika? Die is zielig. Niemand komt bij haar snuffelen of kennis maken. En dat terwijl zei zo graag speelt met andere honden. Alleen Spikey is in trek bij andere honden en waarom :19:
Afbeelding
gevni havanezers
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Re: trots

Ongelezen bericht door samantha! »

Dat is inderdaad een goede reden om trots te zijn :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Klinkt goed! Ik snap dat ook nooit, ik heb er 2 die willen spelen en eentje die alle contact met andere honden wil vermijden. En ze willen altijd allemaal bij hem....
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Saschesfloor schreef:Klinkt goed! Ik snap dat ook nooit, ik heb er 2 die willen spelen en eentje die alle contact met andere honden wil vermijden. En ze willen altijd allemaal bij hem....
misschien omdat hij net doet alsof hij ze niet ziet? Dat deed onze Spikey gisteren. Ik had dat nog nooit eerder van hem gezien.

Toch had hij wel interesse in andere honden als ze maar niet groter waren dan hij zelf. Alleen was dat meer ik loop vlak langs jou als jij dan naar mij kijkt wil ik eigenlijk wel met jou spelen. Maar ja die hond had een bal en die had geen zin in spelen. Ook goed en Spikey liep gewoon door snuffelen aan die hond deed hij niet maar je zag wel dat hij interesse had.
Afbeelding
gevni havanezers
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”