Mijn hondje is een kruising uit het asiel maar komt oorspronkelijk uit Spanje. Vanuit het asiel waar we haar hebben gehaald konden ze niets zeggen over haar achtergrond. Ik ben dus wel erg benieuwd wat jullie erin zien.
Mensen op straat vragen altijd wat voor ras het is. Mijn antwoord is altijd een rasechte vuilnisbak. Veel mensen dachten in het begin ook dat het een herder puppy was. Zeker op de momenten dat ik samen liep met een Mechelse herder hebben heel veel mensen gevraagd of we puppy's hadden?!
Nou is ze duidelijk geen puppy meer maar onderhand al bijna 4, weegt zo'n 13 kg en is ongeveer 40 cm in schofthoogte. Ze zit vol energie en is supersnel buiten als ze rent. Ze heeft het echt nodig om regelmatig even over het veld te kunnen racen. Gaat ook graag mee fietsen, ze wordt al blij als ik de fiets pak. Binnen is ze dan over het algemeen heel rustig en kan ze ook uren op de bank hangen.
Ik heb onderhand al heel veel rassen gehoord die mensen erin zien, variërend van heel groot tot heel klein. Ik ben benieuwd wat jullie zien!

Oren staan alleen omhoog door de wind!