renee-uk schreef:ranetje schreef:renee-uk schreef:ik zou eens proberen wat rust in dat hondje te brengen.
beetje minder met hem doen en als ie die rust zelf niet neemt hem daartoe dwingen, eventueel met een korf om tegen het staartbijten.
ik denk dat je vanaf het begin al veel te veel met hem gedaan hebt en ik denk ook dat de mogelijkheid dat je van een border een neurootje maakt best aanwezig is.
ik zou het roer omgooien als ik jou was, hij is nog jong genoeg en heeft nog een heel leven voor zich, waarin je nog een heleboel kunt trainen.
maar trainen vanuit rust zet een hoop meer zoden aan de dijk dan trainen vanuit niet in de hand te houden overenthousiasme en is uiteindelijk voor je hond ook een stuk prettiger.
Machie schreef:Ik sluit me aan bij Renée. Te veel borders worden kapot getraind omdat je er zogenaamd zo veel mee moet doen....
In een ander topic staat dat ze verdeeld over 5 keer in totaal 20 minuten per dag traint met die hond (6 maanden oud).
Is dat veel?

en behendigheid en fietsen vanaf 18 weken en van alles meer om die hond maar bezig te houden.
als ie dan de kat niet achterna zit, jumpt ie wel op en af de bank of sjeest joelend door het huis vanwege videootjes op de pc.
ik lees in topics van smokey nooit iets over rust voor of beter in dat hondje en je gaat me toch niet vertellen dat staartbijten een uiting van welbehagen is?
maar goed, maakt mij verder niet uit ik gaf alleen mijn mening maar en ruil die even makkelijk weer in voor een betere

Gelukkig lees je veel van mijn topics daar ben ik zeer blij mee .
Mijn hond krijgt genoeg rust , een paar keer per dag een paar minuutjes trainen vind ik toch echt zeer weinig aangezien ik om 7 uur s'morgens opsta en avonds om 23.30 naar bed ga.
Ik heb geen idee waarom hij aan zijn staart zit , hij heeft vlooien gehad dus misschien heeft dat er iets mee te maken gehad.
Het is niet zo dat hij over de grond aan het rollen is om echt zijn staart te pakken uit verveling.
Hij is s'morgens in zijn kooi gegaan en kwam eruit zonder witte pluim , hierna heeft hij nog een keer eraan gebeten en weer alle aangegroeide haren eruit getrokken vandaar dat ik graag iets erop wou doen zodat hij dit Nooit meer doet.
Een border collie zonder witte pluim ?
Wat betreft behendigheid : 20 minuten inclusief spelen in de week vind ik toch vrij weinig en wat we doen is 5 cm hoog springen en door het tunneltje rennen , omdat ik de behendigheid in wil is het toch leuk om er nu al wat aan te doen op puppy niveau.
Over met 18weken oud fietsen , dit heb je verkeerd begrepen denk ik ?
Mijn vraag was of het verkeerd was om hem te laten wennen aan het naast de fiets lopen , en nee .. ik heb nooit gezegt dat ik 20km ben gaan fietsen en dat hij als een speer moest gaan rennen , wel heb ik eens een rondje om het huis gedaan van een meter of 50 ..
Mijn laaste vraag die ik hier op het forum stelde is : wat te doen aan een hond die gek word bij het afspelen van filmpjes waar geblaf te horen is van honden of ge-miauw van katten , dit bleek niet eens zo een rare vraag gezien de andwoorden die ik gekregen heb en bleek mijn hond ook niet de enige te zijn.
De tip die ik gekregen heb is het Trainen tijdens Blaf geluiden , maar ja volgens mij vond je al dat ik veel trainde dus dat gaat hem dan ook niet worden ?