Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoeveel commando's tegelijk aanleren

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

smokey
Actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 1

Hoeveel commando's tegelijk aanleren

Ongelezen bericht door smokey »

Beste Mensen ,

Hoeveel Commando's kan je eigelijk een *pup* tegelijk aanleren zit daar nog een limiet aan ?

Kan ik hem bijv meerdere dingen in 1 sessie leren of is het beter om hem iets te leren en dan pas het volgende commando aanleren ?

Graag hoor ik van jullie :E:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Re: Hoeveel commando's tegelijk aanleren

Ongelezen bericht door maart »

ik heb al meerdere sessies nodig om 1 iets aan te leren :wink:
bandolero
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bandolero »

Als BC pup zo weinig mogelijk.
Te veel mensen die een BC pup in huis halen willen hem direct zoveel mogelijk leren, want het is toch oh zo'n slim ras, en ze hebben toch hun mentale bezigheid nodig en bla bla bla...

Ik doe exact het omgekeerde. Ik hou het als pup bewust kalm en leer ze niet veel.
Ik wil dat ze pup zijn, maar dat ze ook rustig leren zijn.
Ik hoef geen hond die constant verwacht dat ik er mee bezig ben, die constant nood heeft om nieuwe dingen te leren.
Door ze constant en constant nieuwe dingen te willen leren, zo snel en zo veel mogelijk als pup,
creëer je van die hyper gevallen.
Nou, daar bedank ik toch liever voor ;)
smokey
Actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door smokey »

Hij is nu 6en een halve maand en kent misschien een handje vol commando's zoals :

Zit
Lig
Blijf
Wacht
Hoog
Tunnel

Dus echt de nood om hem dingen te leren valt wel mee vind ik zelf :)

Het is voor mij een beetje moeilijk om hem bezig te houden nu hij nog een Pup is en de tijd van het jaar maakt het er ook niet veel beter op , dus ik dacht ik ga hem maar een paar commando's leren om hem en mezelf bezig te houden.
gyanty
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Nee echt commando's leren ben ik ook nog niet met pup bezig. Wel leg ik de basis. Hoe volg ik een koekje, hierdoor kan ik de hond alle aanleren. Hier zit niet alleen het leren van de hond maar ook de baas. De ene hond volgt iets veel meer dan een andere hond. Het is dus tegelijktijd ontdekken waar de mogelijkheden van je pup liggen. In deze koekjesmethode leer ik wel kunstje aan, zoals zit, lig, plat, sta, rol, draai e.d. Maar ik ga er niet van uit dat de pup deze commando's al echt kent. Maar er vertrouwd mee raken ja dat wel, maar dus met alle hulp van mij.

Verder ben ik veel bezig met aandacht, wandelen aan de lijn en hierkomen bij loslopen.

Ik ben bij Kay ook nog te snel gegaan en hij heeft lang veel commando's door elkaar gehusseld. Nu lag dat ook aan een wel extreme hoge werkdrift. Dus ik zou eerst echt de basis zaken aanleren, voordat je gaat verwachten dat ze een commando kennen. Border collies geef je dan te veel mogelijkheden om het fout te doen, omdat e drift som zo hoog ligt dat ze nauwelijk luisteren wat je zegt, maar het feit dat ze iets mogen doen maakt ze helemaal hyper en doen dan maar wat. Hoe minder ze kennen, hoe meer patroon, hoe minder fouten.
Afbeelding
Spirit
Actief

Ongelezen bericht door Spirit »

gyanty schreef:Border collies geef je dan te veel mogelijkheden om het fout te doen, omdat e drift som zo hoog ligt dat ze nauwelijk luisteren wat je zegt, maar het feit dat ze iets mogen doen maakt ze helemaal hyper en doen dan maar wat. Hoe minder ze kennen, hoe meer patroon, hoe minder fouten.
Herkenbaar ja, goed punt!
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Gewoon spelenderwijs. Maar, ik clickertrain, en dat zal ik bij een volgede pup ook gaan doen.Dan is het belangrijk om per sessie 1 cue te trainen!

Suzanne
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Dinthe is 11,5 week en kan prima komen, redelijk zit, netjes volgen (heel kort) en apporteren doet ze ook, maar afgeven moet nog geleerd (althans, het juiste moment).
Hier houden we het even bij voorlopig.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik begin vrijwel meteen met de pup dingen aan te leren, wel spelenderwijs en msximaal een minuutje per keer, zo kan je ze prima van alles aanleren, als je het maar leuk houd en er geen druk op legt :ok:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”