Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Naast paard/step vermoeiender dan los rennen?
Moderator: moderatorteam
-
ChristinaD
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Koningspoedel
- Aantal honden: 1
Naast paard/step vermoeiender dan los rennen?
Miley gaat 3 keer per week mee met de HUS als ik moet werken. Ze is dan een uur lang aan het rennen met de andere honden. Ook als ik haar mee neem naar een hondenlosloopgebied is het dolle pret als ze andere honden ziet en rent ze zoveel mogelijk en is ze het na een uur nog bij lange na niet beu.
Anders is het als ik haar mee neem naast de step of het paard. Ik heb het idee dat het veel vermoeiender is voor haar. Zou dat zijn omdat ze zich dan meer moet concentreren? Of omdat ze dan een langere periode moet draven, ipv sprinten en dan weer even snuffelen ofzo. Naast mijn paard vindt ze nog een beetje eng. Dat heb ik nog maar een paar keer gedaan dus dat went vanzelf nog wel. Bij de step heb ik niet het idee dat ze die eng vindt maar ook hier loopt ze niet echt lekker door. Ik neem haar nog maar korte stukken mee dus misschien moet ze nog conditie opbouwen?
Ik hoop niet dat ze het helemaal niks gaat vinden. Ik hoop juist dat ze in het voorjaar regelmatig mee kan gaan zodat ik 's avonds na het werk nog even kan paardrijden zonder dat ze dan weer thuis moet blijven.
Anders is het als ik haar mee neem naast de step of het paard. Ik heb het idee dat het veel vermoeiender is voor haar. Zou dat zijn omdat ze zich dan meer moet concentreren? Of omdat ze dan een langere periode moet draven, ipv sprinten en dan weer even snuffelen ofzo. Naast mijn paard vindt ze nog een beetje eng. Dat heb ik nog maar een paar keer gedaan dus dat went vanzelf nog wel. Bij de step heb ik niet het idee dat ze die eng vindt maar ook hier loopt ze niet echt lekker door. Ik neem haar nog maar korte stukken mee dus misschien moet ze nog conditie opbouwen?
Ik hoop niet dat ze het helemaal niks gaat vinden. Ik hoop juist dat ze in het voorjaar regelmatig mee kan gaan zodat ik 's avonds na het werk nog even kan paardrijden zonder dat ze dan weer thuis moet blijven.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Naast paard/step vermoeiender dan los rennen?
Bowie van mij vind het naast de fiets echt wel werken en concentreert zich dan ook meer en dat is dan veel vermoeiender dat doe ik dus niet te lang achter elkaar... als ik fiets dan doen we dat maximaal 45 minuten achter elkaar.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik heb een stabij gehad die bijna autistisch naast de fiets liep 
Ze zag niks meer, hoorde niks meer, ze was naast de fiets aan het lopen en dat vond ze een Serieuze Zaak.
Daarna was ze dus altijd kapot, terwijl het echt de afstanden niet waren. Maar ze nam het gewoon heel serieus.
Zo was ze ook na een speurtraining bv, ook domweg van de concentratie.
Dus dat je hond steppen niet leuk vindt denk ik niet meteen, hoor.
Het is anders, maar daarom niet meteen niet leuk.
Ze zag niks meer, hoorde niks meer, ze was naast de fiets aan het lopen en dat vond ze een Serieuze Zaak.
Daarna was ze dus altijd kapot, terwijl het echt de afstanden niet waren. Maar ze nam het gewoon heel serieus.
-
ChristinaD
- Vaste gebruiker
Mmmm, ja dat zou ook nog kunnen. Ik laat haar nu het laatste stukje los en dan galoppeer ik even. Dan komen we op het pad wat van het bos naar ons huis loopt. Dan loopt ze vooruit en kijkt steeds een beetje verschrikt achterom, dus ze vertrouwd mijn paard nog niet helemaal. Gelukkig komt ze wel gewoon als ik afstap en haar weer aanlijn. Als ze wat meer mee is geweest zal ik haar eens wat langer los laten lopen. Dan hoop ik alleen niet dat ik de boswachter tegenkom. Ik rijd eigenlijk ook altijd netjes op de ruiterpaden want als ik dat niet doe kom ik geheid de boswachter tegen en krijg ik weer een preek.
-
ChristinaD
- Vaste gebruiker
Hoezo een stroomband? Mag een hond wel los als ze een stroomband om hebben? Of wil je gewoon zeker zijn dat je hond komt als je de boswachter ziet?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Een stroomband staat gelijk aan aangelijnd omdat je die op afstand bedient.
Volgens mij.
En je hoeft er geen batterijen in te doen he
Of op het knopje te drukken.
Het gaat om het idee.
Volgens mij.
En je hoeft er geen batterijen in te doen he
Het gaat om het idee.
-
ChristinaD
- Vaste gebruiker
Weer wat geleerd! Bedankt voor de tip, die ga ik onthouden.
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
- Aantal honden: 2
Van rennen hoe dan ook worden ze niet moe van.
Ze worden moe van denk werk
Ze worden moe van denk werk
-
Goldendelicious
Het lijkt mij helemaal niet prettig een hond aangelijnd mee laten lopen naast een paard. Een hond die nog moet wennen en goed moet concentreren, zal dan zeker meer energie verspillen.
-
ChristinaD
- Vaste gebruiker
Daarom rijd ik ook maar een klein rondje als ik Miley meeneem en het grootste deel in stap. Ik heb een bomproof paard dus ik kan me vooral focussen op Miley zodat ik ook even kan stoppen als ik zie dat ze haar behoefte moet doen. Maar ik ga dit toch wel een of twee keer per week doen, dan went het vanzelf.Goldendelicious schreef:Het lijkt mij helemaal niet prettig een hond aangelijnd mee laten lopen naast een paard. Een hond die nog moet wennen en goed moet concentreren, zal dan zeker meer energie verspillen.
-
Goldendelicious
Knap hoor. Ik zou er stapelgek van worden. Maar net wat je schrijft, bij een vertrouwd paard lijkt het een stuk makkelijker.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
En Kay vertrouwd mijn bomproof paard na al de jaren nog steeds niet volledig. Hij blijft het wat spannend vinden en ik vind het fijn dat Kay daardoor ook iets van afstand houdt. Ik hou Kay ook altijd voor het paard zodat het paard ook minder kans krijgt om te schrikken, maar tja soms een stukje langs de weg moet hij toch echt naast het paard lopen (overigens allemaal los). Kay vind fietsen ook spannend en dat blijft ook zo. Mijn andere hond vind het geweldig. Bij Kay moet ik het dus ook echt leuk houden (en niet steeds draf gaan vragen, want dan wil hij gewoon niet meer mee)

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Zo is Nilo ook met naast de fiets lopen. Dat is opperste concentratie hoor! Na een half uurtje is hij helemaal voldaan en je hoort hem de hele dag niet meerMarjoleine schreef:Ik heb een stabij gehad die bijna autistisch naast de fiets liep
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Dat is bij Skadi precies zo. Ze focustt zich volledig, hoort of ziet niks meer, alleen mijn commando's. Die is na drie kwartier naast de scoot kapót. Loslopen kan ze urenlang en dan vraagt ze thuis blij of we gaan spelen. Fietsen is anders. Heel Serieus Werk, vindt mevrouw.Maeve schreef:Zo is Nilo ook met naast de fiets lopen. Dat is opperste concentratie hoor! Na een half uurtje is hij helemaal voldaan en je hoort hem de hele dag niet meerMarjoleine schreef:Ik heb een stabij gehad die bijna autistisch naast de fiets liep
Het is anders, maar daarom niet meteen niet leuk.Nu heeft hij er wel een behoorlijk tempo in, hij loopt altijd los mee maar draaft dan heel keurig naast me. Maar hij maakt echt niet meer meters dan wanneer we een losloopwandeling maken.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far

[/url]