Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ben ik nu onredelijk?
Moderator: moderatorteam
- hondje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russel Terrier
- Aantal honden: 1
Ben ik nu onredelijk?
Ben dat vuurwerk en het bijbehorende niet normaal de deur uit kunnen en bibberend hondje zat.
Was de rest van de dag redelijk rustig gaan er weer malloten daarnet beginnen met gillende keukenmeiden etc. Aangebeld en gezegd stoppen anders bel ik de politie. Nu heb ik mij in de straat denk ik al niet populair gemaakt maar ben het zat. Regels worden er gemaakt om overtreden te worden blijkbaar en iedereen komt er zomaar mee weg grrr.
Vriend (die niet met bibberend hondje op de bank hoeft te zitten) zegt met andere woorden dat ik onredelijk ben dat hij vroeger ook als kind vuurwerk af stak etc.
Was de rest van de dag redelijk rustig gaan er weer malloten daarnet beginnen met gillende keukenmeiden etc. Aangebeld en gezegd stoppen anders bel ik de politie. Nu heb ik mij in de straat denk ik al niet populair gemaakt maar ben het zat. Regels worden er gemaakt om overtreden te worden blijkbaar en iedereen komt er zomaar mee weg grrr.
Vriend (die niet met bibberend hondje op de bank hoeft te zitten) zegt met andere woorden dat ik onredelijk ben dat hij vroeger ook als kind vuurwerk af stak etc.

Daisy 12-08-2010
- hondje
- Zeer actief
Re: Ben ik nu onredelijk?
Klopt was wellicht niet zo handig. Ik hoop altijd dat mensen zelf wel snappen dat iets niet kan maar je moet het ze voorkauwen etc. Soms is het bij bepaalde mensen net de drup die de emmer doet overlopen.

Daisy 12-08-2010
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
- hondje
- Zeer actief
Klopt is hier ook erg lastig. Grote terreinen, omheind met hoge struiken e.d. en soms staan de huizen achterop het erf.

Daisy 12-08-2010
-
Muk
Onredelijk niet, maar of de actie handig was durf ik te betwijfelen.
Overigens heb ik ook niet veel met vuurwerk vanwege de dieren die daar last van hebben.
Overigens heb ik ook niet veel met vuurwerk vanwege de dieren die daar last van hebben.
- hondje
- Zeer actief
Heb ook op straat flink staan foeteren hebben ze ook gehoord oeps.

Daisy 12-08-2010
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Ik vind je niet onredelijk. Vorig jaar heb ik hetzelfde gedaan hier, maar dat was bij een compleet gezin waardoor een redelijk gesprek prima mogelijk was. Gewoon vriendelijk gemeld dat het 31-12 was geweest en dat mijn hond doodsbang was om buiten te komen maar toch écht moest plassen. Alle rotjes werden gelijk opgeborgen en ik heb ze niet weer gehoord. (Hoewel hetzelfde gezin dit jaar op 30-12 de hele dag al stond te schieten, maar toen was ik niet thuis
)
Mijn man reageert overigens hetzelfde als jouw vent, dat ik niet zo moet zeuren en dat ik me niet geliefd maak in de buurt. Maar hij werkt en maakt die bange hond niet mee. Ik maak mezelf misschien niet geliefd, over het algemeen weten mensen wel uitstekend wat ze aan me hebben. Niks mis mee toch? Bovendien... We hebben in dit land geen wetten en regels om ze vervolgens maar naar eigen inzicht te overtreden, omdat er toch niemand wat van durft te zeggen. Er is een duidelijke tijdsafbakening voor vuurwerk afsteken, het is dus ook volledig duidelijk wanneer het niet meer mag en wanneer ik kom klagen
Mijn man reageert overigens hetzelfde als jouw vent, dat ik niet zo moet zeuren en dat ik me niet geliefd maak in de buurt. Maar hij werkt en maakt die bange hond niet mee. Ik maak mezelf misschien niet geliefd, over het algemeen weten mensen wel uitstekend wat ze aan me hebben. Niks mis mee toch? Bovendien... We hebben in dit land geen wetten en regels om ze vervolgens maar naar eigen inzicht te overtreden, omdat er toch niemand wat van durft te zeggen. Er is een duidelijke tijdsafbakening voor vuurwerk afsteken, het is dus ook volledig duidelijk wanneer het niet meer mag en wanneer ik kom klagen
- hondje
- Zeer actief
Hier werd er dus ook volop afgestoken op de 30e. Op zich wel handig dat de honden en dieren een beetje kunnen 'wennen' voordat het helemaal los barst maar ik was dat ook gauw zat omdat die van mij in de avond in ene bang werd en de 31e in de ochtend verschrikkelijk bang.
Misschien moet mijn goede voornemen maar zijn vaker mijn mond opentrekken en wel direct. Nu hoopte het al dagen op en dan in ene bam klaar bij mij.
Misschien moet mijn goede voornemen maar zijn vaker mijn mond opentrekken en wel direct. Nu hoopte het al dagen op en dan in ene bam klaar bij mij.

Daisy 12-08-2010
-
Mieke-Bo
Herkenbaar Lizanne wat jij in je laatste zin schrijft. Ik ben ook geen lastige en wil zo niet overkomen maar als het niet mag, dan mag het niet! En dan trek ik wel mijn mond los! Zeker als mijn dieren er hinder van ondervinden..
Ik heb 30 december gesproken met de politie, hun adviseerde mij nadrukkelijk niet voor eigen rechter te spelen en hun te bellen indien dit nodig was. Nou je raad het al! Ik heb heel vaak gebeld en hun zijn heel vaak langs gekomen. Na 4x langskomen hebben ze mijn straat in de vaste controleer route opgenomen om mij gerust te stellen. Vandaag werd ik gebeld en er blijkt gewoon illegaal vuurwerk gezeten te hebben bij 1 van mijn buren. Wat ik al dacht, want het waren halve bommen die werden afgeknald.. afijn, trots op mijzelf! Maar wat een gedoe, dat 0900 nr kost ook geld want een noodsituatie was het niet...
Eigen rechter spelen ook gedaan hoor, 2 maal, toen ze vuurwerk naar mijn hond gooide! Zal maar niet herhalen wat ik toen gezegd/gedaan heb.
En om op je vraag terug te komen, ik vind jouw alles behalve onredelijk! Als het mag, dan mag het, dan houd ik rekening, mag het niet! Ja, dan ga ik ook lopen mekkeren ook... Tijd van over mij heen laten lopen is voorbij!
Ik heb 30 december gesproken met de politie, hun adviseerde mij nadrukkelijk niet voor eigen rechter te spelen en hun te bellen indien dit nodig was. Nou je raad het al! Ik heb heel vaak gebeld en hun zijn heel vaak langs gekomen. Na 4x langskomen hebben ze mijn straat in de vaste controleer route opgenomen om mij gerust te stellen. Vandaag werd ik gebeld en er blijkt gewoon illegaal vuurwerk gezeten te hebben bij 1 van mijn buren. Wat ik al dacht, want het waren halve bommen die werden afgeknald.. afijn, trots op mijzelf! Maar wat een gedoe, dat 0900 nr kost ook geld want een noodsituatie was het niet...
Eigen rechter spelen ook gedaan hoor, 2 maal, toen ze vuurwerk naar mijn hond gooide! Zal maar niet herhalen wat ik toen gezegd/gedaan heb.
En om op je vraag terug te komen, ik vind jouw alles behalve onredelijk! Als het mag, dan mag het, dan houd ik rekening, mag het niet! Ja, dan ga ik ook lopen mekkeren ook... Tijd van over mij heen laten lopen is voorbij!
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Dat maakt het voor sommige jongeren extra leuk om jou eens lekker extra te pesten.hondje schreef:Heb ook op straat flink staan foeteren hebben ze ook gehoord oeps.
Niet nu want dat valt natuurlijk op.
Ik begrijp je echter wel, maar op actie komt reactie.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
En dus moet iedereen zijn kaken maar op elkaar houdenWolfsblut schreef:Dat maakt het voor sommige jongeren extra leuk om jou eens lekker extra te pesten.hondje schreef:Heb ook op straat flink staan foeteren hebben ze ook gehoord oeps.
Niet nu want dat valt natuurlijk op.
Ik begrijp je echter wel, maar op actie komt reactie.
Ik heb het tot nu toe aardig weten te bespreken met de jongelui die "wat onoplettend" waren .... gelukkig.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik ben vorig jaar zo woest naar buiten gestoven met de vermelding dat ik t weer ga doen schijnbaar dat t geholpen heeft (jaar ervoor heb ik na de 3e waarschuwing geen vuurwerk achter mijn huis te gooien omdat mn honden daar lopen al de zakken vuurwerk van die etterbakken leeggeschud in de vijver...) dit jaar geen last gehad.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Marion.
Ik snap je wel. Zelf zou ik nooit woest bij een deur aanbellen, hoewel ik gisterenmiddag de familie Haverkamp hier 2 deuren verderop flink zat was. Maar die blagen krijgen het gewoon met de paplepel ingegoten (in ons geval van vader).
Hier ging het tekeer, de hele dag gisteren. Ik heb eerlijk gewoon de overgang naar precies 12 uur niet eens gemerkt. Pieter wilde een rondje met Miep gaan doen als het een beetje rustig was. Misschien om 10 uur, 11 uur? Maar dat moment kwam nooit. Het is gewoon doorgegaan. Ook om kwart voor 12 nog knallen, om 10 voor 12 ook.
Vroeguhhhh, hoefde je niet eens de tv met de klok aan te hebben. Je hoorde buiten wel dat het 12 uur was. Dat was nu niet
Hier ging het tekeer, de hele dag gisteren. Ik heb eerlijk gewoon de overgang naar precies 12 uur niet eens gemerkt. Pieter wilde een rondje met Miep gaan doen als het een beetje rustig was. Misschien om 10 uur, 11 uur? Maar dat moment kwam nooit. Het is gewoon doorgegaan. Ook om kwart voor 12 nog knallen, om 10 voor 12 ook.
Vroeguhhhh, hoefde je niet eens de tv met de klok aan te hebben. Je hoorde buiten wel dat het 12 uur was. Dat was nu niet
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dr zit een hele mooie grote op een paar meter lopen van mn huis. Anders had ik wel een emmer genen. Was t zo zat...Tara schreef:Hahaha! Ook een goeie!malinois schreef:Ik ben vorig jaar zo woest naar buiten gestoven met de vermelding dat ik t weer ga doen schijnbaar dat t geholpen heeft (jaar ervoor heb ik na de 3e waarschuwing geen vuurwerk achter mijn huis te gooien omdat mn honden daar lopen al de zakken vuurwerk van die etterbakken leeggeschud in de vijver...) dit jaar geen last gehad.![]()
Moet je natuurlijk wel net een vijver bij de hand hebben.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ik zou een ander voornemen nemen dan vaker je scheur opentrekken. Je hond het gehele aankomende jaar trainen, zodat jij niet volgend jaar weer in de slachtofferrol hoeft te kruipen. (wij moeten aankomend jaar ook aan de bak, Kay heeft vanaf gistermiddag besloten dat je tegen vuurwerk moet blaffen.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik ben geen fan van vuurwerk, ik kan er zelf slecht tegen en mijn honden hebben nergens last van. Maar ik heb er gewoon de pest aan.
De protesten worden al sterker, trouwens. Nog even en dan mag het niet meer. Ik kan niet wachten
Ik heb in het verleden ook wel jongetjes stijf gevloekt trouwens, en ze de rotjes uit de handen gemept.
En daarna heb ik ze uitgelegd dat mijn honden niet blij worden van die onzin en ik ook niet.
Dat hielp prima, al waren ze niet blij met die weggemepte rotjes. Tja, dat komt ervan
De protesten worden al sterker, trouwens. Nog even en dan mag het niet meer. Ik kan niet wachten
Ik heb in het verleden ook wel jongetjes stijf gevloekt trouwens, en ze de rotjes uit de handen gemept.
En daarna heb ik ze uitgelegd dat mijn honden niet blij worden van die onzin en ik ook niet.
Dat hielp prima, al waren ze niet blij met die weggemepte rotjes. Tja, dat komt ervan
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Die actie van malinois
Het is maar net hoe je er zelf mee omgaat. Als vriendelijk vragen niet (meer) helpt, dan ben ik ook in staat om ze de zooi uit hun handen te grissen. Maar het is ook wel gebeurd dat ik vroeg of ze even wilden wachten omdat de honden bang waren en dat ze netjes wachtten tot we voorbij waren glopen.
Gisteren een vrouw die me aansprak toen ik met de honden naar rustig gebied ging: 'Het is wel een beproeving voor de honden, hè? Is dat nou een labradoedel?' Sja, met een stel bange honden ga ik ze er echt niet langer aan blootstellen en vertik ik het om een praatje te maken in de straat waar ze verderop staan te knallen.
Het is maar net hoe je er zelf mee omgaat. Als vriendelijk vragen niet (meer) helpt, dan ben ik ook in staat om ze de zooi uit hun handen te grissen. Maar het is ook wel gebeurd dat ik vroeg of ze even wilden wachten omdat de honden bang waren en dat ze netjes wachtten tot we voorbij waren glopen.
Gisteren een vrouw die me aansprak toen ik met de honden naar rustig gebied ging: 'Het is wel een beproeving voor de honden, hè? Is dat nou een labradoedel?' Sja, met een stel bange honden ga ik ze er echt niet langer aan blootstellen en vertik ik het om een praatje te maken in de straat waar ze verderop staan te knallen.

Groetjes,
Sandra
-
Corneliana
- Zeer actief
dan heb je jezelf in elk geval goed voor lul gezethondje schreef:Heb ook op straat flink staan foeteren hebben ze ook gehoord oeps.
ja ik vind het wel onredelijk,
niet dat je het niet wil vanwege je hondje maar wel dat je dat niet fatsoenlijk kan communiceren.
- hondje
- Zeer actief
Ha ha die vijveractie. Heb ook een vijver dus is uitvoerbaar.

Daisy 12-08-2010
- hondje
- Zeer actief
Klopt ben mij ook in het inlezen. Zat te denken om naar een vuurwerkloos huisje te gaan maar ja mijn vriend heeft de afgelopen 2 jaar al een vrij gehad rond kerst & oud nieuw en het is ook zowat om idd slachtoffer te gaan spelen en wegrennen van de problemen. Heeft mijn hondje ook niks aan.gyanty schreef:Ik zou een ander voornemen nemen dan vaker je scheur opentrekken. Je hond het gehele aankomende jaar trainen, zodat jij niet volgend jaar weer in de slachtofferrol hoeft te kruipen. (wij moeten aankomend jaar ook aan de bak, Kay heeft vanaf gistermiddag besloten dat je tegen vuurwerk moet blaffen.
Op zich vind ik mijn mond vaker opentrekken niet verkeerd, idd op een andere manier is wat handiger. Ik ben iemand die alles opkropt desnoods een jaar blijkbaar en dan BAM in ene alles eruit. Was gister ook het geval. Is meer gebeurd van het jaar wat ik blijkbaar niet heb verwerkt en niets mee kan ivm bewijslast. Heel groot ding: mijn kat die neergeschoten is hier in de straat (bleek achteraf de 2e keer zitten nog 2 kogels in etc) en raad is weet wie het heeft gedaan.... Tenminste meerdere mensen hebben met de vinger naar 1 persoon gewezen en raad eens...
Maar goed had het jaar beter moeten beginnen en 2013 achter mij moeten laten want waar ik niets mee kan.....

Daisy 12-08-2010
- hondje
- Zeer actief
Weet ik en nog meer mensen in de straat hebben mij horen foeteren. Tja de emmer liep over doe ik niet vaak overigens gelukkig.Corneliana schreef:dan heb je jezelf in elk geval goed voor lul gezethondje schreef:Heb ook op straat flink staan foeteren hebben ze ook gehoord oeps.
niet dat je het niet wil vanwege je hondje maar wel dat je dat niet fatsoenlijk kan communiceren.

Daisy 12-08-2010
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Nee ik vind je niet onredelijk. Ik weet wat het is om met een bange hond te zitten, ik had er ook iets van gezegd. Gelukkig valt er met de jeugd hier nog fatsoenlijk te communiceren.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- hondje
- Zeer actief
Hier is het helaas voornamelijk niet de jeugd die afsteekt grappig he.

Daisy 12-08-2010
- hondje
- Zeer actief
Zou ik zo maar kunnen doen. Helaas kan ik dat niet doen, zit hek en heg rondom de tuin. Bij de meeste erven hierTara schreef:En jij zit nu ondertussen allerlei scenario's voor volgend jaar uit te werken, hoe jij op onnavolgbare wijze het vuurwerk van een stel opgeschoten jongens de plomp inzwiert, terwijl je een vernietigende blik op de jongens werpt die ze doet besluiten nooit meer vuurwerk af te steken.hondje schreef:Ha ha die vijveractie. Heb ook een vijver dus is uitvoerbaar.![]()
![]()
![]()
Nou ja na mijn actie van gisteren was het wel gestopt alleen gingen ze twee huizen verder (andere personen) weer afsteken. Ben braaf op de bank blijven zitten. Heb wel een ander idee naast het trainen maar misschien is dat wel maf dus denk niet dat ik dat doe. Op de 29e kaarten bij die mensen die om ons heen wonen in de bus doen met een vriendelijk verzoek alleen op de 31e tussen 10.00 uur en 02.00 uur af te steken omdat ik erg bang ben en dan Groet naam van de hond en huis nr. .. en alvast bedankt erop te zetten. Denk niet dat ik dat doe maar goed kwam wel bij mij op.

Daisy 12-08-2010
-
Corneliana
- Zeer actief
als je slim bent en dat ben je vast, kom er dan op terug en zeg: sorry hoor dat ik zo uit m'n slof schoot maar je kan je niet voorstellen hoe bang mijn hondje is. etc.hondje schreef:Weet ik en nog meer mensen in de straat hebben mij horen foeteren. Tja de emmer liep over doe ik niet vaak overigens gelukkig.Corneliana schreef:dan heb je jezelf in elk geval goed voor lul gezethondje schreef:Heb ook op straat flink staan foeteren hebben ze ook gehoord oeps.
dan sta je tenminste niet als zeikerd te boek
want geloof me, dat wil je niet.
-
Corneliana
- Zeer actief
jawel joh!hondje schreef:Zou ik zo maar kunnen doen. Helaas kan ik dat niet doen, zit hek en heg rondom de tuin. Bij de meeste erven hierTara schreef:En jij zit nu ondertussen allerlei scenario's voor volgend jaar uit te werken, hoe jij op onnavolgbare wijze het vuurwerk van een stel opgeschoten jongens de plomp inzwiert, terwijl je een vernietigende blik op de jongens werpt die ze doet besluiten nooit meer vuurwerk af te steken.hondje schreef:Ha ha die vijveractie. Heb ook een vijver dus is uitvoerbaar.![]()
![]()
![]()
![]()
Nou ja na mijn actie van gisteren was het wel gestopt alleen gingen ze twee huizen verder (andere personen) weer afsteken. Ben braaf op de bank blijven zitten. Heb wel een ander idee naast het trainen maar misschien is dat wel maf dus denk niet dat ik dat doe. Op de 29e kaarten bij die mensen die om ons heen wonen in de bus doen met een vriendelijk verzoek alleen op de 31e tussen 10.00 uur en 02.00 uur af te steken omdat ik erg bang ben en dan Groet naam van de hond en huis nr. .. en alvast bedankt erop te zetten. Denk niet dat ik dat doe maar goed kwam wel bij mij op.
wel doen.
of met hondje op de arm (juist met dat lieve schattige ocharme bange hondje, ach guttegut wat sneu) aanbellen en het lief vragen.
- hondje
- Zeer actief
Denk er inderdaad over na ze aan te spreken zodra ik ze zie. Zie ze alleen normaal niet alleen in de auto.Corneliana schreef:als je slim bent en dat ben je vast, kom er dan op terug en zeg: sorry hoor dat ik zo uit m'n slof schoot maar je kan je niet voorstellen hoe bang mijn hondje is. etc.hondje schreef:Weet ik en nog meer mensen in de straat hebben mij horen foeteren. Tja de emmer liep over doe ik niet vaak overigens gelukkig.Corneliana schreef:dan heb je jezelf in elk geval goed voor lul gezethondje schreef:Heb ook op straat flink staan foeteren hebben ze ook gehoord oeps.
dan sta je tenminste niet als zeikerd te boek
want geloof me, dat wil je niet.

Daisy 12-08-2010
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Als ze je dan niet al als labiel hebben bestempeld zullen ze het dan wel doen. Als het mensen zijn zoals jij beschrijft, zou ik niet nu nog weer gaan hielenlikken. Boodschap was duidelijk en daarmee klaar. Volgende keer beter.

- hondje
- Zeer actief
Oepsie. Net kaart door de bus gedaan met excuses voor het foeteren en dat ik het een volgende keer anders aan zal pakken met smiley erachter. Maar goed dan heb ik aan mijn kant mij zelf maar laten kennen. Tja laten ze mij dan maar als labiel bestempelen. Ben iig wel zo eerlijk mogelijk en wil mensen altijd recht in hun gezicht aan kunnen kijken. Moet mij gewoon maar wat minder proberen te storen aan anderen he.

Daisy 12-08-2010
-
blondie
- Zeer actief
Doe nog maar een briefje erachteraan
Als ze de tekst "volgende keer zal ik het anders aanpakken" als een dreigement zien dan ehh
Hier werd ook flink afgeschoten en er is hier 1 hond die behoorlijk bang is. Die ging middernacht zelf in de wc liggen. Het is lastig, maar met oud en nieuw heb ik zoiets van, het is nu eenmaal zo. Ben overigens zelf doodsbang voor vuurwerk dus toen vriendlief naar de bar ging 's middags en ik eigenlijk mee zou gaan, besloot ik toch maar niet te gaan toen ik die keiharde knallen hoorde. Hij werd op de fiets nog bekogeld met rotjes dus eh..
In andere gevallen kan men overigens van mij vinden dat ik onredelijk ben hoor
. Als ze aan het ballen zijn tegen de muur van het huis een uur lang dan ben ik er op een bepaald moment wel klaar mee. Dan vraag ik vriendelijk of ze willen stoppen omdat het best wel een irritant geluid is dat gebonk, dat de honden onrustig worden etc.
Krijg ik dan een grote bek, of ze stoppen niet, dan wordt ik wat grover.
Vorige week besloot ik er eens niets van te zeggen. Maar toen bleek een oudere meneer wat te zeggen. Die man werd zo ontzettend uitgelachen vervolgens, én uitgedaagd dat ik het op een bepaald moment niet meer aan kon zien. Een stel meiden stonden het gebeuren te filmen en ik dacht dat die man een hartverzakking zou krijgen.
Toen heb ik ze ook vriendelijk verzocht om te stoppen en weg te gaan, de jochies met hun basketbal en die meiden moesten ook gewoon lekker bij hun moeder op de stoep gaan staan klieren.
Toen kreeg ik een grote muil, plus dat ze die man ervan betichtten dat hij hun bedreigde en dat ze alles op film hadden
Achterlijk gedrag. Zij hadden het recht om in die portiek te zitten! Nou nee! Die meneer woont daar, en als hij jullie vraagt te vertrekken dan hebben jullie dat te doen! Moet je bij je moeder gaan doen, eens kijken hoe snel die klaar is met jullie gegil en geschreeuw, en nu oprotten!
Het is niet geheel netjes, maar als er naar een verzoek niet geluisterd wordt dan maar op een grove manier die ze blijkbaar beter begrijpen
Hier werd ook flink afgeschoten en er is hier 1 hond die behoorlijk bang is. Die ging middernacht zelf in de wc liggen. Het is lastig, maar met oud en nieuw heb ik zoiets van, het is nu eenmaal zo. Ben overigens zelf doodsbang voor vuurwerk dus toen vriendlief naar de bar ging 's middags en ik eigenlijk mee zou gaan, besloot ik toch maar niet te gaan toen ik die keiharde knallen hoorde. Hij werd op de fiets nog bekogeld met rotjes dus eh..
In andere gevallen kan men overigens van mij vinden dat ik onredelijk ben hoor
Krijg ik dan een grote bek, of ze stoppen niet, dan wordt ik wat grover.
Vorige week besloot ik er eens niets van te zeggen. Maar toen bleek een oudere meneer wat te zeggen. Die man werd zo ontzettend uitgelachen vervolgens, én uitgedaagd dat ik het op een bepaald moment niet meer aan kon zien. Een stel meiden stonden het gebeuren te filmen en ik dacht dat die man een hartverzakking zou krijgen.
Toen heb ik ze ook vriendelijk verzocht om te stoppen en weg te gaan, de jochies met hun basketbal en die meiden moesten ook gewoon lekker bij hun moeder op de stoep gaan staan klieren.
Toen kreeg ik een grote muil, plus dat ze die man ervan betichtten dat hij hun bedreigde en dat ze alles op film hadden
Achterlijk gedrag. Zij hadden het recht om in die portiek te zitten! Nou nee! Die meneer woont daar, en als hij jullie vraagt te vertrekken dan hebben jullie dat te doen! Moet je bij je moeder gaan doen, eens kijken hoe snel die klaar is met jullie gegil en geschreeuw, en nu oprotten!
Het is niet geheel netjes, maar als er naar een verzoek niet geluisterd wordt dan maar op een grove manier die ze blijkbaar beter begrijpen