Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bull terriër

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Bull terriër

Ongelezen bericht door Peter27 »

Ik ben even benieuwd naar de ervaringen met Bull terriërs. Ik vind ze erg leuk om te zien maar kom ze zelden tegen dus heb geen zicht op het karakter.
De enige BT die ik ken woont hier in de straat maar is volgens mij niet ras specifiek aangezien hij zowat gesleept moet worden tijdens het uitlaten.

In het foto topic zie ik wel eens bulletjes voorbij komen die gewoon leuk met andere honden spelen en in groepen wandelen. Is de BT hierin anders dan de stafford waarbij dat vaak niet mogelijk is? (uitzonderingen daargelaten)
Verder lees ik dat veel BT niet geschikt zijn voor gezinnen ivm jaloersigheid en claimen.

Reden dat ik het vraag is dat ik ze wel heel koddig vind en veel van de karakter eigenschappen me ook aanspreken. Dus wie weet ooit in de toekomst....

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
blablabla :)
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Re: Bull terriër

Ongelezen bericht door Laura84 »

Ik vind de Bull misschien de terrier met de grootste dosis humor die er is. Neemt niet weg dat je verder geen zak aan mijn post heb want ik weet het verder niet
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Peter27
Zeer actief

Dat spreekt me dus ook aan. Op YouTube zijn erg leuke filmpjes van dit ras te vinden.

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Als je echt meer wilt weten, zou je Valerie een pbtje kunnen sturen.
Het zijn niet alleen maar leuke eigenwijze grappenmakers. Ik ken persoonlijk meer bull terriers dan staffords met heftige (dodelijke) bijtincidenten op hun naam en mens agressie zijn ze ook niet onbekend mee.
Verder laat de gezondheid behoorlijk te wensen over. Bij een tweedehandsje zou ik dat op de koop toe nemen, maar voor een pup van een fokker zou ik om die reden niet snel kiezen.
*Silvia*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Silvia* »

Bullterriers geweldig ik zou nooit anders meer willen het is elke dag lachen met ze.
Maar je moet tegen ze kunnen , zijn volhoudend, hard voor zichzelf,met hier en daar een neurotische tik roep ik altijd.
Geweldig voor kinderen en het jaloers en claimen hier nog nooit meegemaakt.
Ik zelf heb nu een pup van 7 maanden bij een fokker weg, hiervoor nog 3 gehad waarvan er 2 net 8 jaar geworden zijn en de ander nog geen 2 jaar en is ingeslapen vanwege een bijtincident met een persoon.

Weet niet waar je vandaan kom maar 26 januari is er weer een grote bulterriër wandeling op Scheveningen oh..aangelijnd wel te verstaan dus hebbie zin ben je van harte welkom kan je zien wat voor verschillen er zijn onder de bullen.
Peter27
Zeer actief

Ik hoopte dat het mee viel met de agressie van de BT. Blijkbaar heb ik dit onderschat. Hond agressie is voor mij niet acceptabel wegens de afhankelijkheid van de uitlaatservice.

En 8 is ook nog veel te jong om je hond te verliezen. Hoe leuk ik ze ook vind, ik wil persé een gezond ras.

Sent from my LG-P760 using Tapatalk
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Dat wil niet zeggen dat elke bullterrier hond of mensagressief is he.
En niet elke bullterrier word 8 jaar.
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Ik heb de litekens op mijn arm van de bull van mijn ouders.Mijn hond de litekens op zijn hoofd.Bullen zijn absoluut vechters.Mijn zwager fokte ze,ze zaten bij hem ook nooit samen in huis als hij er zelf niet bij was vanwege onderlinge gevechten.
Geleerd hebben we er wel van,ik krijg uitstekend vechtende honden uitéén.
Ik moet ook zeggen dat ze erg lief kunnen zijn,maar simpel,nee dat niet.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

De Engelse bull terriërs die ik ken zijn hond sociaal en mens sociaal.
Wel echte terriërs en krachtpatsers. Maar ik denk zo maar dat ze lang niet allemaal heel sociaal zijn.
*Silvia*
Zeer actief

Peter27 schreef:Ik hoopte dat het mee viel met de agressie van de BT. Blijkbaar heb ik dit onderschat. Hond agressie is voor mij niet acceptabel wegens de afhankelijkheid van de uitlaatservice.

En 8 is ook nog veel te jong om je hond te verliezen. Hoe leuk ik ze ook vind, ik wil persé een gezond ras.

Der zijn ook genoeg bullen die ouder worden, wij hebben met onze 3 eerste bullen geen geluk gehad kwa leeftijd, maar het waren wel bullen die sociaal met mens en dier waren behalve dan die ene die iemand beet, maar daar zat wel een verhaal achter van de persoon naar de hond toe...
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik vind Bull Terriërs echt enige honden! Maar durf het ook niet aan vanwege het gedrag naar honden. Feit is dat ze ook gefokt zijn om te vechten, net als de Stafford. Dan wil ik niet van een hond verwachten dat hij dat instinct kwijt is.
Peter27
Zeer actief

Ok.. erg jammer. Ik dacht/hoopte dat ze milder zouden zijn. Tuurlijk kan je het treffen maar ik zoek echt een gezinshond.

Peter27
Zeer actief

Een witte hond is sowieso niet aan mij besteed haha. Die blijven niet lang wit vrees ik. En heel eerlijk vind ik het ook minder mooi. Onnatuurlijk ofzo

aussie2011
Actief

Ongelezen bericht door aussie2011 »

een witte is juist het mooist.. en heb liever een reu dan een teef
boekalaboekalaaaa
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Peter27 schreef:Een witte hond is sowieso niet aan mij besteed haha. Die blijven niet lang wit vrees ik. En heel eerlijk vind ik het ook minder mooi. Onnatuurlijk ofzo

Dan zie je tenminste hoeveel lol ze hebben gehad :pffff:
Afbeelding
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Mijn bullen zijn respectievelijk 16,5 , 11, 6 (darmkanker) en 13 geworden. Mijn eerste hond, in 1977 was geen lieverdje, Ze ging voor ons door het vuur maar was gereserveerd naar vreemden, niet agressief. De anderen waren naar mensen toe TE vriendelijk. :mrgreen:
De omgang met honden is wisselend, mijn eerste had een maatje in huis en dat vond ze genoeg, de tweede was een allehondsvriend, de derde ook, de vierde was wisselend, Luna is uit het asiel, die hebben we niet zelf opgevoed maar ze is eigenlijk tot nu toe best wel goed met andere honden.
Ik heb altijd teven gehad.
Doofheid komt voor. Mijn eerste hond (Bulle) werd vanaf een jaar of 4 steeds dover en was op het laatst helemaal doof, tweede (Mandy) had prima gehoor, derde was unilateraal doof (Shauna) , vierde (Keet) bilateraal doof en Luna is unilateraal doof. De honden met een hoorgebrek waren allemaal wit.
Huidproblemen komen ook voor, Keet en Luna hebben alletwee ernstige huidproblemen (gehad)

Bij het verhaal van Beatje heb ik mijn bedenkingen.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
*Silvia*
Zeer actief

Peter27 schreef:Een witte hond is sowieso niet aan mij besteed haha. Die blijven niet lang wit vrees ik. En heel eerlijk vind ik het ook minder mooi. Onnatuurlijk ofzo

heerlijk juist een vieze bull dan heeft ze een lol gehad door de bagger en de modder, eenmaal thuis zo schoon ff opdrogen doek erover en weer wit :D
beatje

JYBD schreef:Mijn bullen zijn respectievelijk 16,5 , 11, 6 (darmkanker) en 13 geworden. Mijn eerste hond, in 1977 was geen lieverdje, Ze ging voor ons door het vuur maar was gereserveerd naar vreemden, niet agressief. De anderen waren naar mensen toe TE vriendelijk. :mrgreen:
De omgang met honden is wisselend, mijn eerste had een maatje in huis en dat vond ze genoeg, de tweede was een allehondsvriend, de derde ook, de vierde was wisselend, Luna is uit het asiel, die hebben we niet zelf opgevoed maar ze is eigenlijk tot nu toe best wel goed met andere honden.
Doofheid komt voor. Mijn eerste hond (Bulle) werd vanaf een jaar of 4 steeds dover en was op het laatst helemaal doof, tweede (Mandy) had prima gehoor, derde was unilateraal doof (Shauna) , vierde (Keet) bilateraal doof en Luna is unilateraal doof. De honden met een hoorgebrek waren allemaal wit.
Huidproblemen komen ook voor, Keet en Luna hebben alletwee ernstige huidproblemen (gehad)

Je mag langskomen en mijn littekens zien,of wil je het telefoonnr van mijn dierenarts die mijn hond heeft moeten naaien.Wat ben jij voor achtelijk persoon :pffff:
Blijkbaar ben ik niet de enigste die slechte ervaringen heeft met vechtende bullen.
dagmar88
Zeer actief

beatje schreef: Je mag langskomen en mijn littekens zien,of wil je het telefoonnr van mijn dierenarts die mijn hond heeft moeten naaien.Wat ben jij voor achtelijk persoon :pffff:
Blijkbaar ben ik niet de enigste die slechte ervaringen heeft met vechtende bullen.

Beetje normaal doen kan ook nog :idea:
beatje

dagmar88 schreef:
beatje schreef: Je mag langskomen en mijn littekens zien,of wil je het telefoonnr van mijn dierenarts die mijn hond heeft moeten naaien.Wat ben jij voor achtelijk persoon :pffff:

O? Ik had het idee dat dit de normale omgangsvormhier op het forum was,Zie niks anders als mensen die elkaar voor van alles uitmaken en afkraken dus ik dacht mischiens word ik zo geglooft. :engel:
Uiteindelijk trekt ze mijn verhaal in twijfel en mag ik wel als leugenaar worden uitgemaakt.
dagmar88
Zeer actief

beatje schreef:
dagmar88 schreef:

O? Ik had het idee dat dit de normale omgangsvormhier op het forum was,Zie niks anders als mensen die elkaar voor van alles uitmaken en afkraken dus ik dacht mischiens word ik zo geglooft. :engel:
Uiteindelijk trekt ze mijn verhaal in twijfel en mag ik wel als leugenaar worden uitgemaakt.
Ah, omdat iemand twijfelt aan wat je zegt, is diegene achterlijk?
Kipper
Zeer actief
Mijn ras(sen): dwerg-pincher, australian cattle-dog, border collie x australian cattle-dog en een mechelse herder
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Kipper »

Bedenkingen wil niet zeggen dat ze je niet gelooft hoor!

Ik heb een bull-terrier gehad, gekocht bij een erkende fokker, alle testen zoals RvB aanraad waren gedaan en mijn bull is 9 mnd geworden.
Hij had hoogst waarschijnlijk iets aan het hart. ( geen onderzoek meer naar laten doen na overlijden, maar hij was de derde uit het nest die voor het jaar plotseling overleden was)
Het was een schat, maar erg lomp en druk, vond alles leuk en de dag was niet lang genoeg voor hem.
Toch daarna niet meer voor een bull gegaan...
kanche
Zeer actief
Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
Contacteer:

Ongelezen bericht door kanche »

heb al 25 jaar bullen alleen reuen ook samen en nooit geen problemen dus het kan ook anders, en ja ook bull terriërs moet je opvoeden
Afbeelding
JYBD
Zeer actief

beatje schreef:
JYBD schreef:Mijn bullen zijn respectievelijk 16,5 , 11, 6 (darmkanker) en 13 geworden. Mijn eerste hond, in 1977 was geen lieverdje, Ze ging voor ons door het vuur maar was gereserveerd naar vreemden, niet agressief. De anderen waren naar mensen toe TE vriendelijk. :mrgreen:

Je mag langskomen en mijn littekens zien,of wil je het telefoonnr van mijn dierenarts die mijn hond heeft moeten naaien.Wat ben jij voor achtelijk persoon :pffff:
Ik reageer niet op zo'n reactie. Je schijnt precies te weten wat ik bedoel dus dan laten we het toch lekker zo? :wink:

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

kanche schreef:heb al 25 jaar bullen alleen reuen ook samen en nooit geen problemen dus het kan ook anders, en ja ook bull terriërs moet je opvoeden
:mrgreen:
JYBD
Zeer actief

dagmar88 schreef:
kanche schreef:heb al 25 jaar bullen alleen reuen ook samen en nooit geen problemen dus het kan ook anders, en ja ook bull terriërs moet je opvoeden
:mrgreen:
Waarom neem je dan geen teven? :wink:

Afbeelding
Sanne123
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Sanne123 »

Peter27 schreef:Ok.. erg jammer. Ik dacht/hoopte dat ze milder zouden zijn. Tuurlijk kan je het treffen maar ik zoek echt een gezinshond.

Anders misschien weer een lieve Labrador?Dat vind ik zelf ook hele leuke honden.
Peter27
Zeer actief

Een lab is leuk maar er zijn zoveel leuke rassen. Daarbij roepen mensen regelmatig dat labs de ideale honden zijn. Zelf denk ik daar echter anders over.
Het overdreven mensgericht, vraatzucht en hyperactief maken dat veel mensen zich hierin vergissen.
Vandaar dat ik me ook oriënteer op andere rassen.
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

Koningspoedel?
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Er zijn zoveel leuke rassen.
En zoals je leest heb je ook hele lieve bullterriers erbij zitten.
Je moet ze natuurlijk ook opvoeden :wink:
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”