Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Reuen blijven haar willen dekken??
Moderator: moderatorteam
-
caelum
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Bullterrier, Amerikaanse Stafford.
- Aantal honden: 2
Reuen blijven haar willen dekken??
Hoi allemaal,
Ik heb een Bull terrier teef van 1 jaar (ze is in november 1 geworden). Eind augustus was ze voor het eerst loops. Hier had ze zoveel last van (qua buikpijn) dat ze pijnstillers heeft gekregen. Omdat ze begin oktober schijnzwanger was, heeft de dierenarts haar Galastop gegeven. Het schijnzwanger zijn is nu alweer even weg, maar het blijft dat reuen haar willen dekken.
Als we haar uitlaten gebeurd het regelmatig dat tijdens het spelen een reu er even 'bovenop' wil. Zelfs onze oppashond, een gecastreerde reu die in onze vorige teef nooit interesse had op die manier, probeerde het vanochtend weer. Net in het park ook een mannetje dat al 3 jaren gecastreerd is. Veel baasjes geven aan dat hun hond dat normaal niet doet bij teven.
Heeft iemand een idee wat er voor kan zorgen dat die mannen zoveel interesse in haar hebben? Zelf vindt ze het prima en blijft er mooi voor staan/liggen. Ik vraag me af of iemand dit ook weleens gehad heeft met een teef, want ik herken het niet van onze vorige hond.
Ik heb een Bull terrier teef van 1 jaar (ze is in november 1 geworden). Eind augustus was ze voor het eerst loops. Hier had ze zoveel last van (qua buikpijn) dat ze pijnstillers heeft gekregen. Omdat ze begin oktober schijnzwanger was, heeft de dierenarts haar Galastop gegeven. Het schijnzwanger zijn is nu alweer even weg, maar het blijft dat reuen haar willen dekken.
Als we haar uitlaten gebeurd het regelmatig dat tijdens het spelen een reu er even 'bovenop' wil. Zelfs onze oppashond, een gecastreerde reu die in onze vorige teef nooit interesse had op die manier, probeerde het vanochtend weer. Net in het park ook een mannetje dat al 3 jaren gecastreerd is. Veel baasjes geven aan dat hun hond dat normaal niet doet bij teven.
Heeft iemand een idee wat er voor kan zorgen dat die mannen zoveel interesse in haar hebben? Zelf vindt ze het prima en blijft er mooi voor staan/liggen. Ik vraag me af of iemand dit ook weleens gehad heeft met een teef, want ik herken het niet van onze vorige hond.
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Re: Reuen blijven haar willen dekken??
Vaginitis?
-
caelum
- Vaste gebruiker
Nee, het is geen vaginitis, ze heeft verder geen uitvloei of irritatie en alles ziet er normaal uit, niet rood of dik, de dierenarts heeft haar onderzocht maar kan geen oorzaak vinden waarom honden nog geïnteresseerd zijn.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Coda heeft dit ook, al is het de laatste weken iets minder. Maar ook nu pas dus, ze was in Augustus loops. Zou wel iets hormonaals zijn denk ik.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Je zou kunnen proberen of het helpt om haar achterkant even heel goed te soppen zodat ze naar shampoo ruikt in plaats van loopsheid. Maar het kan ook aan gedrag liggen en de 'bijbehorende' geur. Gollum is tot ze een jaar of 2 a 3 was zo interessant geweest voor reuen dat mensen altijd aan me vroegen of ze loops was of moest worden. Terwijl ze is gecastreerd toen ze ruim een jaar was. Nu ruikt ze af en toe nog heel interessant (7 jaar) maar ze durft inmiddels van zich af te bijten en gedraagt zich wat minder onderdanig. Als jonge hond gedroeg ze zich vaak onderdanig en vonden honden het nodig dat nog eens extra te benadrukken door op haar te gaan rijden, maakte niet uit of de hond gecastreerd was of zelfs een teef.
-
caelum
- Vaste gebruiker
Bedankt voor de reacties!
Hormonaals zou zeker kunnen. Daarom wil ik haar ook laten castreren in januari.
Wassen hebben we al geprobeerd, maar het helpt niet. Wel vervelend dat Gollum ondanks de castratie alsnog op die manier interessant bleef. Ik vind het leuk als ze los kan spelen, maar ik wil er niet steeds een andere hond bovenop. Wat deed jij als andere honden op haar gingen rijden?
Mijne is eigenlijk helemaal niet onderdanig en kan best van zich afbijten als het nodig is, punt is dat ze dit niet nodig vindt als ze een knappe man treft
Wassen hebben we al geprobeerd, maar het helpt niet. Wel vervelend dat Gollum ondanks de castratie alsnog op die manier interessant bleef. Ik vind het leuk als ze los kan spelen, maar ik wil er niet steeds een andere hond bovenop. Wat deed jij als andere honden op haar gingen rijden?
Mijne is eigenlijk helemaal niet onderdanig en kan best van zich afbijten als het nodig is, punt is dat ze dit niet nodig vindt als ze een knappe man treft
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Als ze zo'n last heeft gehad van de vorige loopsheid en schijndracht zou ik castratie ook overwegen. Zeker als ze nu al tegen de volgende loopsheid aan zit. Coda begint ook weer met markeren, maar dat deed ze de vorige keer ook maanden van te voren dus ik maak me nog niet zo druk
Overigens is Coda ook zeker niet onderdanig als reuen haar lastig vallen, daar ligt het in dit geval niet aan. Al herken ik het wel, Nilo moet ik ook weg plukken bij (extreem) onderdanige teven terwijl hij zich zelf netjes gedraagt bij teven die op hun strepen staan.
Overigens is Coda ook zeker niet onderdanig als reuen haar lastig vallen, daar ligt het in dit geval niet aan. Al herken ik het wel, Nilo moet ik ook weg plukken bij (extreem) onderdanige teven terwijl hij zich zelf netjes gedraagt bij teven die op hun strepen staan.
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
problemen met anaalklieren geeft bij reuen ook dat ze erop willen
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Jarah wordt altijd achtervolgt door reuen. Ze ruikt schijnbaar altijd lekker, maar ja is niet zo gek als ze van de loopsheid af is staat de volgende alweer op stapel.
Ze werd de laatste twee keer om de drie maanden loops, was daarvoor elke vier maanden.
Alleen mijn honden zijn nogal haaibaaien dus geen reu die het in zijn kop haalt om erop te springen.
Alleen als ze dekrijp zijn mogen reuen komen maar zelfs dan hebben ze nog dat bepaalde reuen niet mogen, dat zijn vooral buldoggen die mogen echt niet, zelfs niet ruiken.
Ze werd de laatste twee keer om de drie maanden loops, was daarvoor elke vier maanden.
Alleen mijn honden zijn nogal haaibaaien dus geen reu die het in zijn kop haalt om erop te springen.
Alleen als ze dekrijp zijn mogen reuen komen maar zelfs dan hebben ze nog dat bepaalde reuen niet mogen, dat zijn vooral buldoggen die mogen echt niet, zelfs niet ruiken.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Ik ben jarenlang bezig geweest met andere honden van haar af te plukkencaelum schreef:Bedankt voor de reacties!
Ik was ook zo bang voor de heupjes, reuen klemden haar helemaal vast en dat deed zeer. Nu vind ze nog steeds reuen met ballen interessant maar ze laat zich niet meer zo berijden.
@Tara; dat wist ik niet dat ze ook via de voetzooltjes een interessante geur kunnen afscheiden, plasjes wel maar daar waren de reuen dan weer niet zo in geïnteresseerd. Vandaar dat ik dacht dat het met gedrag (en de bijbehorende geur) te maken had.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Staar je niet blind op castratie, mijn Luna is ook geholpen en die ruikt heerlijk volgens reuen, één voordeel, ze straalt uit dat niemand ook maar iets hoeft te proberencaelum schreef:Bedankt voor de reacties!
Mijn Max word altijd bereden, ik pluk de honden er zonder pardon af, als ik het niet doe zou mijn andere reu het met liefde doen namelijk
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Ik last m'n jonge reu altijd uit met een van onze teven en de laatste 4 weken of zo moest ze het echt ontgelden en wilde hij er steeds bovenop. Nu is ze sinds een week echt loops en is de interesse veel minder (komt nu weer richting de dekrijpe dagen) kan dus wat anderen zeggen de aanloop zijn.