Van de week had ik een wandeling gemaakt met mijn vriend en de honden. Daarna zijn we bij een strandtent even een warme chocomel gaan drinken. Het was voor die dag, en dat weer (regen, koud, guur) best druk.
Er komen af en toe mensen binnen, met of zonder hond(en) en deze mense kiezen een plekje uit.
Op een gegeven moment komt er een gezin binnen, pa, moe en 2 kinderen en een loslopende border collie.
Deze bc heeft bedacht dat hij onder alle tafels door gaat lopen, de ouders zijn inmiddels gaan zitten en de kinderen (jaar of 5/6/7) proberen de hond onder de tafels vandaan te vissen...
Kinderen gaan zitten, hond loopt nog steeds los rond en loopt tot 2x toe de keuken in van de strandtent. Uiteindelijk zegt iemand van het personeel of ze de hond bij zich willen houden. Met veel moeite hebben ze de hond ergens vandaan geplukt en doen ene poging om de hond daar "af" te laten liggen.
Ik zat me ondertussen al zo op te vreten (ik kan daar echt niet tegen, ik heb een loopse hond, en die zit netjes aan de riem).
Op het moment dat wij weggaan, loopt de hond achter ons aan en de mensen doen weer geen moeite om die hond terug te roepen. Dus de kinderen doen maar weer een poging.
Hond werd niet aangelijnd...
Ik vind dit toch asociaal gedrag, en nee er staat geen bordje of sticker dat honden aangelijnd moeten zijn. Maar dat is toch ook een vorm van etiquette in een strandtent/restaurant? Je lijnt je hond toch gewoon aan als die niet luisterd?