Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

loslopende hond in strandtent?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

loslopende hond in strandtent?

Ongelezen bericht door Judith »

Misschien dat het aan mij ligt, maar af en toe vind ik dingen toch wat asociaal of vreemd.
Van de week had ik een wandeling gemaakt met mijn vriend en de honden. Daarna zijn we bij een strandtent even een warme chocomel gaan drinken. Het was voor die dag, en dat weer (regen, koud, guur) best druk.
Er komen af en toe mensen binnen, met of zonder hond(en) en deze mense kiezen een plekje uit.

Op een gegeven moment komt er een gezin binnen, pa, moe en 2 kinderen en een loslopende border collie.
Deze bc heeft bedacht dat hij onder alle tafels door gaat lopen, de ouders zijn inmiddels gaan zitten en de kinderen (jaar of 5/6/7) proberen de hond onder de tafels vandaan te vissen... :roll: Hond luistert uiteraard niet, maar ook de ouders maken totaal geen aanstalte om die hond te roepen.
Kinderen gaan zitten, hond loopt nog steeds los rond en loopt tot 2x toe de keuken in van de strandtent. Uiteindelijk zegt iemand van het personeel of ze de hond bij zich willen houden. Met veel moeite hebben ze de hond ergens vandaan geplukt en doen ene poging om de hond daar "af" te laten liggen.
Ik zat me ondertussen al zo op te vreten (ik kan daar echt niet tegen, ik heb een loopse hond, en die zit netjes aan de riem).
Op het moment dat wij weggaan, loopt de hond achter ons aan en de mensen doen weer geen moeite om die hond terug te roepen. Dus de kinderen doen maar weer een poging.
Hond werd niet aangelijnd... :19:

Ik vind dit toch asociaal gedrag, en nee er staat geen bordje of sticker dat honden aangelijnd moeten zijn. Maar dat is toch ook een vorm van etiquette in een strandtent/restaurant? Je lijnt je hond toch gewoon aan als die niet luisterd?
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: loslopende hond in strandtent?

Ongelezen bericht door marian* »

Ik denk dat ik als strandtenteigenaar die mensen eruit zou zetten of de hond een touw om zou doen en hem vervolgens ergens aan vast zou binden.
Als de eigenaren het niet oplossen doe ik het wel :19:
Hoe ongelooflijk onbeleefd kun je zijn zeg.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door mmartinn »

Dat de strandtenteigenaar niet ingreep vind ik bijzonder.
Als de hond bij mij in de buurt kwam, zou ik de eigenaar vriendelijk verzoeken hond bij zich te houden.
Deed hij dat niet, zou ik strandtenteigenaar erop aanspreken, deed de strandtenteigenaar er dan ook niets aan, zou ik weggaan zonder te betalen. (ik plukte wat haren van die hond en deed dat in mijn thee.)
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

en ik me vorig weekend maar afvragen waarom in zoveel tenten de hond niet mee naar binnen mag. Nou, waarschijnlijk om de verhalen hierboven dus. Echt aso vind ik ook.. Als ik Pom meeneem om even wat te eten of drinken, zorg ik er echt wel voor dat niemand last van haar heeft. In mijn geval is dat aan de riem en liggen, en verder geen gedoe.. Ik snap sommige mensen echt niet..
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ben het eens.
Loslopende honden horen niet in een etablissement.
Die horen, als ze al zijn toegestaan, onder de tafel of naast de stoel van de baas en nergens anders.
Aangelijnd of niet, afhankelijk van de gehoorzaamheid van de hond.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Als ik daar met Mies had gezeten, had ik zelf kunnen vertrekken. Mies heeft namelijk een hekel aan honden die overduidelijk niet luisteren naar hun baas en maar wat rondlopen. Dan had ze dus continue gaan blaffen en de hond nijdig aangekeken :hmmm: (niet dat Mies zelf altijd luistert, maar Mies staat volgens Mies buiten de wet ofzo :19: )

Ik had om die reden de eigenaar dus zelf wel aangesproken in een poging om zelf ontspannen te kunnen blijven zitten :oeps: Maar idd, de slechte verpesten het wel op deze manier voor de goede.
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

@Tara.

Nee hoor, als strandtenteigenaar moet je ervoor zorgen dat alle gasten het naar hun zin hebben.
Het zou trouwens nooit zover komen dat ik weg zou gaan zonder te betalen, ik zou ook niet zomaar weggaan.
Zou mooi zijn, dat ik ergens zit waar ik geen plezier aan beleef en ik moet er nog voor betalen ook.
Als je luidmopperend weggaat geeft dat toch geen voldoening. Ik zou mijn punt even goed duidelijk maken.
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

Tara schreef:Dat die dan zomaar mee naar binnen wordt genomen zonder vragen vind ik al zozo, maar vervolgens ging hij zich eens prettig staan uitschudden. Daar kun je natuurlijk op wachten, en alleen al om die reden vind ik het gewoon onfatsoenlijk om maar gewoon overal zonder vragen je hond mee naar binnen te nemen. Ik zou het niet eens in mijn hoofd halen om dat niet eerst eventjes te vragen. :U:
Niet helemaal mee eens. In de situatie die jij schetst ben ik het met je eens, maar als de hond droog is en er staat geen bordje verboden voor honden ga ik ook ongevraagd naar binnen hoor.
Wij hadden in de winkel altijd meer last van strondvervelende kinderen dan van honden.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tara schreef:
Nanna schreef:Sommigen vinden dat 'alles maar moet kunnen'. :roll:

Maar het kan nog gekker. Op Terschelling is een strandtent waar wij nooit meer komen, en veel anderen ook niet. Daar laat de eigenaar zijn grommende en borstelende xRottweilerreu maar aanlopen. :19:
Eigenaar heeft zeker een hekel aan klandizie.
Oh, handig!
Als je een strandtent hebt, dan hoor je toch een gezellige kwispelende Golden of Stabij te hebben? Toch geen grauwende griezel die de klanten verjaagt? Raar hoor. :80:

Hier ook zo'n leukerd; cane corso die overal op af duikt en met wandelaars meeloopt. Op zich niet eens een onvriendelijke hond, maar ook geen type dat problemen uit de weg gaat en Pjotr schrikt zich kapot van dat beest wanneer we er met de fiets langs moeten.
mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel

Ongelezen bericht door mim »

Ze mogen bij ons ook aangelijnd naar binnen. Ik maak het maar zelden mee dat ik iets van een loslopende hond moet zeggen.
Wel vind ik het jammer sommige gasten hun reuen tegen mijn plantenbakken laten pissen :evil:
Ik ben één keer in mijn hand gegrepen door een jack toen ik de tafel wilde afruimen :S: , dat deed hij anders nooit....
Hij zat op de stoel de borden te bewaken.
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Daar kan ik me ook wel aan ergeren hoor, vind dat ook gewoon not done... je houdt of je hond bij je of je lijnt maar aan... dat je daar met je hond naar binnen mag is al heel wat maar er zijn ook mensen zat zonder hond en die hebben geen zin in dat gezeur.
Mijn hond is overigens altijd aangelijnd binnen.. zolang het kan zitten wij overigens buiten, ook als het wat kouder is, lekker zelf half op het strand zodat de honden kunnen rauzen en wij een bakkie kunnen doen, alleen als het echt slecht is zitten we binnen.
Afbeelding
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Maar het kan nog gekker. Op Terschelling is een strandtent waar wij nooit meer komen, en veel anderen ook niet. Daar laat de eigenaar zijn grommende en borstelende xRottweilerreu maar aanlopen. :19:
inderdaad, daar zijn wij ook met een grote boog omheen gegaan. :ugh:

Maar ik vind beide niet kunnen. Zowel strandtenteigenaar als bezoekers horen honden niet los te laten lopen. :wink:
mim
Zeer actief

Shima schreef:

Maar ik vind beide niet kunnen. Zowel strandtenteigenaar als bezoekers horen honden niet los te laten lopen. :wink:
Ben ik niet helemaal met je eens. Als het druk wordt gaan ze altijd naar achter of naar boven, wat ze willen.
Maar anders liggen ze ergens naar te kijken of te pitten. Ze trekken zich niks aan van andere honden gelukkig.
Ik heb een horeca bedrijf én honden. Ik ga niet in mijn eigen bedrijf met mijn hond aan de lijn zitten!
Afbeelding

ranetje
Zeer actief

mim schreef:
Shima schreef:

Ben ik niet helemaal met je eens. Als het druk wordt gaan ze altijd naar achter of naar boven, wat ze willen.
Maar anders liggen ze ergens naar te kijken of te pitten. Ze trekken zich niks aan van andere honden gelukkig.
Ik heb een horeca bedrijf én honden. Ik ga niet in mijn eigen bedrijf met mijn hond aan de lijn zitten!
Zou je dat ook niet doen als je honden zich wel met iedereen zouden bemoeien en naar aangelijnde honden van gasten toe zouden gaan?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
mim
Zeer actief

ranetje schreef:
mim schreef:
Shima schreef:

Zou je dat ook niet doen als je honden zich wel met iedereen zouden bemoeien en naar aangelijnde honden van gasten toe zouden gaan?
Nee, dan zouden ze niet in het bedrijf komen, maar ze bemoeien zich nergens mee :U:
Afbeelding

nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Ik weet dat je honden en kinderen niet met elkaar mag vergelijken ,maar je houdt je kinderen toch ook bij je?Je laat je 2/3 jarige peuter(of 16 jarige puber..hahaha)toch ook niet aan anders mans tafeltje staan gluren of wat ook.

Of onder de tafel van een ander door kruipen?
Een hond is een deel van je gezin,in een restaurant zit je bij elkaar en dan heb je niks bij iemand anders tafel te zoeken.

En dat van die Jack die de borden bewaakt vind ik ook aso!
ranetje
Zeer actief

mim schreef:
ranetje schreef:
mim schreef:
Shima schreef:Maar ik vind beide niet kunnen. Zowel strandtenteigenaar als bezoekers horen honden niet los te laten lopen. :wink:
Nee, dan zouden ze niet in het bedrijf komen, maar ze bemoeien zich nergens mee :U:
Het ging er in dit topic over dat er een hond zich wel bemoeide met gasten en andere honden. :wink:

Dus in wezen ben je het wel eens toch? :D
Afbeelding
mim
Zeer actief

[quote="nathalie71"]Ik weet dat je honden en kinderen niet met elkaar mag vergelijken ,maar je houdt je kinderen toch ook bij je?Je laat je 2/3 jarige peuter(of 16 jarige puber..hahaha)toch ook niet aan anders mans tafeltje staan gluren of wat ook.

Een hond is een deel van je gezin,in een restaurant zit je bij elkaar en dan heb je niks bij iemand anders tafel te zoeken.

En dat van die Jack die de borden bewaakt vind ik ook aso![/quote]

Klopt! Nog een gat in mijn hand ook.
Je moet hier eens naar de kinderen komen kijken ( op ook véél lieffies hoor) dat gaat soms echt nergens over :80:
Ik heb soms liever een bedrijf vol honden!
Afbeelding

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

mim schreef: Ik heb soms liever een bedrijf vol honden!

Deze kwam vanmorgen op fb voorbij.
Afbeelding
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Strandjutter
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Strandjutter »

marian* schreef:
mim schreef: Ik heb soms liever een bedrijf vol honden!

Deze kwam vanmorgen op fb voorbij.
Afbeelding

:LOL: :LOL:
Afbeelding
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

mim schreef:
nathalie71 schreef:Ik weet dat je honden en kinderen niet met elkaar mag vergelijken ,maar je houdt je kinderen toch ook bij je?Je laat je 2/3 jarige peuter(of 16 jarige puber..hahaha)toch ook niet aan anders mans tafeltje staan gluren of wat ook.

En dat van die Jack die de borden bewaakt vind ik ook aso![/quote]

Klopt! Nog een gat in mijn hand ook.
Je moet hier eens naar de kinderen komen kijken ( op ook véél lieffies hoor) dat gaat soms echt nergens over :80:
Ik heb soms liever een bedrijf vol honden!

In beide gevallen ligt dat toch echt aan de ouder of de baas.

En je kind hoor je fatsoen bij te brengen en uit te leggen dat dat niet netjes is.Wat de "regels"zijn.

Maar het lijkt wel of asociaal gedrag steeds meer voor komt.... Maar van respect is vaak geen sprake meer.
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

Hier op Terschellling is nog een strandtent waar de hond van de eigenaar altijd los loopt. Bij Kaap hoorn loopt een vriendelijke boxerteef rond met een aandoenlijke grijze snuit. Zij heeft haar eigen villa voor de strandtent, Villa Max, met brievenbus want zij krijgt fanmail. Zij is onaantastbaar en ongenaakbaar en superbraaf.

Sent from my SM-T210 using Tapatalk
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Ik snap dat gesleep met die honden overal naar toe toch al niet. Maar goed, als je het dan wel wilt doen hou je hem inderdaad maar fijn bij je in plaats van los rond te laten sjouwen.
mmartinn
Zeer actief

Tara schreef:
mmartinn schreef:
Tara schreef:Dat die dan zomaar mee naar binnen wordt genomen zonder vragen vind ik al zozo, maar vervolgens ging hij zich eens prettig staan uitschudden. Daar kun je natuurlijk op wachten, en alleen al om die reden vind ik het gewoon onfatsoenlijk om maar gewoon overal zonder vragen je hond mee naar binnen te nemen. Ik zou het niet eens in mijn hoofd halen om dat niet eerst eventjes te vragen. :U:
Niet helemaal mee eens. In de situatie die jij schetst ben ik het met je eens, maar als de hond droog is en er staat geen bordje verboden voor honden ga ik ook ongevraagd naar binnen hoor.
Wij hadden in de winkel altijd meer last van strondvervelende kinderen dan van honden.
Winkels zijn voor mensen en niet voor honden. Even vragen vind ik persoonlijk niet teveel gevraagd.
Honden horen tegenwoordig bij het gezin. Waarom zou ik als winkelier mensen met honden niet welkom heten. Klanten met honden brengen ook geld op.
Je snijd jezelf in de vingers als je mensen met honden gaat weigeren.
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

mmartinn schreef:
Tara schreef:
mmartinn schreef:
Winkels zijn voor mensen en niet voor honden. Even vragen vind ik persoonlijk niet teveel gevraagd.
Honden horen tegenwoordig bij het gezin. Waarom zou ik als winkelier mensen met honden niet welkom heten. Klanten met honden brengen ook geld op.
Je snijd jezelf in de vingers als je mensen met honden gaat weigeren.
Dat kan net zo goed andersom gelden. Er zijn ook mensen bang voor honden. Of ze vinden honden vies. Of hebben er gewoon een pokkehekel aan. Je snijdt jezelf in de vingers als je honden in je winkel toe laat. Zeker als die winkel niks met dieren heeft te maken.
mmartinn
Zeer actief

lets have fun schreef:Dat kan net zo goed andersom gelden. Er zijn ook mensen bang voor honden. Of ze vinden honden vies. Of hebben er gewoon een pokkehekel aan. Je snijdt jezelf in de vingers als je honden in je winkel toe laat. Zeker als die winkel niks met dieren heeft te maken.
Ja heb je ook gelijk aan.
Afbeelding
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

@ Tara, nee het was Nederzandt (Langevelderslag)

@ Mmartinn; voor een gedeelte geef ik je gelijk. Ik zie het hier in Noordwijk, in de winter zijn bij alle strandtenten honden welkom, op 1 na. Je ziet dus ook minder mensen daar naar binnen gaan. Want het grootste gedeelte van de mensen die op het strand te vinden zijn in de winter zijn mensen met honden. In wintertijden en in bepaalde plekken vind ik het logisch dat honden juist wel welkom zijn. Maar bij sommige restaurants of inderdaad andere soorten winkels heeft een hond niets te zoeken.
Afbeelding
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Prima, honden in de zaak, aan de lijn en geen overlast gevend aan anderen.
Hond van eigenaar ook prima, als die ook maar bij de honden wegblijft die daar niet van gediend zijn.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik houd er sowieso niet van om met mijn meiden naar een restaurant te gaan. Los zou ik ze al helemaal niet laten, denk dat niemand dan meer wat op zijn bord heeft en dat de keuken leeg geroofd zou zijn.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
mmartinn
Zeer actief

Judith schreef:@ Tara, nee het was Nederzandt (Langevelderslag)

@ Mmartinn; voor een gedeelte geef ik je gelijk. Ik zie het hier in Noordwijk, in de winter zijn bij alle strandtenten honden welkom, op 1 na. Je ziet dus ook minder mensen daar naar binnen gaan. Want het grootste gedeelte van de mensen die op het strand te vinden zijn in de winter zijn mensen met honden. In wintertijden en in bepaalde plekken vind ik het logisch dat honden juist wel welkom zijn. Maar bij sommige restaurants of inderdaad andere soorten winkels heeft een hond niets te zoeken.
Ik heb 12 jaar in een optiekwinkel gewerkt en er komen maar barweinig honden binnen. Dus ik zie het probleem gewoon niet zo.
Tuurlijk zal het bij sommige winkels niet handig zijn, en net zoals lets have fun al ook al zei, snap ik ook dat getrek met honden overal naartoe niet.
Ik zou mijn hond ook niet naar een luxe restaurant meenemen, maar als ik op vakantie ben verwacht ik wel dat ie dat bistrootje in mag.
Als een winkelier weet dat het in zijn winkel niet handig is om honden toe te laten, kan hij toch gewoon zo'n bordje plaatsen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”