Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mechelse herder nog steeds vermist

Is je hond vermist? Vraag hier extra aandacht voor hulp bij het zoeken naar je hond !

Moderator: moderatorteam

nathalie71

Mechelse herder nog steeds vermist

Ongelezen bericht door nathalie71 »

PLIESSIE DE MECHELSE HERDER GESTOLEN EN DOORVERKOCHT VIA MARKTPLAATS!! we zijn nog steeds op zoek naar hem

We hebben een advertentie op MP gezet met deze tekst (voor het geval dat topverkoper A. de Jager uit Giethoorn hem laat verwijderen).

WIE HEEFT PLIESSIE GEZIEN?

Op 13 oktober 2011 is Pliessie verdwenen in de buurt van zijn huis in Steenwijk. De baasjes maakten zich zorgen, gingen zoeken en hebben hem overal als vermist aangemeld.
Ze keken ook steeds op sites als Marktplaats of iemand hem misschien had gevonden maar troffen tot hun grote verbazing op 17 oktober een advertentie aan waarin hun eigen hond te koop stond! (zie bij de foto’s).

Ze belden meteen de adverteerder op maar konden helaas niet voorkomen dat ze in de loop van het gesprek te kennen gaven dat dit hun Pliessie was die hij te koop had gezet. De adverteerder hing meteen op en verwijderde direct de advertentie.
De baasjes van Pliessie hebben meteen de politie gewaarschuwd en die konden via de advertentie de boerderij aan de Jan van Nassauweg 4 in Giethoorn traceren van waaruit de hond te koop werd aangeboden.

In plaats van er meteen op af te gaan heeft de politie echter besloten om pas de volgende dag een inval op de boerderij te doen, maar Pliessie werd daar toen niet meer aangetroffen en bij ondervraging heeft de dief zich beroepen op zijn zwijgrecht, zoals een ware crimineel betaamt.

Sinds die tijd zijn we op zoek naar Pliessie, de geliefde huishond van het gezin. Ook de kindertjes missen hem nog elke dag. De meest verschrikkelijke foto’s van door auto’s en treinen doodgereden Mechelse Herders hebben ze moeten bekijken om te zien of het misschien hun Pliessie was. Bij een notoire hondenhandelaar in België zagen ze nog een foto van een hond die wel heel veel op Pliessie leek, maar het zou hem niet zijn ….

We hebben onderzoek naar deze paardenboer gedaan en hij blijkt regelmatig de media te hebben gehaald omdat hij o.a. de paarden verwaarloost. Bij nader onderzoek is ook gebleken dat hij en ook zijn dochter onder valse voorwendselen en met een valse identiteit honden, die gratis op MP werden aangeboden, als “goed nieuw baasje” heeft opgehaald en voor een leuk prijsje heeft doorverkocht in plaats van ze het goede nieuwe leven te bieden op de boerderij zoals ze beweerden tegen de baasjes die met pijn in hun hart afstand moesten doen van hun hond. Van alle gevallen is melding/aangifte gedaan bij de politie.

Het door verdriet en ongeloof geteisterde gezin heeft bij alle media gesoebat om hun verhaal op televisie te mogen doen maar helaas zonder resultaat.
In plaats daarvan heeft SBS6 deze paarden(mis)handelaar wel een podium gegeven in een uitzending van “Recht van Nederland” (what’s in a name!) om een huilverhaal op te hangen over zijn in beslag genomen paarden, waarbij (ter prikkeling van de onderbuik) ook nog eens beelden zijn gebruikt van een totaal andere in beslagname waarbij een paard gewond is geraakt! Wij noemen dat riooljournalistiek en het is volkomen respectloos naar de slachtoffers (zowel mensen als dieren) van deze slechts op geld beluste crimineel.

de baasjes van Pliessie waren hier zo over ontdaan dat ze er iets over in een forum schreef. Daarop is zij aangeklaagd wegens smaad door de vrouw van de dief! Bij het gesprek met het baasje heeft de politie hartelijk gelachen om deze actie! Maar het blijft schrijnend dat ze niet meer hebben kunnen doen om Pliessie terug te vinden.

Omdat er tijdens die in beslagname van de paarden ook dode paarden op het erf zijn aangetroffen (een paard zijn beentje stak nog boven de grond uit) wordt gevreesd dat hij Pliessie misschien heeft afgeschoten omdat hij nu onverkoopbaar zou zijn (hij heeft ook een allergie waardoor hij af en toe huidproblemen heeft).
Maar de hoop blijft natuurlijk nog steeds bestaan dat Pliessie toch nog gevonden wordt, dus we roepen iedereen op om uit te kijken naar deze hond!

Pliessie was niet gechipt toen hij werd gestolen, heeft een grijzende snuit en een zwarte staartpunt. Als pup is hij geopereerd en heeft in een huidplooi een litteken, maar dat is heel vaag.

MENSEN, HELP DIT GEZIN EN KIJK UIT NAAR DEZE HOND!
ALLE TIPS ZIJN WELKOM!
MISSCHIEN ZIT HIJ ERGENS BIJ EEN BOERDERIJ ALS ERFHOND. ALS JE EEN RITJE OP HET PLATTELAND GAAT MAKEN KIJK UIT NAAR PLIESSIE! MAAK FOTO’s EN WAARSCHUW ONS ALS U HEM ZIET!
( gestolendieren@ziggo.nl)

En tegen A.V. de J. zouden we willen zeggen: wees voor eens een kerel en vertel ons waar Pliessie is gebleven of wat u met hem heeft gedaan. En mocht u “in de Heer” zijn: God ziet alles wat u doet met zijn schepselen en u zult zich hoe dan ook moeten verantwoorden! Denk daarover na!

KLIK DEZE LINK AAN VOOR NOG MEER INFORMATIE!!
http://dehereniging.wordpress.com/2011/ ... -13-10-11/

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door nathalie71 op 18 dec 2013 22:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Marion.

Re: PLIESSIE DE MECHELSE HERDER GESTOLEN EN DOORVERKOCHT VIA

Ongelezen bericht door Marion. »

Allemachtig, wat een tokken-geschreeuw :roll:
nathalie71

Ik kreeg hem vandaag door om te delen terwijl hij in 2011 al vermist is.
Marion.

nathalie71 schreef:Ik kreeg hem vandaag door om te delen terwijl hij in 2011 al vermist is.
En als jij dat door krijgt doe je dat dus maar? Wat vreemd. Of heb je connecties met "pliessie"?
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Echt, Pliessie? :scratch:
nathalie71

Nee hoor ik zit op dieren hulp sites en er wordt vaak gevraagd om dingen te delen,als ik dan iets zie wat mij erg belangrijk lijkt deel ik dat.Maar ik had even er over heen gelezen dat dit van 2011 was?
Marion.

Maeve schreef:Echt, Pliessie? :scratch:
Nee. PLIESSIE.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

kun je die hoofdletters in de titel ook even vervangen nathalie?
het is net of iemand recht in je gezicht staat te schreeuwen :(
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
nathalie71

Nou ja,ze hadden dit bericht op MP gezet nu omdat hij nog steeds vermist is.

Weet niet..

Zal ik hem maar verwijderen?
Marion.

nathalie71 schreef:Nou ja,ze hadden dit bericht op MP gezet nu omdat hij nog steeds vermist is.

Weet niet..

Dat kan niet meer. Maar die enge hoofdletters kun je in de topictitel weg weghalen. Gewoon je eerste bericht editen.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

nathalie71 schreef:Nou ja,ze hadden dit bericht op MP gezet nu omdat hij nog steeds vermist is.

Weet niet..

pas gewoon die hoofdletters aan
Plaats reactie

Terug naar “Vermiste honden, help met zoeken!”