Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat een verschil in houding naar de hond uit kan maken!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Wat een verschil in houding naar de hond uit kan maken!

Ongelezen bericht door Jackira »

http://www.regio15.nl/actueel/lijst-wee ... n-voorburg

Bernice Muntz helpt met vangen van de hond. Ik vind het geweldig hoe je de hond van houding ziet veranderen.
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Re: Wat een verschil in houding naar de hond uit kan maken!

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Gelukkig voor de hond (en de omstanders) dat zij langs kwam :80: Inderdaad een prachtig gezicht die eerste foto waarop hij zich op haar richt en die laatste met de agenten... wat een verschil! Hopelijk nemen de bazen het advies hulp te zoeken ter harte.
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Tja, een beetje gezond verstand kan op zich ook geen kwaad. Een angstige hond ga je niet in politieuniform, met helm (die ook nog eens uitsteekt) lokken :19:
Afbeelding
Jackira
Zeer actief

Ja de hond vertoond gewoon angstagressie, maar wel mooi dat je nu het verschil in benadering ziet en eht resultaat daarvan. Kunnen zij ook van leren.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Laten we hopen dat ze dat doen.
Idioten met hun vangstokken.

Sowieso idioten die een hond zo weten door te draaien dat dit gebeurt.
Ik weet wel zeker dat dit miet mijn honden ook zou kunnen gebeuren bij zo'n rare benadering.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Jackira
Zeer actief

Marjoleine schreef:Laten we hopen dat ze dat doen.

Ik weet wel zeker dat dit miet mijn honden ook zou kunnen gebeuren bij zo'n rare benadering.
Ja als je al ziet hoe ze de hond benaderen, zo krijg je elke hond overstuur. Ze mogen wel een paar trainingen volgen bij Bernice. En dat is dan ook nog de hondenbrigade.
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Ri@ schreef:
Marjoleine schreef:Laten we hopen dat ze dat doen.

Ja als je al ziet hoe ze de hond benaderen, zo krijg je elke hond overstuur. Ze mogen wel een paar trainingen volgen bij Bernice. En dat is dan ook nog de hondenbrigade.
Serieus? :ugh: Cursusje kan dan zeker geen kwaad :ok:
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Mooi om te zien.
De motoragenten staan wel rustig maar door de helm en uniform komen ze heel dreigend over.
Hondenbrigade weet niet hoe ze met bange/ onzekere honden om moeten gaan. Een keer gezien dat ze een bange hond van een balkon moesten halen; met 4 man sterk en vangstokken :ugh:
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Muah ik kan me zo voorstellen dat als hond schijt heeft aan zijn baasjes en er bij loopt zoals op de eerste foto, al blaffend, dat iedereen stiekem ook gewoon bang is voor de hond.
De helmen helpen inderdaad zeker niet.
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mmartinn »

Zal wel een hond zijn van een crimineel, die moest niks van politie hebben. :mrgreen:
Afbeelding
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

:LOL: :LOL:

Zie je die vrouw heel kalm met de hond terwijl het daar voor een hele heisa is geweest!!!

:ok: Women rule :F:
Jackira
Zeer actief

mmartinn schreef:Zal wel een hond zijn van een crimineel, die moest niks van politie hebben. :mrgreen:
:LOL:
h a n s
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin Espanol

Ongelezen bericht door h a n s »

nathalie71 schreef::LOL: :LOL:

Zie je die vrouw heel kalm met de hond terwijl het daar voor een hele heisa is geweest!!!

:ok: Women rule :F:
Dat kan zeker; sommige honden kunnen niks met mannen, zijn daar bang voor o.i.d.; een vrouw kan dan uitkomst bieden. :ok:
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Mooi hondje.
Wiel
daisy2007
Actief
Mijn ras(sen): Malthezer leeuwtje

Ongelezen bericht door daisy2007 »

Mooi gezicht.
Eerst heel agressief en toen heel kalm.
Zo zie je maar met onrust, schreuwen of geweld schiet je niks mee op.
Groetjes Kirsten
en een pootje van Daisy

http://www.dierenarts-dierenkliniek.nl/category/home
Jackira
Zeer actief

Nanna schreef:Drie weken geleden kwam de hond 'Rocky' bij de huidige eigenaar wonen. Sindsdien was het opvoeden moeilijk. Tegen tien uur vanavond ontsnapte de hond en weigerde om het huis weer binnen te gaan.

Ook naar de gealarmeerde politie en buurtbewoners luisterde Rocky niet. In plaats daarvan bleef hij luid blaffend op straat lopen. Door alle druk die op hem werd gelegd werd Rocky onzeker, en daardoor weer agressief en gevaarlijk. Volgens omstanders heeft Rocky bij een vangpoging iemand geprobeerd te bijten.

Wat moet ik me trouwens voorstellen bij "sindsdien was het opvoeden moeilijk"? :denken:
Dat de hond de schuld krijg van het onvermogen van de baas denk ik :D Ik vind het een leuke hond maar denk wel dat je een beetje met dit soort karakters om moet kunnen gaan en dat je er dan een hele leuke hond aan hebt. ALs opvoeden moeilijk is denk ik dat je niet de aangewezen persoon bent voor zo'n hond.
Jackira
Zeer actief

Nanna schreef:
Ri@ schreef:
Nanna schreef:
Wat moet ik me trouwens voorstellen bij "sindsdien was het opvoeden moeilijk"? :denken:
Dat de hond de schuld krijg van het onvermogen van de baas denk ik :D Ik vind het een leuke hond maar denk wel dat je een beetje met dit soort karakters om moet kunnen gaan en dat je er dan een hele leuke hond aan hebt. ALs opvoeden moeilijk is denk ik dat je niet de aangewezen persoon bent voor zo'n hond.
Hij zal wel geslagen worden en daarom dat huis niet in willen :ugh: Fijn dan. Laat dat beest dan aangelijnd uit of doe hem weg. Weer zo'n totaal niet onder controle staande klapkaak die alle ruimte krijgt :roll:
Of misschien totaal geen overwicht op de hond. Geslagen hoeft niet. Kan ook dat hij gewoon een loopje neemt met die baas. En als je je dan aan alle kanten bedreigt voelt snap ik dat die hond zich zo gedraagt. Maar als ik zijn houding naar Bernice zie denk ik dat het best een leuke hond is. Je ziet al gelijk bij de eerste foto waarop hij naar haar kijkt dat z'n houding veranderd.
mmartinn
Zeer actief

En zo komen er weer verhalen in een topic. Niemand weet toch hoe het zit met die hond en zijn baas of bazen.
Misschien is het wel een herplaatser en is de hond in rehabilitatie.
Vind wel dat er inderdaad veel poespas rond de hond is, wat dan inderdaad niet positief bijdraagt.
Maar komt ook omdat er veel mensen zijn die, zo gauw er politie of ambulance is er met hun snufferd bovenop gaan staan. Mega irritant en je loopt alleen maar in de weg!
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

In elk geval zit de hond niet helemaal goed op zijn plek. Je zou daar verdorie per ongeluk langs wandelen met je eigen hond...Deze hond had nooit mogen ontsnappen en ik vind het ook tricky als een hond van dit rastype zo zijn tanden laat zien naar mensen.

Eigenlijk begrijp ik helemaal niet hoe het kan dat deze hond op straat beland is. En dat de baas er geen enkele grip op lijkt te hebben. Want die agenten waren er niet meteen. Eerst heeft de baas alles geprobeerd om die hond te lokken/vangen. Blijkbaar zonder succes. En met die hond is niks mis. Hij is gebleven en heeft duidelijk een band met zijn huis en baas anders was hij hem gesmeerd bij zoveel onheil. Hoe het dus kan dat een vreemde vrouw het vertrouwen van je hond kan winnen nadat je hem 3 weken hebt en hij duidelijk thuis is begrijp ik voor geen meter......
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

Vreemde ogen dwingen!. Dit geld bij kinderen, en bij honden soms ook.
Afbeelding
Jackira
Zeer actief

mmartinn schreef:Vreemde ogen dwingen!. Dit geld bij kinderen, en bij honden soms ook.
Daar heeft het niks mee te maken. Bernice is gewoon een hele goede hondentrainster met veel ervaring. Ze doet precies wat ze moet doen in zo'n situatie. Vertrouwen van de hond winnen.
Arubandog
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bandog

Ongelezen bericht door Arubandog »

laeken schreef:In elk geval zit de hond niet helemaal goed op zijn plek. Je zou daar verdorie per ongeluk langs wandelen met je eigen hond...Deze hond had nooit mogen ontsnappen en ik vind het ook tricky als een hond van dit rastype zo zijn tanden laat zien naar mensen.

Eigenlijk begrijp ik helemaal niet hoe het kan dat deze hond op straat beland is. En dat de baas er geen enkele grip op lijkt te hebben. Want die agenten waren er niet meteen. Eerst heeft de baas alles geprobeerd om die hond te lokken/vangen. Blijkbaar zonder succes. En met die hond is niks mis. Hij is gebleven en heeft duidelijk een band met zijn huis en baas anders was hij hem gesmeerd bij zoveel onheil. Hoe het dus kan dat een vreemde vrouw het vertrouwen van je hond kan winnen nadat je hem 3 weken hebt en hij duidelijk thuis is begrijp ik voor geen meter......
Dat geeft dus duidelijk aan dat de eigenaar geen of weinig ervaring heeft met honden. En dat het gegeven dat dit ras niet voor beginners is maar weer eens met een korreltje zout word genomen.
Wat ik me afvraag is waarom de eigenaar op geen enkele foto is te zien, zo lijkt het
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Nanna schreef:
laeken schreef: Je zou daar verdorie per ongeluk langs wandelen met je eigen hond...Deze hond had nooit mogen ontsnappen en ik vind het ook tricky als een hond van dit rastype zo zijn tanden laat zien naar mensen.
Nou, dat. Dat een mevrouw de hond ondanks de commotie weet te pakken vind ik lovenswaardig hoor, daar wil ik niks aan af doen.
Maar evengoed ben ik blij dat ik daar niet woon. :schrik:
Dit dus. Ik zou er ook niet zo heel blij mee zijn dat zo,n dier los zou kunnen lopen.
Afbeelding
nelleke
Zeer actief
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater

Ongelezen bericht door nelleke »

Ri@ schreef:
mmartinn schreef:Vreemde ogen dwingen!. Dit geld bij kinderen, en bij honden soms ook.
Daar heeft het niks mee te maken. Bernice is gewoon een hele goede hondentrainster met veel ervaring. Ze doet precies wat ze moet doen in zo'n situatie. Vertrouwen van de hond winnen.
Ja daar ben ik het helemaal mee eens. :ok:
Afbeelding
Neeltje
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik denk dat de eigenaar eerst heeft staan dreigen, godveren en schelden en dat daarom deze hond zo over de zeik is gegaan. Immers, als een vreemde het vertrouwen krijgt maar een eigenaar niet dan is er wel echt iets mis met de band met de hond. Beter gezegd, hond moet daar weg. En die hondengeleiders. Tja, geen van hen zit op de hurken, allemaal de helm nog op en allemaal van boven met een stok op die hond af. Snap wel dat dat beest daar geen vertrouwen in heeft. Dat hij bij de eigenaar blijft, voor het huis staat maar niet te vangen is zegt mij echt dat die eigenaar hard of lullig tegen de hond is. Hond wil wel, anders was hij hem al lang gesmeerd. Arm arm beest....
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

Ri@ schreef:
Oh maar dat geloof ik ook wel hoor.
Afbeelding
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

mooi inderdaad.
aussie2011
Actief

Ongelezen bericht door aussie2011 »

ik zou ook van me afbijten als er mensen met stokken en al op me af zouden komen.. en terecht!
maar gelukkig is het goed afgelopen met de hond
boekalaboekalaaaa
Floortje
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Floortje »

Zag dit bericht vanochtend en het viel me gelijk op. Omdat het hier in de buurt is en omdat ik bij Bernice getraind heb (groepscursus en gedragstherapie, ik waardeer haar zeer).

Mijn vriend en ik zeiden ook al tegen elkaar dat we die hond wel begrepen, je wordt wel bang van die motoragenten met helm. Mijn honden vinden mensen in uniform of met gekke hoofddeksels ook spannend.

Mazzel voor die hond dat Bernice toevallig langskwam, daardoor liep het met een sisser af.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ri@ schreef:
Nanna schreef:Drie weken geleden kwam de hond 'Rocky' bij de huidige eigenaar wonen. Sindsdien was het opvoeden moeilijk. Tegen tien uur vanavond ontsnapte de hond en weigerde om het huis weer binnen te gaan.

Ook naar de gealarmeerde politie en buurtbewoners luisterde Rocky niet. In plaats daarvan bleef hij luid blaffend op straat lopen. Door alle druk die op hem werd gelegd werd Rocky onzeker, en daardoor weer agressief en gevaarlijk. Volgens omstanders heeft Rocky bij een vangpoging iemand geprobeerd te bijten.

Opvoeden in drie weken? :mrgreen:

Geen ervaren bazen vermoed ik zomaar.
Denken dat je hond meteen luistert omdat je de "baas" (eigenaar=baas denken veel mensen) bent maakt opvoeden moeilijk :8):
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”