zo ook Yuki, even lekker tutten met haar vacht en kammen/borstelen en ik denken dat ze daarna weer netjes was
ik borstel Yuki soms maar niet veel, omdat sommige delen wat kunnen klitten, waar het haar wat zachter is. een paar maanden terug is ze voor het laatst geplukt en heeft ze weinig onderwol terug gekregen en de bovenvacht (ruwe) dat heeft weinig verzorging nodig.
opgegeven moment zie ik tijdens het borstelen onder haar vacht wat kleine klitten in het onderwol, dus ik pak een kam en wil het eruit kammen, kijk ik verder.. is ze over haar hele lijf vervilt
Ik kon wel janken, zo erg! Dit was met het blote oog zo tussen het friemelen door nooit opgevallen, ik moest echt goed kijken..
Ik ben 1,5 uur met Yuki bezig geweest, om stukje voor stukje alle 'dreadjes' er uit te kammen/trekken, ze heeft al die tijd zo braaf ervoor gelegen zonder een kick te geven, terwijl het echt niet prettig was! ze lag er maar hulpeloos bij, zo van doe je ding maar en waarschuw even als het voorbij is
toen ik klaar was, sprong ze blij op, even schudden van opluchting en ging heel demonstratief in de eetkamer liggen, daar waar ook de koekjes en kluifjes liggen.. mij loerend aankijken, zo van dit heb ik nu echt wel verdiend!
Als je goed kijkt, zie je allemaal hele kleine klitten

beetje zielig zijn mag nu wel

het monster die dit heeft aangedaan, goed in de gaten houden

Maar al heel snel waren wij weer dikke vriendjes hoor
Heeft iemand tips voor een goede borstel, waarbij dus ook het fijne onderwol mee geborsteld wordt .. want de grove kam en gewone borstel gaat hier dus overheen en borstelt alleen de dikke bovenlaag..