Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat voel ik mij even een slechte honden moeder :(

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Wat voel ik mij even een slechte honden moeder :(

Ongelezen bericht door Browny »

Was ik even wat honden door de wasstraat aan het halen, zodat de hondjes er ook mooi en fris bij zitten met de feestdagen..
zo ook Yuki, even lekker tutten met haar vacht en kammen/borstelen en ik denken dat ze daarna weer netjes was :cheer:
ik borstel Yuki soms maar niet veel, omdat sommige delen wat kunnen klitten, waar het haar wat zachter is. een paar maanden terug is ze voor het laatst geplukt en heeft ze weinig onderwol terug gekregen en de bovenvacht (ruwe) dat heeft weinig verzorging nodig.
opgegeven moment zie ik tijdens het borstelen onder haar vacht wat kleine klitten in het onderwol, dus ik pak een kam en wil het eruit kammen, kijk ik verder.. is ze over haar hele lijf vervilt :jank: allemaal kleine dread achtige klitten in het onderwol :cry:
Ik kon wel janken, zo erg! Dit was met het blote oog zo tussen het friemelen door nooit opgevallen, ik moest echt goed kijken..

Ik ben 1,5 uur met Yuki bezig geweest, om stukje voor stukje alle 'dreadjes' er uit te kammen/trekken, ze heeft al die tijd zo braaf ervoor gelegen zonder een kick te geven, terwijl het echt niet prettig was! ze lag er maar hulpeloos bij, zo van doe je ding maar en waarschuw even als het voorbij is :jank:

toen ik klaar was, sprong ze blij op, even schudden van opluchting en ging heel demonstratief in de eetkamer liggen, daar waar ook de koekjes en kluifjes liggen.. mij loerend aankijken, zo van dit heb ik nu echt wel verdiend! :hmmm: uit schuldgevoel heb ik Yuki allemaal lekkere dingen gegeven om mijn geweten te zuiveren :engel:

Als je goed kijkt, zie je allemaal hele kleine klitten :roos: (let niet op Chiko, die ligt er altijd bij in de hoop dat hij het haar mag opvreten :piew: )
Afbeelding

beetje zielig zijn mag nu wel
Afbeelding

het monster die dit heeft aangedaan, goed in de gaten houden :hmmm:
Afbeelding

Maar al heel snel waren wij weer dikke vriendjes hoor :lief: :cheer: dat heeft ongeveer 10 min. nodig :LOL:

Heeft iemand tips voor een goede borstel, waarbij dus ook het fijne onderwol mee geborsteld wordt .. want de grove kam en gewone borstel gaat hier dus overheen en borstelt alleen de dikke bovenlaag.. :roos:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Wat voel ik mij even een slechte honden moeder :(

Ongelezen bericht door lieke »

Och jee, dat overkomt iedereen wel eens, hoor.
Ik zweer bij de activet (voormalige les pooch): http://www.dierenwellness-shop.eu/c-133 ... -borstels/
Ik heb voor mijn collies de dubbele groene. Misschien moet jij de paarse hebben?
Ze zijn duur, maar daar kun je heel grondig mee ontwollen.
Afbeelding
Browny
Zeer actief

Jion schreef:Die laatste foto, met dat verwijtende oor! :LOL:
En in elkaar gekropen alsof ze zwaar mishandeld is :LOL:
Afbeelding
Browny
Zeer actief

lieke schreef:Och jee, dat overkomt iedereen wel eens, hoor.
Ik zweer bij de activet (voormalige les pooch): http://www.dierenwellness-shop.eu/c-133 ... -borstels/
Ik heb voor mijn collies de dubbele groene. Misschien moet jij de paarse hebben?
Nou ik voel mij echt wel schuldig hoor, het huilen stond mij bij en dacht even dat de scheerapparaat eroverheen moest :schrik: echt zo dicht op elkaar vervilt als een laag onder de bovenvacht je kon bijna geen stukje huid meer zien :jank: , ik heb nog nooit zoiets meegemaakt.. :roos:
En die borstel gaat dat ook door ruwe bovenvacht heen? prijs maakt mij niet uit, dit wil ik nooit meer meemaken dus dan bestel ik er gelijk 1!
Afbeelding
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Ach gut, en dan weer dat eigenwijze oortje he? :I:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Browny schreef:
Nou ik voel mij echt wel schuldig hoor, het huilen stond mij bij en dacht even dat de scheerapparaat eroverheen moest :schrik: echt zo dicht op elkaar vervilt als een laag onder de bovenvacht je kon bijna geen stukje huid meer zien :jank: , ik heb nog nooit zoiets meegemaakt.. :roos:
En die borstel gaat dat ook door ruwe bovenvacht heen? prijs maakt mij niet uit, dit wil ik nooit meer meemaken dus dan bestel ik er gelijk 1!

Joh, ik ben redelijk gepokt en gemazeld wat betreft vachtonderhoud, maar mij is het afgelopen september dus ook overkomen. Toen ik Kyra in bad deed en tot mijn schaamte zag dat er vilten onder en tussen haar poten zaten. Gróte vilten. En toen ik die weghaalde met de tondeuze (want er was geen doorkomen meer aan) was de huid eronder al helemaal rood.
En ik borstelde haar elke week meerdere malen. Met professioneel gereedschap. Op een trimtafel. :oeps:
Heeft overigens de doorslag gegeven om haar te scheren.
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

A gos :I:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Browny
Zeer actief

lieke schreef:
Browny schreef:

Joh, ik ben redelijk gepokt en gemazeld wat betreft vachtonderhoud, maar mij is het afgelopen september dus ook overkomen. Toen ik Kyra in bad deed en tot mijn schaamte zag dat er vilten onder en tussen haar poten zaten. Gróte vilten. En toen ik die weghaalde met de tondeuze (want er was geen doorkomen meer aan) was de huid eronder al helemaal rood.
En ik borstelde haar elke week meerdere malen. Met professioneel gereedschap. Op een trimtafel. :oeps:
Heeft overigens de doorslag gegeven om haar te scheren.
Ja ik vond het ook zo raar, als je er soms een borstel over haalt en dit gewoon niet voelt en elke dag door de vacht kroelt :vaag:
bij Yuki waren een paar plekjes ook rood en leek wel kapot, misschien heeft ze eraan gekrabt omdat de huid ervan samentrekt? :ugh:
Als de tondeuse bij Yuki erover moest dan was ze nu een naakthond geweest :schrik:
onze andere honden hebben 0,0 vacht onderhoud, gaan alleen 1x in het half jaar in bad en Kyara nooit want die ruikt nooit en is zelfreinigend :tongue:

Maar heel lief dat je mij geruststelt en niet als slechte hondenmoeder ziet :engel:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

De enkele paarse le pooch en dan in laagjes als het langer word.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Ik gebruik op mijn Cairns de enkele groene. Dat vind ik de fijnste voor dat ruwe haar.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Ik voelde me net zo vandaag haha. Ik ben begonnen met Stellar haar pluisvacht. Stukje voor stukje want mijn handen gaan niet meer zo goed.
Nou, dat was dramaaaaaaaa hoor.
Stellar geeft Yuki een poot. Rotmama's!
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Och, de ziel haha.
Inderdaad, Les Pooch :ok: Geweldige borstels, ligt prettig in de hand en werkt heel licht zodat je ook niet zo hoeft te trekken, de honden vinden het ook een stuk minder vervelend dan zo'n universele borstel is mijn ervaring. Ik zou voor paars of (donker)groen gaan dan.
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Agossie, die kop van haar :I: Meid, ze is het allang weer vergeten na dat kluifje of anders morgen wel :wink: Kun je je voorstellen hoe slecht ik me voelde toen ik pas na dagen een flinke kale plek op Valco's kont ontdekte :LOL: Iedereen had hem al gezien, behalve ik :hmmm:
Browny
Zeer actief

Mit schreef:Ik voelde me net zo vandaag haha. Ik ben begonnen met Stellar haar pluisvacht. Stukje voor stukje want mijn handen gaan niet meer zo goed.
Nou, dat was dramaaaaaaaa hoor.
Stellar geeft Yuki een poot. Rotmama's!
Ook al zo slecht :devil: ook weer goed gemaakt? :mann:
Nou gelukkig ben ik in ieder geval niet de enige slechte mama, al schaam ik mij nog steeds over het dierenleed wat ik poepie heb aangedaan :roos:
Afbeelding
Browny
Zeer actief

Flevo Bordertje schreef:Agossie, die kop van haar :I: Meid, ze is het allang weer vergeten na dat kluifje of anders morgen wel :wink: Kun je je voorstellen hoe slecht ik me voelde toen ik pas na dagen een flinke kale plek op Valco's kont ontdekte :LOL: Iedereen had hem al gezien, behalve ik :hmmm:
:O: oke je hebt mij overtroffen :schrik: hoe kun je dat nou niet zien :S: arme Valco..
nee hoor zal vast ook goed zijn gekomen met lieve valco :lief: waar kwam die kale plek door?
Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

De plek zit er nog steeds en het is een klein raadsel :denken: Het zou kunnen komen doordat dat rare paard in de stapmolen niet doorloopt en elke keer het hek tegen z'n kont aan krijgt :mrgreen: Ik maak me er - extreem slechte moeder als ik ben - maar geen zorgen om. Het is een prachtige ronde plek zonder irritatie en niet stuk of zo, alleen maar kaal :roll:
Zie je, je valt best nog mee :engel:
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Ach gossss, je bent een hele lieve hondenmama hoor.
Ook hier ben ik zeer over de paarse activet (lespooch) te spreken.
De pluimstaart van Rassie is zo goed als klitvrij nu, ideaal ding.
Heb het ding laatst bij een webshop besteld en ze waren heel snel met leveren.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

achter- en onderaan beginnen. In kleine laagjes naar je toe borstelen/kammen. Met een hand de vacht open houden en met de ander borstelen. Je hebt er 'gewoon' overheen geborsteld.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”