Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Geweldige hondenbaas, doe me er nog zo een! -> update 8/1

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Geweldige hondenbaas, doe me er nog zo een! -> update 8/1

Ongelezen bericht door M@rleen »

Wat heb je toch een geweldige hondeneigenaren!
Onderweg met Elyna en Boomer naar de crèche voor Sinterklaas komt er een man met grote hond van linksvoor ons naar rechtsvoor lopen. Hond aan de lijn, dus ik wacht even om Boomer aan te lijnen en afstand te houden.
Man bereikt parkje, doet hond los waarop ik merk dat het een reu is en loopt door, met hond.
Boomer, Elyna en ik wachten even zoals ik altijd doe, om afstand te houden en als ze ver genoeg zijn, lopen we door.

Boomer snuffelt aan een struikje waar de reu tegen geplast heeft, de hond van 2,5x zo groot als Boomer komt van 15 meter verderop terugrennen om bovenop Boomer te klappen, die met zijn rug ernaartoe staat.
Elyna overstuur omdat Boomer gilt, terwijl ik ervoor zorg dat ze niets ziet. Boomer wil weg, grauwt terug, glibbert alle kanten op, probeert achter mij te komen, maar de hond blijft hem opzoeken en er al grommend opklappen en de baas komt op zijn dooie gemak zwijgend teruglopen en staat te kijken... die hond klapte ook nog tegen Elyna, die gelukkig niets heeft behalve wat nagels in haar been. Optillen durf ik in zo'n geval niet, hond wegbrullen had geen nut en hem fysiek wegjagen gaat niet. Voor Elyna en Boomer rustig blijven is redelijk gelukt, maar ze mag ook weten dat dit gewoon niet kan! En Boomer heeft weer last van zijn rug... En bedankt, ook voor het tonen van 0,0 interesse!

Iemand in de flat op de 5e heeft alles gezien en haar man was ook al in de buurt. Die vertelde dat de hond al eerder honden te pakken heeft genomen, zelfs een Shitzu naar de andere wereld heeft geholpen en dat ik aangifte moet doen.
Dat gaat alleen niet, want ze liepen beiden los in gedooggebied en ook al kan ik het asociaal vinden, wettelijk gezien valt er niets te maken.

Alleen.. als je hond problemen maakt, haast je dan om het op te lossen! Ik stond daar met een overstuur kind van 3, dat ook nog eens nagels in haar been heeft gekregen en met een hond die van de kaart was. Gelukkig geen bijtwonden voorzover ik kan voelen, want ik mag niet aan zijn rug zitten. Wel een hoop natte plekken op zijn rug en kont en weer een hele fijne ervaring, waarbij hij weer eens niets heeft zien aankomen.

Dus bedankt! Ik heb weer een hoop geleerd over hoe leuk het is om rekening te houden met anderen en te zorgen dat je hond geen last veroorzaakt :ok:
Laatst gewijzigd door M@rleen op 08 jan 2014 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Geweldige hondenbaas, doe me er nog zo een!

Ongelezen bericht door Caro. »

Asociaal, echt asociaal! :devil: :devil:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Gatver! Hopelijk valt de schade verder mee....
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

En daarom heb ik nu een teef.
Het geeft geen garanties maar dat gepats met die reuen was ik ook meer dan kotsbeu. Zazoe was ook telkens de sjaak.
STRONTBEU was ik het.

En zie hier.

Aangifte zou ik wel doen of in elk geval melding. Hoemeer meldingen des te eerder kunnen ze wat doen. Ook al liepen ze nu allebei los.

Knuffel voor Boomer en voor Eleyna.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Waarom zou je niks kunnen maken je hebt mensen in de flat die weten dat het vaker gebeurd, omdat een hond los is mag hij nog zeker geen andere dieren opeten
Afbeelding
crienepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door crienepien »

Pffff, rare aso's zijn er toch!
Ik zou er wel melding van maken, al is het maar ter "dossiervorming", voor als er (weer) een keer echt wat mis gaat!
Afbeelding
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

ik zou wel melding maken hoor, honden mogen los mits ze onder apel staan.

nu waren het alleen nagels in je dochter de volgende keer zijn tanden
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Heeft Elyna zichtbare krassen van de nagels in haar been?
Want dan denk ik zeker dat je aangifte kan doen. Een hond die zelfs een kind pakt (jaja, beetje aandikken kan geen kwaad :wink: ) in het heetst van de strijd vinden agenten niet zo tof hoor. En je hebt getuigen.
Gauw foto's maken van die kras en naar het politiebureau. Hopelijk kan die hond een aanlijn en muilkorf gebod krijgen.

Als het tenminste waar is natuurlijk dat dit de zoveelste keer is dat deze baas niet kan voorkomen dat zijn hond honden stuk maakt. Voor een akkefietje gaat het wat ver wellicht.
Afbeelding
Bink2009
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bink2009 »

Gatverdamme wat een aso zeg!
Was dit toevallig in het oude Dorp? Hier loopt ook zo'n aso met een grote hond die altijd losloopt maar al meerdere honden gepakt heeft.

Goed in de gaten houden hoor, als je het niet vertrouwt echt naar de DA, er kan ook onderhuids schade zijn. Sneu dat je kleine meid dat moest meemaken, die zal voorlopig nog wel schrik hebben.
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

twinkeltje schreef:Waarom zou je niks kunnen maken je hebt mensen in de flat die weten dat het vaker gebeurd, omdat een hond los is mag hij nog zeker geen andere dieren opeten
crienepien schreef:Pffff, rare aso's zijn er toch!
Ik zou er wel melding van maken, al is het maar ter "dossiervorming", voor als er (weer) een keer echt wat mis gaat!
Kan het dan wel? Dan ga ik eens langs voor het huisnummer van die eigenaar, kan ik dat gelijk doorgeven..
Sanne!! schreef:En daarom heb ik nu een teef.
Het geeft geen garanties maar dat gepats met die reuen was ik ook meer dan kotsbeu. Zazoe was ook telkens de sjaak.
STRONTBEU was ik het.

En zie hier.

Aangifte zou ik wel doen of in elk geval melding. Hoemeer meldingen des te eerder kunnen ze wat doen. Ook al liepen ze nu allebei los.

Knuffel voor Boomer en voor Eleyna.
Boomer is mijn 1e hond, ik had helemaal geen keus :mrgreen:
Maar inderdaad, zelf kan hij ook best wel eens snauwen, maar ik weet wanneer hij dat doet en als ik het niet kan voorkomen, grijp ik in. Dat hoort er nou eenmaal bij, maar dat iets er nou eenmaal bijhoort, vind ik geen vrijbrief.
Dit gedrag vind ik niet iets dat er nou eenmaal bijhoort, want Boomer stond met zijn rug naar die reu toe. Hij was zeker niet aan het patsen, wat hij sowieso nog nooit gedaan heeft tegen een reu van dit formaat waar ik bij ben. Het mag ook gewoon niet van mij. Doorlopen en niet mee bemoeien.
Als er een volgende hond komt, begin ik ook steeds vaker aan een teef te denken, alhoewel die er ook wat van kunnen geloof ik :wink:
h a n s
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin Espanol

Ongelezen bericht door h a n s »

Zoiets zou ik wel melden. En weet je zeker dat Boomer geen inwendig letsel heeft opgelopen?
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

pioenroos schreef:Heeft Elyna zichtbare krassen van de nagels in haar been?
Want dan denk ik zeker dat je aangifte kan doen. Een hond die zelfs een kind pakt (jaja, beetje aandikken kan geen kwaad :wink: ) in het heetst van de strijd vinden agenten niet zo tof hoor. En je hebt getuigen.
Gauw foto's maken van die kras en naar het politiebureau. Hopelijk kan die hond een aanlijn en muilkorf gebod krijgen.

Als het tenminste waar is natuurlijk dat dit de zoveelste keer is dat deze baas niet kan voorkomen dat zijn hond honden stuk maakt. Voor een akkefietje gaat het wat ver wellicht.
Volgens mij niet, ik heb even snel gekeken omdat ze zei dat ze in haar knie gebeten was. Dat was gelukkig niet zo, dus heb ik haar zo snel mogelijk naar de crèche gebracht omdat ik stond te shaken en om het voor haar niet enger te maken dan het was.. Ik zal haar zo meteen nog eens goed nakijken, mag haar alweer ophalen.
Wel heb ik gevoeld dat hij tegen haar been aankwam, hij kwam vervolgens tegen mijn enkel aan.
Bink2009 schreef:Gatverdamme wat een aso zeg!
Was dit toevallig in het oude Dorp? Hier loopt ook zo'n aso met een grote hond die altijd losloopt maar al meerdere honden gepakt heeft.

Goed in de gaten houden hoor, als je het niet vertrouwt echt naar de DA, er kan ook onderhuids schade zijn. Sneu dat je kleine meid dat moest meemaken, die zal voorlopig nog wel schrik hebben.
Nee, was wijk 16. Wij lopen altijd van 15 naar 16 naar de crèche en dan gaat Boomer altijd mee, omdat het direct een leuk uitlaatrondje is.
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

h a n s schreef:Zoiets zou ik wel melden. En weet je zeker dat Boomer geen inwendig letsel heeft opgelopen?
Als hij geen gaten heeft en niet mank loopt, dan zal hij toch geen inwendig letsel hebben?
Die gaten heb ik gelukkig niet kunnen vinden, hij had wel een hoop natte plekken op zijn rug en kont.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

M@rleen schreef: Iemand in de flat op de 5e heeft alles gezien en haar man was ook al in de buurt.
Kun je niet afspreken met die persoon dat die jou belt zodra die man weer in het park is? Dan kun jij zonder honden even langsgaan om hem de dierenartsrekening te presenteren.
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Reu/teef maakt niet uit. Ik heb allebei, mijn teef heeft vaker mot dan mijn reu.

Maar wel gewoon melden. Theoretisch is je bezit beschadigt (Boomer) en krassen op je kind zijn helemaal onacceptabel.
puppybuikje
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): ik hou van kleine ruwharige hondjes maar kan ook vallen op iets heel anders

Ongelezen bericht door puppybuikje »

Ik zou ook melding maken. Je dochter heeft zelfs krasjes opgelopen en de onverschilligheid van die man is om woest van te worden!

En het is een hardnekkig misverstand dat wanneer beide honden loslopen dat er dan niks gedaan kan worden. Het maakt niet uit welke hond los liep of aangelijnd en of het een losloopgebied was of niet, als andermans hond jou (of jouw bezittingen waaronder dus jouw hond) schade toebrengt is de eigenaar van de andere hond aansprakelijk.

Zo jammer dat mensen hun verantwoordelijkheid niet nemen.. sterkte voor boomer
Afbeelding
h a n s
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin Espanol

Ongelezen bericht door h a n s »

M@rleen schreef:
h a n s schreef:Zoiets zou ik wel melden. En weet je zeker dat Boomer geen inwendig letsel heeft opgelopen?
Als hij geen gaten heeft en niet mank loopt, dan zal hij toch geen inwendig letsel hebben?
Die gaten heb ik gelukkig niet kunnen vinden, hij had wel een hoop natte plekken op zijn rug en kont.
Nou, ik zou het wel even in de gaten houden, breuken, kneuzingen, gescheurde organen hoeven niet persé van buiten af te zien zijn. (sorry, beetje kromme zin zie ik achteraf, maar je snapt wat ik bedoel)
Laatst gewijzigd door h a n s op 04 dec 2013 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
crienepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door crienepien »

Ik neem aan als deze hond in het verleden al een slachtoffer gemaakt heeft én negatief bekend is bij meerdere hondeneigenaren in de buurt, dat er wel een aangifte bekend is bij de politie. Het is toch van de zotte dat dat gewoon door mag gaan?
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

M@rleen schreef:
Zeker kan dat, denk alleen maar aan een fikse blauwe plek: de Huid is heel maar daaronder letsel. En dat kan dus ook ernstiger letsel zijn of dieper zitten. Gewoon, van de klappen. En als er een kleine gaatje zit ga je dat ook moeilijk zien als Boomer niet accepteert dat je er goed naar kijkt. Maar of een dierenarts dan wel mag kijken van hem? Ik zou vooral goed kijken dat hij niet meer last krijgt en je warme/dikke plekken ziet. En natuurlijk normaal blijft eten en drinken.
Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Oh maar ik geef jou ook niet de schuld hoor!!
Ik bedoel alleen maar dat ik dat gepats van reuen beu was waardoor ik nu een teef heb. Zazoe was ook mijn eerste hond en een reu maar daarom nu een teef.
Niks ten nadele van Zazoe want zo 1 als hem krijg ik nooit meer!
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Bij suus komt al 5 jaar een boxerteef patsen. En niet aanlijnen hoor, als je eraan komt, zooooo irritant.
@ts balen zulke eigenaren, gelukkig is je hond nog heel, ik zou het ook melden als je kind serieus krassen ervan heeft
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

koop pepperspray lolol
Afbeelding
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

nou belachelijk zeg.
en hoe gaat het nou met Elyna?
beetje over de schrik heen?
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik begrijp niet waarom je geen aangifte zou kunnen doen!
Is het dan toegestaan voor een hond om andere honden aan te vallen? Of mag dat alleen in losloopgebieden???
Wat mij betreft mag het gewoon nooit!

En die hondeneigenaar, hoe illustratief toch weer. Zo herken ik ze, degenen die een hond hebben die bijt. Erbij kijken en niets doen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

Wat rot! Hopelijk heeft Boomer (en je dochter niets).
Ik zou er in ieder geval een melding van laten maken. Als er meerdere meldingen zijn wordt er misschien toch eens wat mee gedaan.
Sanne!! schreef:En daarom heb ik nu een teef.
STRONTBEU was ik het.

En zie hier.
Ik heb precies hetzelfde!
Toevallig had ik het er van de week nog over met mijn moeder. Zij heeft een teef en veel minder vaak (nooit) last van dit soort akkefietjes. Semmy is nu al twee keer door verschillende reuen gebeten met gaatjes als gevolg. En dan heb ik het nog niet eens over de keren dat er een hond bovenop is gedoken zonder gaatjes te maken. Gek genoeg heeft Semmy nog nooit een andere hond verwond of er zelfs bovenop gedoken, ondanks dat hij intact is. Want ja, dat is vaak een excuus ofzo. :hmmm:
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jacq »

gewoon melding maken hoor! hoe meer meldingen van mensen over deze hond des te eerder
staan ze op de stoep bij die man.
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Asociaal zeg :hmmm:
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Sanne!! schreef:Oh maar ik geef jou ook niet de schuld hoor!!
Ik bedoel alleen maar dat ik dat gepats van reuen beu was waardoor ik nu een teef heb. Zazoe was ook mijn eerste hond en een reu maar daarom nu een teef.
Niks ten nadele van Zazoe want zo 1 als hem krijg ik nooit meer!
Ik weet het, had het ook niet opgevat alsof je vond dat het mijn schuld was :wink:
Maar ik ben het wel met je eens, alleen ben ik volgens mij geen tevenmens. Maar goed, daar ga ik hopelijk de 1e 10 jaar nog niet achter komen ook.

Ondertussen ben ik naar de man gegaan die achteraf kwam kijken hoe het ging, hij heeft me het huisnummer van de eigenaar gegeven en vervolgens ben ik toch even bij de DA langsgegaan om Boomer te laten checken. Boomer geeft dan wel nooit pijn aan, nu deed hij dat wel.
Hij is gelukkig niet (door)gebeten, wat dat betreft is het toch wel erg fijn dat hij zo glad is als een aal als er zoiets gebeurt en toch redelijk wat haar heeft, waardoor er waarschijnlijk niet genoeg grip was. Wel gaf hij ook bij de DA toch ook echt pijn aan bij het bevoelen van zijn rug. Waarschijnlijk gaat dat toch een zwakke plek blijven, waardoor hij een volgende keer (die hopelijk niet komt) weer rugklachten zal krijgen. Hij moet een week dagelijks 50-75 gram Rimadyl en lijnrust. Daarna terug als het niet beter gaat.

Vervolgens naar het politiebureau, want de wijkpost was gesloten.
Daar heb ik aangegeven dat ik melding wilde maken van een hond die niet door zijn baas onder controle wordt gehouden en mijn hond bezeerd heeft.
Ze vroeg of hij gebeten was en ik heb aangegeven dat hij wel natte plekken had, maar geen wonden. Toch moet er een bijtrapport opgemaakt worden en daarvoor heb ik nu een afspraak staan, voor vrijdag.
De DA stuurt mij nog een rapport met de bevindingen, want ik was vergeten daarom te vragen, had alleen de rekening.

Vervolgens ga ik denk ik het weekend met Gio bij die man langs, want tegen Gio durven ze niet snel lelijk te doen :engel: Enge Antilliaan :mann:
Tenzij de politie iets anders zegt, dat wacht ik even af, maar de rekening van de DA krijgt die man sowieso.
laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.

Ongelezen bericht door laura23 »

jeetje wat een gedoe marleen! heel veel sterkte!

ik zou overigens ook melden bij de politie dat je dochter ook bijna slachtoffer was en een paar hondennagels in haar been heeft staan...en vreselijk geschrokken is...
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

laura23 schreef:jeetje wat een gedoe marleen! heel veel sterkte!

ik zou overigens ook melden bij de politie dat je dochter ook bijna slachtoffer was en een paar hondennagels in haar been heeft staan...en vreselijk geschrokken is...
Ja, dat zal ik vrijdag ook aangeven, nu werd er direct gezegd dat er een bijtrapport opgemaakt ging worden en dat ik daarvoor dan alles kan vertellen, plus de bevindingen van de DA.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”