Onderweg met Elyna en Boomer naar de crèche voor Sinterklaas komt er een man met grote hond van linksvoor ons naar rechtsvoor lopen. Hond aan de lijn, dus ik wacht even om Boomer aan te lijnen en afstand te houden.
Man bereikt parkje, doet hond los waarop ik merk dat het een reu is en loopt door, met hond.
Boomer, Elyna en ik wachten even zoals ik altijd doe, om afstand te houden en als ze ver genoeg zijn, lopen we door.
Boomer snuffelt aan een struikje waar de reu tegen geplast heeft, de hond van 2,5x zo groot als Boomer komt van 15 meter verderop terugrennen om bovenop Boomer te klappen, die met zijn rug ernaartoe staat.
Elyna overstuur omdat Boomer gilt, terwijl ik ervoor zorg dat ze niets ziet. Boomer wil weg, grauwt terug, glibbert alle kanten op, probeert achter mij te komen, maar de hond blijft hem opzoeken en er al grommend opklappen en de baas komt op zijn dooie gemak zwijgend teruglopen en staat te kijken... die hond klapte ook nog tegen Elyna, die gelukkig niets heeft behalve wat nagels in haar been. Optillen durf ik in zo'n geval niet, hond wegbrullen had geen nut en hem fysiek wegjagen gaat niet. Voor Elyna en Boomer rustig blijven is redelijk gelukt, maar ze mag ook weten dat dit gewoon niet kan! En Boomer heeft weer last van zijn rug... En bedankt, ook voor het tonen van 0,0 interesse!
Iemand in de flat op de 5e heeft alles gezien en haar man was ook al in de buurt. Die vertelde dat de hond al eerder honden te pakken heeft genomen, zelfs een Shitzu naar de andere wereld heeft geholpen en dat ik aangifte moet doen.
Dat gaat alleen niet, want ze liepen beiden los in gedooggebied en ook al kan ik het asociaal vinden, wettelijk gezien valt er niets te maken.
Alleen.. als je hond problemen maakt, haast je dan om het op te lossen! Ik stond daar met een overstuur kind van 3, dat ook nog eens nagels in haar been heeft gekregen en met een hond die van de kaart was. Gelukkig geen bijtwonden voorzover ik kan voelen, want ik mag niet aan zijn rug zitten. Wel een hoop natte plekken op zijn rug en kont en weer een hele fijne ervaring, waarbij hij weer eens niets heeft zien aankomen.
Dus bedankt! Ik heb weer een hoop geleerd over hoe leuk het is om rekening te houden met anderen en te zorgen dat je hond geen last veroorzaakt