Dan het ras, ik ben zelf een liefhebber van molossers en wil iets groters dan onze huidige hond, ben opgegroeid met reuzen dus Buffeltje valt in de categorie 'klein/gemiddeld'. We zijn aardig actief, en hebben de ruimte voor wat groters. Heb zelf een oogje op de Boerboel, maar hoor vaak dat je geluk moet hebben met hun karakter en dat er nogal wat 'foute' tussen zitten. Een Amerikaanse Akita staat ook hoog op de lijst, ondanks hun zelfstandigheid/dominantie. Dan is er nog de Amerikaanse Bulldog, maar ik heb tot nu toe nog geen fokker gevonden die met honden fokt die ik aantrekkelijk vindt (het meer atletische type) en de Dogo Argentino, maar daar is mijn vriendin helaas geen liefhebber van.
Het zijn zeker niet de makkelijkste honden, maar ik zie niet in waarom het niet zou kunnen. Het wordt sowieso een reutje, onze huidige hond is een teefje en wordt geholpen mocht er een tweede komen. Ook omdat het vrijwel allemaal honden zijn die een grote kans hebben om dominant te zijn naar hetzelfde geslacht heb ik liever een reu en een teef. Buffeltje werd ons ook afgeraden als eerste hond, maar dat gaat helemaal prima nu, luistert perfect *afkloppen* en het zou ons leuk lijken voor haar ook om een kameraad te hebben. Eventuele suggesties zijn welkom!