smokey schreef:hallo allemaal ,
Onze BC pup word steeds groter nu al weer bijna 5 maanden oud als begint steeds eigenwijzer te worden lijkt wel
Dingen zoals : Voeten likken - armen likken als je zijn halsband af/aan wilt doen , achter de poes aan rennen als deze een speurt neemt , met etensbakjes door de kamer heen banjeren , op het aanrecht springen met zijn voorpoten om lekkers te stelen , snuffelen aan eten op tafel .. nou al deze typische honden dingen doet hij wel
Als hij dit doet zeg ik meestal NEE! , dit commando vangt hij echter op als : GA DOOR GA DOOR
Moet ik hier wel op reageren met NEE roepen ? het lijkt me als ik dit negeer dat hij dan juist door zal blijven gaan ?
graag hoor ik van jullie !

Dat lijkt me meer op puberaal gedrag, proberen zijn grenzen te verleggen.
Ze is nu 7 maanden. Als ik ga een snuffelt ze ook even. Dan zeg ik, mag niet is van de baas. Dan vertrekt ze ook, heeft wel even geduurd. Ben ik klaar met eten dan krijgt zij haar bak met eten.
Vorige week had ik gehaktballen gemaakt van 1,5 kilo gehakt. Ik maakte ze extra lekker voor 's-avonds bij de televisie. Ze waren lekker uitgesudderd op de kachel en zette ze op het gasfornuis eveneens met deksel om af te laten koelen. Je raadt het al. Dat moet ik natuurlijk nooit meer doen. Ze had het deksel van de pan afgenomen en alle gehaktballen inclusief de jus opgegeten. Straffen kon na zo'n lange tijd natuurlijk niet meer. Aangezien ik geen open keuken heb kan ik niet alles zien.
Zodra ik weg ben, komt ze eerst in de kamer kijken of ik al zit. Daarna gaat ze ook met haar poten op het aanrecht staan. Ik moet natuurlijk ook weer wennen dat ik een grote hond heb. Gewoon alles weg zetten. Ook pakjes boter, daar heeft ze ook al twee van weggekaapt.
Mijn eerste grote hond, een Airdale Terrier heb ik dat afgeleerd met muizenvallen. Wel eerst de veer uitrekken zodat hij niet te hard dichtklapt. Het gaat natuurlijk om de schrik.
Ach likken vind ik niet erg. Die van mij rent met emmers door het huis en de WC's gebruikt ze als drinkbak daar maak ik allemaal geen punt van. Ook niet als ze vindt dat ik op moet staan en alle dekens van mijn bed aftrekt.
Je hoeft je met een jonge hond in ieder geval niet te vervelen. Dat is dan weer een voordeel.
Ach, zoals ik al aangaf, na een tijdje gaat dat allemaal weer over.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.