Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Likken aan vacht
Moderator: moderatorteam
- Suzanneke
- Actief
- Mijn ras(sen): Het liefste kruisinkje
- Aantal honden: 1
Likken aan vacht
Evi likt sinds een tijdje veel aan haar vacht. Dat resulteert in (soms grote, soms kleine) natte plekken en hierdoor veel klitten...
Ik liet haar zojuist uit en dacht dat ze een kale plek had op haar achterpoot, maar het haar blijkt daar helemaal in een klit te zitten door het likken.
Krabben is ze ook niet vreemd van. Vlooien zijn het niet, weet iemand waardoor dit kan komen of wat ik eraan kan doen?
Ik liet haar zojuist uit en dacht dat ze een kale plek had op haar achterpoot, maar het haar blijkt daar helemaal in een klit te zitten door het likken.
Krabben is ze ook niet vreemd van. Vlooien zijn het niet, weet iemand waardoor dit kan komen of wat ik eraan kan doen?

-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Re: Likken aan vacht
Misschien heeft ze door brandnetels gelopen? Of iets anders dat irriteert?
Door het likken en krabben gaat het natuurlijk nog meer irriteren, zo heeft Boomer eens een hotspot gehad.
Zie je iets op de plaats waar ze krabt en likt?
Heeft ze pijn ofzo? Want dan zou ik naar de dierenarts gaan.
Misschien kun je een tijdje voorkomen dat ze krabt en likt en de plek in de gaten houden. Anders zou ik langs de DA gaan.
Door het likken en krabben gaat het natuurlijk nog meer irriteren, zo heeft Boomer eens een hotspot gehad.
Misschien kun je een tijdje voorkomen dat ze krabt en likt en de plek in de gaten houden. Anders zou ik langs de DA gaan.
- Suzanneke
- Actief
Ik zie helemaal niets, los van dat ze eens een klein wondje onder haar oor heeft gehad (die nu overigens weer weg is).M@rleen schreef:Misschien heeft ze door brandnetels gelopen? Of iets anders dat irriteert?
Huid is niet rood, geen vlooien, geen plekjes...
Ik vrees alleen dat als ze blijft likken, er straks irritaties komen door het likken en krabben...
Ze gedraagt zich verder heel normaal, ik denk dus niet dat ze ergens pijn heeft. Het is ook niet steeds dezelfde plek, soms zit het op haar poot, soms haar rug, soms haar buikje.
Ik dacht dat het misschien door haar voer kwam. Dat ze allergisch is voor een bestandsdeel? Of shampoo, maar ik heb haar al een poosje niet meer gewassen om te zien of het beter zou worden...

-
teckeltoos
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hoe weet jij zo zeker dat het geen vlooien zijn ? 1 beet van een vlo kan een hond die er allergisch voor is ramgek van jeuk maken.
Op een hond met een donkere vacht zie je 1 of twee vlooien niet.
Het kan ook een gedragsprobleem zijn.(verveling)
Misschien moet ze meer uitgedaagd worden. Speurspelletjes, agillity, truukjes leren enz.
Soms wil andere voeding ook helpen.
Op een hond met een donkere vacht zie je 1 of twee vlooien niet.
Het kan ook een gedragsprobleem zijn.(verveling)
Misschien moet ze meer uitgedaagd worden. Speurspelletjes, agillity, truukjes leren enz.
Soms wil andere voeding ook helpen.
- Suzanneke
- Actief
Ze werd elke maand ontvlooit en ik controleer een paar keer in de week haar vacht op vlooien.
We zijn bezig met trucjes leren en speurspelletjes in huis, speeltjes houdt ze niet van.
Ik heb vanmiddag andere voeding gekocht, dus ik ben nu erg benieuwd!
We zijn bezig met trucjes leren en speurspelletjes in huis, speeltjes houdt ze niet van.
Ik heb vanmiddag andere voeding gekocht, dus ik ben nu erg benieuwd!

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik zou niet iedere maand ontvlooien, dat is natuurlijk eigenlijk net zo goed troep.
Het kan een gewoonte zijn geworden, maar ik zou voer ook niet uitsluiten. Wat gaf je haar?
Het kan een gewoonte zijn geworden, maar ik zou voer ook niet uitsluiten. Wat gaf je haar?
- Suzanneke
- Actief
Nee, tot die conclusie waren wij inderdaad ook al gekomen. Vooral in de winter is het niet nodig lijkt me.Apple schreef:Ik zou niet iedere maand ontvlooien, dat is natuurlijk eigenlijk net zo goed troep.
We gaven haar voer van kenner en dan een luxe variant, waar ze het verder erg goed op deed. Ik heb nu nutro (natural choice) voer gekocht. Ik ben benieuwd hoe dit gaat!

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Hopen dat dat inderdaad het probleem wasSuzanneke schreef:Nee, tot die conclusie waren wij inderdaad ook al gekomen. Vooral in de winter is het niet nodig lijkt me.Apple schreef:Ik zou niet iedere maand ontvlooien, dat is natuurlijk eigenlijk net zo goed troep.
We gaven haar voer van kenner en dan een luxe variant, waar ze het verder erg goed op deed. Ik heb nu nutro (natural choice) voer gekocht. Ik ben benieuwd hoe dit gaat!
Dan stapten we weer over en ging het weer tijden goed.
- Suzanneke
- Actief
Ze eet vrij weinig, ze is een lastige eter, maar we houden nog even vol!
Ik hoop dat het hiermee over gaat!
Ik hoop dat het hiermee over gaat!

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Je vorige topic ging toch ook over huid en vacht? Wat zeiden we daar ook alweer?
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer: