Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Geconditioneerd op het stoplicht.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Geconditioneerd op het stoplicht.

Ongelezen bericht door samantha! »

Of nouja.. op het geluid ervan.
Reageren jullie honden daar ook op?
Ik kom helemaal niet zo vaak als voetganger met honden bij een stoplicht maar als ik er wel kom reageren ze echt op dat getik.
Ik kan nogal dromerig zijn :F: en als ik dan voor het stoplicht sta heb ik het soms dus niet door dat het groen wordt, ik blijf in mn eentje zonder honden mee ook gerust onbewust een ronde staan wachten dan :piew:
De honden reageren op de verandering van het geluid, tik....tik....tik.... geen reactie, tiktiktiktik oh vrouwtje! we mogen! we mogen!
Ook als ik wel gewoon oplet zie ik dat ze echt reageren op dat geluid, ze hebben zichzelf dat "gewoon" gemaakt, misschien wel omdat ik dus vaak niet oplet :F:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Geconditioneerd op het stoplicht.

Ongelezen bericht door sbientje »

ik liep juist laatst te denken dat Pom die connectie dus helemaal niet maakt hahaha... ze moet altijd zitten en als ie dan op groen springt gaan we weer lopen (goh, wat verrassend).. maar ze komt pas in beweging als ik ga lopen, volgens mij begrijpt ze het echt niet :D
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

:LOL:
Mijn honden hoeven niet te zitten maar bij het langzame getik staan ze een beetje suffig voor zich uit te kijken.
Zodra dan de snelle tiktik komt zie je ineens weer alerte koppies van: we mogen :cheer:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Jup Enzi reageert er ook op! :mrgreen:
Dat is vooral gekomen door het stoplicht op de graafseweg als ik naar de Goffert wandel denk ik.
Verder sta ik eigenlijk nooit bij een stoplicht met hem :denken:
Zodra het inderdaad tiktiktik hoort dan is het YES! we kunnen.
In de auto begint hij ook te piepen als je stopt bij een stoplicht, rijden moet je! Niet stilstaan :boos:
annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje

Ongelezen bericht door annnie »

Ja, mijn hond reageert hier heel erg op het getik van het stoplicht. Sleurt me bijna over de weg heen als het groen wordt. Maar dat is wel mijn eigen schuld. Ik moet vaak oversteken bij stoplichten en als pupje had meneer de neiging om midden op de weg te gaan zitten relaxen. Dus ik jutte hem een beetje op, om niet drie kwartier te doen over het oversteken en aan de overkant te komen zonder platgereden te worden. Daarnaast heeft het vast ook iets te maken met het park wat aan de overkant ligt van het ene stel stoplichten en de dierenwinkel die weer bij het volgende stel stoplichten staat
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Wij hebben hier geen stoplichten
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik woon in een dorp zonder stoplichten :LOL: Mijn honden hebben nog nooit een stoplicht gezien :oeps:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Die van mij reageert er ook op, als een startschot. Ik heb een beetje hetzelfde gedaan in de puppytijd als Cooperv dus mijn hond wordt er ook druk van :)

Ze leert heel snel van geluiden. Bij mij thuis is bijvoorbeeld de deurbel een zoemer, bij mijn vader thuis een hele zachte ring. Nadat de deurbel twee keer af is gegaan toen ik daar op bezoek was (voor mensen nauwelijks hoorbaar als je muziek aan hebt staan) begon ze ook aan te slaan bij de deurbel :) Handig!
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

haha ja Gol wacht ook bij de langzame tik en gaat lopen bij de snelle tik. Die legt zo snel verbanden, het zou eigenlijk een prima hulphond zijn :mrgreen:
Ze reageert ook als ik snel achter elkaar geluiden maak, dan gaat ze ook sneller lopen. Heel handig want ze kan soms nogal traag zijn.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ja, Mila reageert er ook op. Ik moet dan ook geregeld ergens oversteken waar een tikkend stoplicht staat. Als ik zelf niet goed oplet, gaat ze met haar neus tegen mijn hand duwen: we mogen nu toch gaan lopen, baasje?
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Wat leuk om te lezen die dingen :D . Hier in de omgeving ook geen stoplichten. Mijn honden reageren wel bij de overgang van ondergrond, dus einde van de stoep = stoppen en bij en kruising doen ze dat ook binnen no-time.
Kruimel53 schreef:Wij hebben hier alleen stille stoplichten :engel:

Mijn honden snappen niet dat we bij de stoeprand wachten vanwege aankomend verkeer. Mijn paarden daarentegen snappen dat allebei heel goed. Zodra de auto voorbij is maken ze aanstalten om te vertrekken. Wat ze nog niet snappen is dat er soms meer dan één auto aankomt :mrgreen: dus zijn ze regelmatig aardig verontwaardigd 'hee, stomme mens, de auto is voorbij hoor, lamenoulos!'
Hier precies t zelfde met paarden, toch grappig dat zij snappen dat ze moeten stoppen voor zo'n ding als een auto!
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Mijn honden reageren ook op het geluid van stoplichten.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”