Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
the hand that feeds...
Moderator: moderatorteam
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
- Aantal honden: 1
the hand that feeds...
Nu weet ik zelf ook hoe scherp de tanden van mijn hond zijn!
In de keuken zijn drie onderkastjes: in de meest rechtste zitten de hondensnoepjes en in de middelste en linker spullen voor de mensen.
Ik had trek in een handje nootjes en stak dus mijn hand in het doosje in het linkerkastje.
Toen ik die eruit haalde was het hap!
Had even niet op Jop gelet en de manier waarop ze altijd haar beloning ophapt.
Dat was dus even piepen voor mij en de hond er met een nootje vandoor; ik had van schrik mijn hand een stukje geopend.
Resultaat: een gaatje in mijn vinger, een kras over mijn hand en bont en blauw.
In de keuken zijn drie onderkastjes: in de meest rechtste zitten de hondensnoepjes en in de middelste en linker spullen voor de mensen.
Ik had trek in een handje nootjes en stak dus mijn hand in het doosje in het linkerkastje.
Toen ik die eruit haalde was het hap!
Had even niet op Jop gelet en de manier waarop ze altijd haar beloning ophapt.
Dat was dus even piepen voor mij en de hond er met een nootje vandoor; ik had van schrik mijn hand een stukje geopend.
Resultaat: een gaatje in mijn vinger, een kras over mijn hand en bont en blauw.
- Ήυs
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: the hand that feeds...
Gut. Die had van mij een tik op de neus gekregen en ik had de nootjes uit de bek gehaald.
-
Corneliana
- Zeer actief
auw... dan sta je wel ff te vloeken denk ik.
-
kooi
- Zeer actief
Ik vond haar even niet zo lief....maar dat nootje had ik dan uit haar maag moeten halen Favo!
Het is mijn eigen schuld, ik was gewoon gedachteloos bezig en zeker niet met haar.
Het is mijn eigen schuld, ik was gewoon gedachteloos bezig en zeker niet met haar.
-
JBK
Dat nootje boeide mij niet maar ze kan toch wel gewoon normaal doen?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Het is mij ooit een keer overkomen met een vogeltje dat mijnheer teckel gevonden had.Fafo schreef:Gut. Die had van mij een tik op de neus gekregen en ik had de nootjes uit de bek gehaald.
Ik nam het af en ............. hap............
Hij heeft in een reflex van mij een maai om zijn oren gehad.
Kennelijk goed getimed en daardoor uitstekend begrepen.
Het is nooit meer gebeurd.
Een nootje kan je doorgaans niet meer afpakken, maar die tik?
Redelijke kans dat die hier ook gegeven was
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Die van mij had ook mooi een tik gehad, of het nou om mijn nootje of om een hondenkoekje gaat, er word niks uit m'n handen gegrist
ze wachten maar netjes tot ze het krijgen.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
nou dit dus. Of het nu om een honden koekje gaat of niet. Ze moeten geduldig wachten tot ze het krijgen. En ook hier hadden ze een tik over de neus gehad. Daar had ik niet eens over na hoeven denken, mijn reflexen zouden dat wel zelf geregeld hebben denk ik maar zo. Ik laat me niet door mijn honden bijten en ze er mee weg komen.Lunatic schreef:Die van mij had ook mooi een tik gehad, of het nou om mijn nootje of om een hondenkoekje gaat, er word niks uit m'n handen gegristze wachten maar netjes tot ze het krijgen.
-
JBK
Ik weet niet of ik ook een maai zou geven maar ik zou me er geen seconde schuldig over voelen als ik het uit reflex wel zou doen.ranetje schreef:Het is mij ooit een keer overkomen met een vogeltje dat mijnheer teckel gevonden had.Fafo schreef:Gut. Die had van mij een tik op de neus gekregen en ik had de nootjes uit de bek gehaald.
Ik nam het af en ............. hap............
Hij heeft in een reflex van mij een maai om zijn oren gehad.
Is ie nou helemaal belatafeld?
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik kan me er werkelijk helemaal niks bij voorstellen.
het zou eruit zien als ik maar constant bezig moest zijn met mijn hond, als ik iets te eten pak
als een hond van mij zich zo onrespectvol zou gedragen kreeg ie van mij ook een lel, is ie helemaal van de pot gerukt
en daarna gingen we toch maar wat puntjes op i's zetten wat gedrag betreft!
het zou eruit zien als ik maar constant bezig moest zijn met mijn hond, als ik iets te eten pak
als een hond van mij zich zo onrespectvol zou gedragen kreeg ie van mij ook een lel, is ie helemaal van de pot gerukt

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik heb een hond wat erg gefixeerd is op eten maar dit zou zelfs zij echt nooit in haar hoofd halen, en zo wel dan zou er inderdaad even wat puntje op de i gezet worden.renee-uk schreef:ik kan me er werkelijk helemaal niks bij voorstellen.
het zou eruit zien als ik maar constant bezig moest zijn met mijn hond, als ik iets te eten pak![]()
als een hond van mij zich zo onrespectvol zou gedragen kreeg ie van mij ook een lel, is ie helemaal van de pot gerukt![]()
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
-
Sanner
- Zeer actief
Nee, dat zouden Kiwi en Jamie ook nooit flikken. Hoe erg ze ook op eten gericht zijn. Ze krijgen ook echt geen beloning als ze het zo lomp zouden aanpakken, gewoon zachtjes anders krijg je niks.
- ranetje
- Zeer actief
Goh jij ook al?Tara schreef:Dat zouden mijn honden nou nooit in hun ruige kopjes halen, om iets uit mijn hand te grissen.
En heel wijs ook, want ik had in een reflex waarschijnlijk direct uitgehaald.
- ranetje
- Zeer actief
Hier het zelfdeTara schreef:Ja, ik ook al. Ik vind heel veel goed, maar onbeschoft gedrag en mij pijn doen accepteer ik echt niet.ranetje schreef:Goh jij ook al?Tara schreef:Dat zouden mijn honden nou nooit in hun ruige kopjes halen, om iets uit mijn hand te grissen.
En ze wéten het hoor, met vrouwtje valt niet te marchanderen.
Ita is zelfs zo bescheiden dat ik niet eens een trekspelletje met haar kan doen.
En als er een snoepje op de grond valt wil ze zelfs toestemming om het te pakken.
Behalve als ik per-ongeluk-expres iets voor haar neus laat vallen
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Zelfs ik had haar uit reflex een knal voor haar kop gegeven denk ik toch.ranetje schreef:Goh jij ook al?Tara schreef:Dat zouden mijn honden nou nooit in hun ruige kopjes halen, om iets uit mijn hand te grissen.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
-
JBK
Hier is het ook zo. Ondanks voer(bak)nijd van Cody weet hij dat dingen uit mn handen happen of iets pakken wat sowieso van mij is, uit den boze is. Mijn vriend moet hem altijd herinneren om iets zachtjes te pakken, bij mij doet hij het sowieso zachtjes (of zelfs helemaal niet zonder mijn aanmoediging)
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Mies (Poolse immigrant) was ook hondsbrutaal en scherpe tandjes toen we haar net hadden. Ook de voerbak werd uit je handen getrokken voordat je het op de grond kon zetten. En Mies was niet mager uit het asiel gekomen. In tegendeel, ze had spekkies
Maar mooi dat we direct aan goede manieren zijn gaan werken. Met behulp van een riem geleerd netjes wachten op je voerbak en pas beginnen met eten na een 'toe maar'. Lekkertje uit de hand krijg je ook pas als je rustig doet en even oogcontact maakt. (geleerd door snoepje in vuist te houden en veel geduld te hebben)
Nu kan ik de voerton op de grond bijvullen en weet ze netjes op afstand te blijven. Als ik met een bak eten aankom zit ze netjes op haar billen en ze kan gewoon op schoot slapen als ik iets aan het snoepen ben. Alleen als ik uit beeld ben is alles vrij spel natuurlijk
Ik heb het trouwens rustig aangeleerd in het begin, alles was nog nieuw natuurlijk. Maar ik denk dat als ze nu nog iets uit mijn handen zou grissen ik ook in reflex een flinke draai om die oortjes zou geven. Ze kent de spelregels nu tenslotte en dan is jatten uit handen echt een brug te ver
Maar mooi dat we direct aan goede manieren zijn gaan werken. Met behulp van een riem geleerd netjes wachten op je voerbak en pas beginnen met eten na een 'toe maar'. Lekkertje uit de hand krijg je ook pas als je rustig doet en even oogcontact maakt. (geleerd door snoepje in vuist te houden en veel geduld te hebben)
Nu kan ik de voerton op de grond bijvullen en weet ze netjes op afstand te blijven. Als ik met een bak eten aankom zit ze netjes op haar billen en ze kan gewoon op schoot slapen als ik iets aan het snoepen ben. Alleen als ik uit beeld ben is alles vrij spel natuurlijk
Ik heb het trouwens rustig aangeleerd in het begin, alles was nog nieuw natuurlijk. Maar ik denk dat als ze nu nog iets uit mijn handen zou grissen ik ook in reflex een flinke draai om die oortjes zou geven. Ze kent de spelregels nu tenslotte en dan is jatten uit handen echt een brug te ver
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Als je niet met je hond bezig was, had ze hond moeten weten dat hij dat moment niets aangeboden kreeg. Die van mij zou een oorvijg krijgen wanneer ze zomaar iets hardhandig uit mijn handen grist.kooi schreef:Ik vond haar even niet zo lief....maar dat nootje had ik dan uit haar maag moeten halen Favo!

-
Muk
Mijn honden zijn redelijk op eten gefixeerd, maar dit zouden ze nooit doen.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Nou, ik heb een hond die echt enorm, maar dan ook echt enorm, op eten gefixeerd is. Die zou nog een hele marathon lopen voor een frikandel, bij wijze van. Ik zie wel verschil in fanatisme als het om een droog brokje gaat of een biefstuk, maar toch. En zelfs hij zou me dat niet flikken. Er wordt niet uit mijn handen gepakt zonder dat ik het aanbied
Ik denk niet dat hij een knal krijgt mocht hij het wel doen, maar een flinke brul toch wel.

-
kooi
- Zeer actief
Ik heb ook in een reflex gereageerd hoor, ik greep nl. met mijn andere hand de zere hand beet.
Niet zo handig om met een halfvolle, zere hand een klap uit te delen.
Ze heeft echt wel op haar lazer gehad, geen zorg.
Deze hond kwam bij mij toen ze bijna twee jaar was en is opgegroeid in een roedel teven waar ze waarschijnlijk voor haar vreten moest vechten of dit heel snel naar binnen schrokken.
Toen ze pas bij me was, gromde ze nog naar me als ze iets te knagen kreeg.
Dat heb ik er wel uit gekregen...
Normaal krijgt ze nooit wat uit de hand van mij, ze moet eerst gaan zitten, dit zag ik niet aankomen.
Niet zo handig om met een halfvolle, zere hand een klap uit te delen.
Ze heeft echt wel op haar lazer gehad, geen zorg.
Deze hond kwam bij mij toen ze bijna twee jaar was en is opgegroeid in een roedel teven waar ze waarschijnlijk voor haar vreten moest vechten of dit heel snel naar binnen schrokken.
Toen ze pas bij me was, gromde ze nog naar me als ze iets te knagen kreeg.
Dat heb ik er wel uit gekregen...
Normaal krijgt ze nooit wat uit de hand van mij, ze moet eerst gaan zitten, dit zag ik niet aankomen.
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Zelfs Belle die volledig op eten is gefocust zou zoiets niet flikken 
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nou, Willemijn is ook niet zo damesachtig met dit soort zaken. Die jat het zo uit mijn hand en dan kan ik petsen, maar ze doet het gewoon weer.
Gisteren had ze een botje en dan kliert ze in plaats van het op te eten, dan valt ze ook gewoon uit naar alles. Ook naar mij.
Ik kan het wel afpakken hoor, maar het kost even.
En nou heb ik zeker een rangordeprobleem?
Die hond heeft gewoon voernijd, het is niet anders. Dus ik moet opletten en dan is er niks aan de hand.
En ja, ze weet heus wel dat er niet te marchanderen valt. Maar sommige honden zijn dus zo.
Als je weet hoe je hond is, is er niks aan de hand.
Gisteren had ze een botje en dan kliert ze in plaats van het op te eten, dan valt ze ook gewoon uit naar alles. Ook naar mij.
Ik kan het wel afpakken hoor, maar het kost even.
En nou heb ik zeker een rangordeprobleem?
Die hond heeft gewoon voernijd, het is niet anders. Dus ik moet opletten en dan is er niks aan de hand.
En ja, ze weet heus wel dat er niet te marchanderen valt. Maar sommige honden zijn dus zo.
Als je weet hoe je hond is, is er niks aan de hand.
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Dat doen ze hier 1 keer...
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
en hier ook nietInge O schreef:kan best zijn dat ze zo zijn maar dat ze zo zullen blijven zie ik hier niet gebeuren - echt niet dus.Marjoleine schreef: Maar sommige honden zijn dus zo.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Tay heeft het op de club een keer gedaan met mijn tosti. Thuis jatte hij niks, maar ineens was er een stuk tosti weg.
Gelukkig had hij mijn hand niet, dat doet idd zeer!
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Mwah, ik vind voernijd wat anders dan eten uit je handen jatten. Bij Nilo kan ik ook niet zomaar een bot voor z'n neus weg kapen. Daar hebben we op geoefend en nu kan het, met beleid maar gemakkelijk gaat het dan niet. Maar dat geeft hem niet het recht om eten uit mijn handen te grissen
Juist niet zelfs. Ik heb respect voor dat wat van hem is, dan verwacht ik dat respect ook van zijn kant. En anders heb ik ook voernijd 
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Misschien heeft de hond zich ook gewoon vergist en had hij in zijn hoofd dat het is aangeboden.
Mijn hond is super-galant en helemaal niet op eten gericht, maar die heeft ook een keer zonder pardon haar neus in mijn bord geplant in de veronderstelling dat het tijd is voor de 'afwas' (ze likt onze borden schoon na het eten).
In dat geval ben ik wel heel mild.
Mijn hond is super-galant en helemaal niet op eten gericht, maar die heeft ook een keer zonder pardon haar neus in mijn bord geplant in de veronderstelling dat het tijd is voor de 'afwas' (ze likt onze borden schoon na het eten).
In dat geval ben ik wel heel mild.

-
kooi
- Zeer actief
Mwah, mee leven is een groot woord. 
Een berner is over het algemeen ook wat eigenzinniger dan een herder, ik mag dat op zich wel.
Een berner is ook lomp, zij verwachtte dat het voor haar zou zijn en ik lette daar niet op.
Het is net zo'n vogeltje met zo'n opengesperd bekkie.
Aan de pred, pas verhoogd dus nog eens meer gefixeerd op vreten.
Ik kan me nog mijn eerste hondje herinneren, een tekkel.
Zaten we zondagmiddag te snacken thuis.
Ik had een broodje hamburger in mijn hand en was druk aan het praten en gebaren.
Hop, weg broodje hamburger.
Iedereen een reuze lol en ik erg beteuterd.

Een berner is over het algemeen ook wat eigenzinniger dan een herder, ik mag dat op zich wel.
Een berner is ook lomp, zij verwachtte dat het voor haar zou zijn en ik lette daar niet op.
Het is net zo'n vogeltje met zo'n opengesperd bekkie.
Aan de pred, pas verhoogd dus nog eens meer gefixeerd op vreten.
Ik kan me nog mijn eerste hondje herinneren, een tekkel.
Zaten we zondagmiddag te snacken thuis.
Ik had een broodje hamburger in mijn hand en was druk aan het praten en gebaren.
Hop, weg broodje hamburger.
Iedereen een reuze lol en ik erg beteuterd.
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Nou zo zie ik het ook bij Elmo en Joann. Dat 'respect' naar haar toe is er nu al. Hij denkt er niet over om het uit haar handen te grissen. Hij wacht heel netjes totdat ze het hem geeft, en pakt het dan heel rustig aan.Inge O schreef:nou, daarom - honden weten verdomd goed wat dat is, dat is gewoon aangeboren dat je moet opletten met pikintenties als een andere hond (of bij uitbreiding mens) aan het eten is. ik zie dat nu ook weer prachtig bij mafje, als ze eerder klaar is met eten dan de andere gaat ze vanop een afstandje erg kwispelend en met vriendelijke oortjes zitten kijken maar ze piekert er niet over om zomaar in andermans pot te duiken.Maeve schreef: En anders heb ik ook voernijd
als een hond dit bij je doet (dat grissen) ga ik niet beweren dat iemand een rangordeprobleem heeft maar wel een respectprobleem.
maar goed, sommige mensen kunnen daar blijkbaar mee leven - ik hoor daar in ieder geval niet bij.