Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Aankeuren in België
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Aankeuren in België
Wanneer je een hond aan laat keuren in België, krijgt deze een RISH registratie. Kan je daarna deze hond vanuit België importeren naar Nederland en krijgt de hond hier dan een NHSB (bijlage) stamboom? Of is dit slechts mogelijk vanaf het ALSH, dus met een pup van een RISH hond?
xx Marr en Keeff

- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
Re: Aankeuren in België
voor zover ik weet (maar die info is wel al wat veroudert) aanvaard RvB geen Rish stambomen, dus een aangekeurde hond krijgt er geen bijlage stamboom of zo
wat ik dan wel weer raar vind, want neem nu dat ik met Darko naar NL verhuis, kan ik zijn stamboom niet laten overzetten?
Je 2e vraag weet ik niet zeker, heb ff een berichtje gelaten aan een Nederlandse pupkoper uit mijn RISH x ALSH nest (ALSH omdat het ras toen nog niet officieel erkend was)
wat ik dan wel weer raar vind, want neem nu dat ik met Darko naar NL verhuis, kan ik zijn stamboom niet laten overzetten?
Je 2e vraag weet ik niet zeker, heb ff een berichtje gelaten aan een Nederlandse pupkoper uit mijn RISH x ALSH nest (ALSH omdat het ras toen nog niet officieel erkend was)
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Thanks! Ik had ook begrepen dat RISH niet opgenomen werd in het NHSB maar ergens anders las ik dat het weer wel kon.vania schreef:voor zover ik weet (maar die info is wel al wat veroudert) aanvaard RvB geen Rish stambomen, dus een aangekeurde hond krijgt er geen bijlage stamboom of zo
Nog een vraag: Stel iemand in Nederland wil een dekking van Darko (RISH), zouden de puppen daarvan dan opgenomen worden in het NHSB of de Bijlage, of kan dat niet?
xx Marr en Keeff

- vania
- Zeer actief
aangezien dat hier stambomen met gaten (bijna) altijd ALSH zijn, denk ik dat het in NL ook bijlage stambomen gaan zijn, maar dat weet ik dus niet zekerTring schreef: Thanks! Ik had ook begrepen dat RISH niet opgenomen werd in het NHSB maar ergens anders las ik dat het weer wel kon.
Nog een vraag: Stel iemand in Nederland wil een dekking van Darko (RISH), zouden de puppen daarvan dan opgenomen worden in het NHSB of de Bijlage, of kan dat niet?
- vania
- Zeer actief
edit: elke hond geimporteerd uit België naar NL zou een bijlage stamboom krijgen, volgens pupkopervania schreef:aangezien dat hier stambomen met gaten (bijna) altijd ALSH zijn, denk ik dat het in NL ook bijlage stambomen gaan zijn, maar dat weet ik dus niet zekerTring schreef: Thanks! Ik had ook begrepen dat RISH niet opgenomen werd in het NHSB maar ergens anders las ik dat het weer wel kon.