Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Aandacht gezondheid Winnershow...
Moderator: moderatorteam
- Es
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Aandacht gezondheid Winnershow...
(Hoezo crème de la crème iedereen kan toch inschrijven?)
Aandacht voor gezondheid en welzijn van de rashond op Winnershow 2013
Dit is een origineel bericht van Koninklijke Nederlandse Kennelclub Cynophilia
Drie dagen lang, van vrijdag 13 december t/m zondag 15 december, presenteert de crème de la crème van de Nederlandse georganiseerde kynologie zich aan exposanten van rashonden en bezoekers. Ook dit jaar wordt in onze hoofdstad de meest prestigieuze Nederlandse Hondententoonstelling georganiseerd. Voor de 124ste keer presenteert de Koninklijke Nederlandse Kennelclub Cynophilia een scala van het beste dat de rashond te bieden heeft.
De organisatie van de Winnershow neemt de gezondheid en het welzijn van de rashond serieus. Om dit te laten zien heeft de voorzitter van het Winnerteam, dierenarts Hildeward Hoenderken, het Gezondheidsplein ingericht. Hier wordt ruimschoots aandacht besteed aan het welzijn en de gezondheid van rashonden en door korte lezingen en presentaties aan de bezoekers wordt er tevens inzicht verschaft over de rashondenfokkerij.
Ook wordt de weg gewezen hoe en waar een zorgvuldig gefokte rashond te verkrijgen is. Bezoekers, toekomstige pupkopers en liefhebbers van een ras komen dit jaar ruimschoots aan hun trekken op de Winner. In het Hondendorp, onder leiding van een 'burgemeester', kan worden kennisgemaakt met allerlei verschillende hondenrassen en ook met hun rasverenigingen. Rasspecifieke informatie over de verschillende rashonden, honden die kunnen worden bekeken en soms zelfs geaaid, maken een bezoekje aan de Winner Show op dit december weekend meer dan waard. Wie op zoek is naar een pup, kan zich op de Winnershow laten informeren
Voor iedereen die interesse heeft in honden en hun benodigdheden is er wel wat te bekijken en op te steken.
Kortom, het centrum van kynologisch Nederland bevindt zich op 13, 14 en 15 december 2013 in de RAI Amsterdam.
http://dlvr.it/4Cxxpn via Twitter
Drie dagen lang, van vrijdag 13 december t/m zondag 15 december, presenteert de crème de la crème van de Nederlandse georganiseerde kynologie zich aan exposanten van rashonden en bezoekers. Ook dit jaar wordt in onze hoofdstad de meest prestigieuze Nederlandse Hondententoonstelling georganiseerd. Voor de 124ste keer presenteert de Koninklijke Nederlandse Kennelclub Cynophilia een scala van het beste dat de rashond te bieden heeft.
De organisatie van de Winnershow neemt de gezondheid en het welzijn van de rashond serieus. Om dit te laten zien heeft de voorzitter van het Winnerteam, dierenarts Hildeward Hoenderken, het Gezondheidsplein ingericht. Hier wordt ruimschoots aandacht besteed aan het welzijn en de gezondheid van rashonden en door korte lezingen en presentaties aan de bezoekers wordt er tevens inzicht verschaft over de rashondenfokkerij.
Ook wordt de weg gewezen hoe en waar een zorgvuldig gefokte rashond te verkrijgen is. Bezoekers, toekomstige pupkopers en liefhebbers van een ras komen dit jaar ruimschoots aan hun trekken op de Winner. In het Hondendorp, onder leiding van een 'burgemeester', kan worden kennisgemaakt met allerlei verschillende hondenrassen en ook met hun rasverenigingen. Rasspecifieke informatie over de verschillende rashonden, honden die kunnen worden bekeken en soms zelfs geaaid, maken een bezoekje aan de Winner Show op dit december weekend meer dan waard. Wie op zoek is naar een pup, kan zich op de Winnershow laten informeren
Voor iedereen die interesse heeft in honden en hun benodigdheden is er wel wat te bekijken en op te steken.
Kortom, het centrum van kynologisch Nederland bevindt zich op 13, 14 en 15 december 2013 in de RAI Amsterdam.
http://dlvr.it/4Cxxpn via Twitter
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: Aandacht gezondheid Winnershow...
.
zou het eens fijn zijn, om een show voor a.s. kopers te houden ZONDER de honden de hele dag in die kooien ?.
zou het eens fijn zijn, om een show voor a.s. kopers te houden ZONDER de honden de hele dag in die kooien ?.

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Nou, voldoende honden zitten niet de hele dag in de bench hoor. Ja onze DJTs destijds wel ivm minder hond-sociaal gedrag en omdat anderen hun honden overal op af laten gaan, maar bv Prince zit niet in de (meegenomen stoffen) bench, ja enkel ff met op die plek koffie drinken en dan gaat hij er zelf in liggen met t deurtje open.Pakdebal schreef:.
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Kan nooit slechter zijn dan afgelopen keer. Toen zakte echt mijn broek af bij de veteranen keuring.Tara schreef:Dat biedt mogelijkheden, ik ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken.Es schreef: De organisatie van de Winnershow neemt de gezondheid en het welzijn van de rashond serieus. Om dit te laten zien heeft de voorzitter van het Winnerteam, dierenarts Hildeward Hoenderken, het Gezondheidsplein ingericht. Hier wordt ruimschoots aandacht besteed aan het welzijn en de gezondheid van rashonden en door korte lezingen en presentaties aan de bezoekers wordt er tevens inzicht verschaft over de rashondenfokkerij.
Zo ontzettend diep triest gebeuren. De winnaar daar liep duidelijk mank en kon alleen een verkort rondje maken. Maar d'r stond een leuk hoofd op

Dan weet ik weer waarom ik alleen show loop om de benodigde kwalificaties te behalen en er verder niet wil lopen. Ik vond dat echt een aanfluiting.
Ook de nieuwe regels over het voortbrengen werden op de Winner niet gevolgd.
b.v. slappe lijn, geen optrekken van de nek. Nou je zag bijna niets anders.

- Es
- Zeer actief
- Contacteer:
Onze rasver. gaat niet, echt te duur in verhouding met vroeger. Komt nog reiskosten e.d bij en het is best afzien soms als je met je kraam op een koude plek gestatationeerd bent. Plus voor de honden niet leuk, nog geen fatsoenlijke uitlaat gelegenheid.
Op elke wandeling is
- Annemarie Rouw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippets
- Aantal honden: 4
Zeg, maar jij gaat mijn kerngezonde rashond toch wel voorbrengen hè? Met slappe lijn?Nanna schreef:bouvierpoedel schreef:Wij van WC eend.....Dat dacht ik ook meteen
![]()
Nou ja, de bedoeling is ongetwijfeld goed maar ik denk dat het meer gaat lijken op een wanhopige poging om het zinkende schip te redden dan om het werkelijk promoten van een gezonde rashond.

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Ik ben benieuwd.
En prestigieuse show? Mwah, ooit misschien maar nu niet meer.
En prestigieuse show? Mwah, ooit misschien maar nu niet meer.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Contacteer:
Meestal komen ze eruit om geshowd te worden, in de kooi door de ring, dat klettert zo en het gangwerk is dan lastig te beoordelen.Pakdebal schreef:.

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
*proest*MirandaH schreef:Meestal komen ze eruit om geshowd te worden, in de kooi door de ring, dat klettert zo en het gangwerk is dan lastig te beoordelen.Pakdebal schreef:.
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Oh dat zie ik nou helemaal voor me, lijntje aan die kooi en schuiven maar 
Pak, ik ben echt heel erg van het live and let live principe maar je plaat blijft hangen, speel eens een ander deuntje
En dan weer OT. Wij gaan ook niet met de RV. Dat rassenplein is (aldus bestuursleden die eerder eens geweest zijn) een aanfluiting en als je 3 bezoekers op een dag hebt is het veel. Was geen animo voor hahaha
Verder begin ik echt een beetje Raad-moe te worden. Ze roepen een hoop maar wat hierboven ook al genoemd is, dat losse lijntje.. Nouuuuu dat zie ik nog láng niet genoeg, eigenlijk. En dat zijn echt niet alleen maar buitenlandse exposanten hoor.. Veel geblaat en weinig wol.. En ja, daar kom ik nu pas achter, ik draai nog niet zo heel lang mee he 

Pak, ik ben echt heel erg van het live and let live principe maar je plaat blijft hangen, speel eens een ander deuntje

En dan weer OT. Wij gaan ook niet met de RV. Dat rassenplein is (aldus bestuursleden die eerder eens geweest zijn) een aanfluiting en als je 3 bezoekers op een dag hebt is het veel. Was geen animo voor hahaha

- Es
- Zeer actief
- Contacteer:
Kan me in jou vinden Grover als medenieuweling.
Wat er allemaal (niet) gebeurt is, in de korte tijd dat ik mee hobbel en dan heb ik het nog alleen over de algemene zaken, nog niet eens de uh rasspecifieke dingen zeg maar..:
Centraal Fokbeleid (ok was voor mijn tijd) (ging niet door)
Certificering (ging niet door)
Nuttige, vindbare openbare database ook met buitenlandse honden (wordt geen geld aan besteed)
DNA-afgifte (lukt niet?)
Basis gezondheidregels per ras (lukt niet)
"verbod fokken zieke rashonden" (wat is er met dat verbod gebeurt? http://www.nrc.nl/nieuws/2012/05/29/ver ... e-rashond/)
Slecht image rashond
Rashondenwijzer
Cynophilia zonder geld
Rasverenigingen moeten steeds meer zelf doen, overal moet voor betaald, alle showuitslagen die in de clubbladen komen worden moeten meestal met de hand worden overgetypt..
Wat verbeterd is:
we hebben stemkastjes op de ALV van de RVB
de fokkerstour
we hebben een betere communicatie / er komt weer een nieuwsbrief weer sinds de nieuwe directie...
we hebben meer dan 1 rasver. per ras...(als dat verbetering is).
Wat er allemaal (niet) gebeurt is, in de korte tijd dat ik mee hobbel en dan heb ik het nog alleen over de algemene zaken, nog niet eens de uh rasspecifieke dingen zeg maar..:
Centraal Fokbeleid (ok was voor mijn tijd) (ging niet door)
Certificering (ging niet door)
Nuttige, vindbare openbare database ook met buitenlandse honden (wordt geen geld aan besteed)
DNA-afgifte (lukt niet?)
Basis gezondheidregels per ras (lukt niet)
"verbod fokken zieke rashonden" (wat is er met dat verbod gebeurt? http://www.nrc.nl/nieuws/2012/05/29/ver ... e-rashond/)
Slecht image rashond
Rashondenwijzer
Cynophilia zonder geld
Rasverenigingen moeten steeds meer zelf doen, overal moet voor betaald, alle showuitslagen die in de clubbladen komen worden moeten meestal met de hand worden overgetypt..
Wat verbeterd is:
we hebben stemkastjes op de ALV van de RVB

de fokkerstour
we hebben een betere communicatie / er komt weer een nieuwsbrief weer sinds de nieuwe directie...
we hebben meer dan 1 rasver. per ras...(als dat verbetering is).
Op elke wandeling is
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Ja weet je wat het ook is, ik vind heel het idee van een overkoepelend orgaan helemaal prima hoor, maar juist in deze tijd, dat de rashond steeds vaker negatief in het nieuws komt, is het gewoon storend dat ons overkoepelend orgaan gewoon helemaal geen hol doet. Ja, bríeven uitsturen en plannen maken maar van alles wat ik tot nog toe voorbij heb zien komen (ik noem even een verenigingsfokreglement, het RSI, DNA uitgifte, de database...) komt gewoon geen hol terecht. Pak nou 's dóór!
Keurverslagen ja, hou op :') Daar hebben wij als vereniging gewoon 2/3 man op zitten he, om die verrekte dingen uit te typen en te corrigeren :') Gaat toch helemaal nergens over, maak die dingen gewoon digitaal...
Keurverslagen ja, hou op :') Daar hebben wij als vereniging gewoon 2/3 man op zitten he, om die verrekte dingen uit te typen en te corrigeren :') Gaat toch helemaal nergens over, maak die dingen gewoon digitaal...
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
De crème de la crème schijnt zich te presenteren aan de exposanten van rashonden(idd iedereen kan inschrijven) en aan de bezoekers.Es schreef:(Hoezo crème de la crème iedereen kan toch inschrijven?)
Wie is die crème de la crème dan?

De keurmeesters?
Of alle besten van het ras?

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk alle honden die lid zijn van de georganiseerde kynologie. De mijne hebben zich nooit opgegeven zeggen ze net, dus die zijn het alvast niet.ranetje schreef:De crème de la crème schijnt zich te presenteren aan de exposanten van rashonden(idd iedereen kan inschrijven) en aan de bezoekers.Es schreef:(Hoezo crème de la crème iedereen kan toch inschrijven?)
Wie is die crème de la crème dan?![]()
De keurmeesters?
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Contacteer:
Dat 'crème de la crème' van de georganiseerde kynologie, die zich dus AAN exposanten presenteert, ik ging ervan uit dat er wedstrijden gehouden zouden worden of zo. Net als op Crufts?
En dat prestigieuze, ach, het is gewoon een show. Als je eenmaal op de Crufts geweest bent dan besef je wel dat de Winner daar bij lange na niet aan kan tippen. Dat gezegd hebbende, ik schrijf zelf twee honden in hoor. Die titels maken het toch wel grappig.
En dat prestigieuze, ach, het is gewoon een show. Als je eenmaal op de Crufts geweest bent dan besef je wel dat de Winner daar bij lange na niet aan kan tippen. Dat gezegd hebbende, ik schrijf zelf twee honden in hoor. Die titels maken het toch wel grappig.

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- Es
- Zeer actief
- Contacteer:
Voor de titels komen mensen, misschien tip voor shows die slecht lopen. Ben benieuwd hoe druk het hondendorp wordt.
Op elke wandeling is
- ranetje
- Zeer actief
sirene schreef:Ik denk alle honden die lid zijn van de georganiseerde kynologie. De mijne hebben zich nooit opgegeven zeggen ze net, dus die zijn het alvast niet.ranetje schreef:De crème de la crème schijnt zich te presenteren aan de exposanten van rashonden(idd iedereen kan inschrijven) en aan de bezoekers.Es schreef:(Hoezo crème de la crème iedereen kan toch inschrijven?)
Wie is die crème de la crème dan?![]()
De keurmeesters?

-
- Zeer actief
Nanna schreef:Vroeger had de Winner nog allure en was het een mooie grote show. Verdeeld over verschillende hallen en met mooie kunstexposities erbij.
Tegenwoordig zijn er in NL zát shows die meer uitstraling hebben dan die hele Winner.![]()
Ik krijg daar toch een beetje het idee van "wij zijn de winner, je kunt hier een titel halen en daar doe je het maar mee" Het is uitgekleed tot op het bot en je glijdt over de stront naar binnen. Nadat je exorbitant hebt mogen betalen voor toegang en parkeerkaart.![]()
Doe dáár eerst eens iets aan voor dat je met rassenpleinen komt.

- ranetje
- Zeer actief
Dat over die stront naar binnen glijden viel me 20 jaar geleden ook al opNanna schreef:Vroeger had de Winner nog allure en was het een mooie grote show. Verdeeld over verschillende hallen en met mooie kunstexposities erbij.
Tegenwoordig zijn er in NL zát shows die meer uitstraling hebben dan die hele Winner.![]()
Ik krijg daar toch een beetje het idee van "wij zijn de winner, je kunt hier een titel halen en daar doe je het maar mee" Het is uitgekleed tot op het bot en je glijdt over de stront naar binnen. Nadat je exorbitant hebt mogen betalen voor toegang en parkeerkaart.![]()

Is de Winner niet meer verdeeld over verschillende hallen?

(ik ben er duidelijk al een tijdje niet geweest

-
- Zeer actief
- Contacteer:
jawelranetje schreef:Dat over die stront naar binnen glijden viel me 20 jaar geleden ook al opNanna schreef:Vroeger had de Winner nog allure en was het een mooie grote show. Verdeeld over verschillende hallen en met mooie kunstexposities erbij.
Doe dáár eerst eens iets aan voor dat je met rassenpleinen komt.![]()
Is de Winner niet meer verdeeld over verschillende hallen?![]()
(ik ben er duidelijk al een tijdje niet geweesten zo te lezen mis ik niet veel meer)

- Es
- Zeer actief
- Contacteer:
'Dit jaar zullen wij als organisatie zorgen voor mooie stands (geen kraampjes meer) en benches voor
de honden. Ook zullen wij er voor zorgen dat het Hondendorp op een centrale plaats wordt
gelokaliseerd en dat er een rassenparade in de erering wordt georganiseerd. '
http://www.winnershow.nl/nl/hondendorp/ ... ndorp.html
de honden. Ook zullen wij er voor zorgen dat het Hondendorp op een centrale plaats wordt
gelokaliseerd en dat er een rassenparade in de erering wordt georganiseerd. '
http://www.winnershow.nl/nl/hondendorp/ ... ndorp.html
Op elke wandeling is
- Es
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik weet niet of er veel rasver. komen het kost 100 euro per dag.
Op elke wandeling is
-
- Zeer actief
Es schreef:Ik weet niet of er veel rasver. komen het kost 100 euro per dag.

Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
Loop je weer te lachen, kun je het lleven ook eens serieus nemen.Nanna schreef:bouvierpoedel schreef:Es schreef:Ik weet niet of er veel rasver. komen het kost 100 euro per dag.

Wat je zegt ben je zelfffff 

- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Ik ga echt geen 70 euro inschrijfgeld betalen voor een show
En al helemaal niet voor een allround keurmeester (Natalja Skalin-Nekrosiene
) die eerst de rasstandaard door moet lezen zodat ze weet waar ze op moet letten.

En al helemaal niet voor een allround keurmeester (Natalja Skalin-Nekrosiene

Ik ben er één keer geweest, maar toen was het wereld winner en inderdaad heel erg leuk. Nu ga ik alleen nog maar af en toe naar Eindhoven. Lijkt allemaal te veel op elkaar en weet heel eerlijk eigenlijk niet wat ik er moet doen (als bezoeker). Zit nog te twijfelen of ik Lotje inschrijf voor Eindhoven. Als ze 's ochtends vroeg gekeurd wordt (meestal zijn er nog geen 10 tibetanen die meedoen) zit ik daar de rest van de dag te koekeloeren. Ik kan Lotje jammer genoeg niet onder mijn jas mee naar buiten smokkelen.Nanna schreef:Vroeger had de Winner nog allure en was het een mooie grote show. Verdeeld over verschillende hallen en met mooie kunstexposities erbij.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Ze past toch prima in een grote tasNeeltje schreef:Ik ben er één keer geweest, maar toen was het wereld winner en inderdaad heel erg leuk. Nu ga ik alleen nog maar af en toe naar Eindhoven. Lijkt allemaal te veel op elkaar en weet heel eerlijk eigenlijk niet wat ik er moet doen (als bezoeker). Zit nog te twijfelen of ik Lotje inschrijf voor Eindhoven. Als ze 's ochtends vroeg gekeurd wordt (meestal zijn er nog geen 10 tibetanen die meedoen) zit ik daar de rest van de dag te koekeloeren. Ik kan Lotje jammer genoeg niet onder mijn jas mee naar buiten smokkelen.Nanna schreef:Vroeger had de Winner nog allure en was het een mooie grote show. Verdeeld over verschillende hallen en met mooie kunstexposities erbij.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- mireille
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): galgo, greyhound, podenco, australian shepherd, dwergpoedel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
15 euro entree geld. parkeergeld staat niet genoemd.
Wil je een hond mee nemen mag je per volwassen persoon 1 hond mee nemen ala 9.50 euro entreegeld voor de hond.
Hmm ik dacht eventueel te gaan kijken, maar zit sterk te twijfelen oa na het eea gelezen te hebben.
Onze hond winner special vind ik ook een aanfluiting. Inderdaad een heel stuk over de gezonheid centraal staat, maar dat hele stuk lult er mooi omheen om maar een heel klein stukje van aan te kaarten.
Hoe bedoel je jezelf mooi weer geven en er makkelijk vanaf komen
Wil je een hond mee nemen mag je per volwassen persoon 1 hond mee nemen ala 9.50 euro entreegeld voor de hond.
Hmm ik dacht eventueel te gaan kijken, maar zit sterk te twijfelen oa na het eea gelezen te hebben.
Onze hond winner special vind ik ook een aanfluiting. Inderdaad een heel stuk over de gezonheid centraal staat, maar dat hele stuk lult er mooi omheen om maar een heel klein stukje van aan te kaarten.
Hoe bedoel je jezelf mooi weer geven en er makkelijk vanaf komen