De Ouddorper zag de hond naderen en hield hem met zijn been op afstand
Wat betekend dit?
Laat ik voorop beginnen te stellen dat ik vind dat een hond die losloopt onder appél moet staan.
Laat ik ook duidelijk zijn dat als met ''benen op afstand houden'' betekend de hond een paar keer te schoppen, dat ik dit alleen maar tolereer bij noodweer. (niet de regenvariant

)
Als de hond echt aan komt rennen en vals gaat doen en de eigenaar doet niks en het is heel dreigend dan kan ik mij voorstellen dat je schopt, maar dan wel als allerlaatste redmiddel.
Echter geloof ik niet dat de hond in deze kwestie afleidend uit het artikel vals was. Immers toen beide baasjes op de vuist gingen heeft volgens het artikel de loslopende hond niks gedaan. Een valse hond zet in mijn veronderstelling meestal meteen zijn tanden erin als het baasje gaat vechten.
Ik krijg meer het gevoel dat de loslopende hond niet goed luisterde naar de 21 jarige, maar voor de rest gewoon een nieuwsgierige hond was. De 65 jarige was er niet van gediend en gaf de hond een schop.
Laat ik zeggen dat ik het niet goed vindt dat de hond zonder appél losloopt, maar ik vind het nog een kwalijkere zaak als ze de hond schoppen zonder dat daar echt een aanleiding voor is. Als dit mij zou gebeuren, wat ik mij niet kan voorstellen want de hond loopt alleen los als hij echt luistert naar mij, maar stel dat het mij ooit zou gebeuren dat hij ervan doorschiet naar een andere hond en de eerste reactie van die gene is om hem gelijk schoppend op afstand te houden en hij zou ook echt mijn hond raken terwijl ik er alles aan deed erachteraan rennen roepen dat er niks aan de hand is en hij zou mijn hond schoppen, dan zou ik toch flink flink kwaad worden. Ondanks dat ik vind dat je alles moet kunnen uitpraten en dat je iemand als 21 jarige niet een 65 jarige mag slaan, zou ik toch ook niet voor mijzelf instaan. Zeker niet als de persoon in kwestie jonger is als 65.
Echter dit alles is maar als, als, als. Je ziet maar weer hoe belangrijk het is om je hond onder appél te hebben staan als je jouw hond laat loslopen.