Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

je mag je hond niet in bescherming nemen ?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Pakdebal

je mag je hond niet in bescherming nemen ?

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Scharendijke - De politie onderzoekt een ernstige mishandeling. Het geweld vond plaats op zondagmiddag 20 oktober 2013 op de Brouwerdam nabij Scharendijke/Renesse. Twee hondenuitlaters raakten slaags met elkaar. Beide mannen liepen daarbij verwondingen op. De politie zoekt getuigen van dit incident.

In gevecht

Twee hondenuitlaters raakten rond 14.50 uur met elkaar in gevecht. Het was op dat moment druk op het strand. Een 65-jarige man uit Ouddorp had zijn kleine Terriër aangelijnd. De hond van een 21-jarige man uit Zierikzee liep los. De loslopende hond kwam op de kleinere, aangelijnde hond af.
De Ouddorper zag de hond naderen en hield hem met zijn been op afstand.
Daar was de eigenaar van de loslopende hond het kennelijk niet mee eens. Er ontstond een gevecht waarbij werd geschopt en geslagen. De 65-jarige man uit Ouddorper verklaarde dat hij in een verwurging werd genomen. Hij beet daarbij letterlijk van zich af. De 21-jarige man uit Zierikzee liep door de bijtwond een ernstige verminking op aan zijn neus. Beide mannen deden over-en-weer aangifte.

..............
http://drimble.nl/regio/zeeland/schouwe ... vecht.html

dit ook nav het topic van " wat een gezeik allemaal " , dus loslopende honden die op kleintjes afgaan moet men maar accepteren ?. :denken:
Pakdebal

Re: je mag je hond niet in bescherming nemen ?

.
niemand commentaar ?

ik vind zelf , dat je dus ook tegenwoordig bijna vermoord wordt , als je je hond afschermt , dus wat een tijd !
meissielief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Terrier x Dogo Argentino

Old English Bulldog x Cane Corso

Ongelezen bericht door meissielief »

Ik vraag me af wat voor een type man dat was met die loslopende hond.
Afbeelding

Fan van de bredere rassen honden en paarden
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Er staat nergens dat men dat maar moet accepteren. Maar tussen accepteren en verminking zit nogal een groot verschil.
Afbeelding
meissielief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Terrier x Dogo Argentino

Old English Bulldog x Cane Corso

Ongelezen bericht door meissielief »

Ik heb denk ik wat gemist.
Afbeelding

Fan van de bredere rassen honden en paarden
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

oh nog niet gelezen
Afbeelding
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Was vast een herder :engel:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Tara schreef:Dit was toch in een ander topic ook al ter sprake gebracht? :scratch:
:lol1:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Tara schreef:
LongFields schreef:
Tara schreef:Dit was toch in een ander topic ook al ter sprake gebracht? :scratch:
:lol1:
Waar dan? Weet jij dat nog?
Hier: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 2&start=90
Boerenfoxfan
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Boerenfox, terrier/malteser-kruising

Ongelezen bericht door Boerenfoxfan »

Nou vraag ik me af wat die honden aan het doen waren terwijl hun baasje kalm en netjes hun meningsverschil aan het beslechten waren. Lekkere indruk hebben die gekregen zeg.
Afbeelding
Boerenfoxfan
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Boerenfox, terrier/malteser-kruising

Ongelezen bericht door Boerenfoxfan »

Sowieso een slecht idee: honden loslaten in een druk gebied.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Boerenfoxfan schreef:Nou vraag ik me af wat die honden aan het doen waren terwijl hun baasje kalm en netjes hun meningsverschil aan het beslechten waren. Lekkere indruk hebben die gekregen zeg.

:LOL:

Zeg dat wel.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Suske schreef:Was vast een herder :engel:
Of klapkaak. Een stabij in ieder geval niet, die zijn altijd braaf en hebben allemaal keurig nette baasjes.
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Pakdebal schreef:.
niemand commentaar ?
Ik in ieder geval niet :8):
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Het zullen allebei wel tokkies zijn geweest. :wink:
Caat*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)

Ongelezen bericht door Caat* »

Apple schreef:Het zullen allebei wel tokkies zijn geweest. :wink:
Zoiets denk ik ook, bij sommige mensen hoeft er nog niks te gebeuren, of het is al aanleiding om te gaan vechten. Ik denk dat het dan niet zoveel uitmaakt dat het hier om honden ging, had net zo goed iets ander kunnen zijn. Zulke mensen bestaan, hebben altijd bestaan en zullen ook altijd bestaan. Jammer genoeg.
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Muk schreef:
Suske schreef:Was vast een herder :engel:
Of klapkaak. Een stabij in ieder geval niet, die zijn altijd braaf en hebben allemaal keurig nette baasjes.

nee hoor :jank: :jank:

ik heb vanmorgen in het buster nog in bescherming moeten nemen tegen een stabij :jank: :jank:

gelukkig loopt buster op commando door en zat de stabij aan de riem maar anders :schrik:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Aangepast door moderator

Wat ik denk over openingspost? Tja, blijkbaar waren ze niet wijzer.
Ik bescherm mijn eigen hond. Als ik tenminste niet zo verbaasd ben dat ik dat vergeet :Q: zoals laatst toen er een hond (een Stabij achtig hondje) in mijn nepwolf hing.

Loslopende honden die naar mijn honden toekomen hoef ik niet te accepteren. Geen grote en geen kleine honden want Mika kan beiden niet meer hebben.
Dat hoeft dat niet met een hoop schoppen en slaan te worden opgelost overigens, maar kan gewoon duidelijk gemaakt worden door normale communicatie.
Anders wordt het, als het baasje van het soort " ach ze lossen het zelf wel op" is. Dat kan ik niet accepteren want dat kan Mika zijn leven kosten. Dan gooi ik wat eerder mijn maatje 37 onder de vreemde hond zijn holletje.
Laatst gewijzigd door flamme op 22 okt 2013 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Pakdebal

flamme schreef:: zoals laatst toen er een hond (een Stabij achtig hondje) in mijn nepwolf hing.

stabij achtig zijn ook border collies , dat weet je toch wel ?. :wink:

zelfs ik moest uitleggen , dat mijn hond GEEN border was .
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Pakdebal schreef:
flamme schreef:: zoals laatst toen er een hond (een Stabij achtig hondje) in mijn nepwolf hing.

stabij achtig zijn ook border collies , dat weet je toch wel ?. :wink:

zelfs ik moest uitleggen , dat mijn hond GEEN border was .

Wat zeg jij nou?
Ik weet het verschil wel tussen een Stabij en een Border wel hoor :LOL: alleen had de hond geen stamboom on zijn nek gebonden dus of het een 100% echte Stabij was weet ik niet :wink:
moderatorteam
Zeer actief

Ongelezen bericht door moderatorteam »

Dit topic is opgeschoond en weer open. Wij verzoeken IEDEREEN om het weer bij het onderwerp te houden!
Met vriendelijke groet
Moderators hondenforum.nl

Niemand is incognito
WillieH
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door WillieH »

De Ouddorper zag de hond naderen en hield hem met zijn been op afstand

Wat betekend dit?

Laat ik voorop beginnen te stellen dat ik vind dat een hond die losloopt onder appél moet staan.
Laat ik ook duidelijk zijn dat als met ''benen op afstand houden'' betekend de hond een paar keer te schoppen, dat ik dit alleen maar tolereer bij noodweer. (niet de regenvariant :E:)
Als de hond echt aan komt rennen en vals gaat doen en de eigenaar doet niks en het is heel dreigend dan kan ik mij voorstellen dat je schopt, maar dan wel als allerlaatste redmiddel.

Echter geloof ik niet dat de hond in deze kwestie afleidend uit het artikel vals was. Immers toen beide baasjes op de vuist gingen heeft volgens het artikel de loslopende hond niks gedaan. Een valse hond zet in mijn veronderstelling meestal meteen zijn tanden erin als het baasje gaat vechten.

Ik krijg meer het gevoel dat de loslopende hond niet goed luisterde naar de 21 jarige, maar voor de rest gewoon een nieuwsgierige hond was. De 65 jarige was er niet van gediend en gaf de hond een schop.

Laat ik zeggen dat ik het niet goed vindt dat de hond zonder appél losloopt, maar ik vind het nog een kwalijkere zaak als ze de hond schoppen zonder dat daar echt een aanleiding voor is. Als dit mij zou gebeuren, wat ik mij niet kan voorstellen want de hond loopt alleen los als hij echt luistert naar mij, maar stel dat het mij ooit zou gebeuren dat hij ervan doorschiet naar een andere hond en de eerste reactie van die gene is om hem gelijk schoppend op afstand te houden en hij zou ook echt mijn hond raken terwijl ik er alles aan deed erachteraan rennen roepen dat er niks aan de hand is en hij zou mijn hond schoppen, dan zou ik toch flink flink kwaad worden. Ondanks dat ik vind dat je alles moet kunnen uitpraten en dat je iemand als 21 jarige niet een 65 jarige mag slaan, zou ik toch ook niet voor mijzelf instaan. Zeker niet als de persoon in kwestie jonger is als 65.

Echter dit alles is maar als, als, als. Je ziet maar weer hoe belangrijk het is om je hond onder appél te hebben staan als je jouw hond laat loslopen.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Met een been op afstand houden zie ik niet als schoppen, maar als blokkeren. Je spreekt (Willie dus) meteen over schoppen, maar dat hoeft dus helemaal niet het geval geweest te zijn. Ik blok ook weleens honden met mijn been en daar komt geen schop aan te pas. :19:

@PdB
Je hebt een StabijNA gehad. Je praat alsof Bauke een raszuivere Stabij was, maar hij was nog altijd een kruising die op een Stabij leek. Hij zal ongetwijfeld wel trekjes van een Stabij hebben gehad, maar dat maakt hem nog geen rasvertegenwoordiger van de Stabij.
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Muk schreef:Met een been op afstand houden zie ik niet als schoppen, maar als blokkeren. Je spreekt (Willie dus) meteen over schoppen, maar dat hoeft dus helemaal niet het geval geweest te zijn. Ik blok ook weleens honden met mijn been en daar komt geen schop aan te pas. :19:

@PdB
Je hebt een StabijNA gehad. Je praat alsof Bauke een raszuivere Stabij was, maar hij was nog altijd een kruising die op een Stabij leek. Hij zal ongetwijfeld wel trekjes van een Stabij hebben gehad, maar dat maakt hem nog geen rasvertegenwoordiger van de Stabij.

Het eerste ben ik met je eens :ok:

Wb Bauke, misschien zat er dan toch Border Collie in :F:
( sorry, flauw PdB, maar dat was een schot voor open doel).
Pakdebal

Muk schreef:Met een been op afstand houden zie ik niet als schoppen, maar als blokkeren. Je spreekt (Willie dus) meteen over schoppen, maar dat hoeft dus helemaal niet het geval geweest te zijn. Ik blok ook weleens honden met mijn been en daar komt geen schop aan te pas. :19:

@PdB

je hebt gelijk, maar als beide ouders stabij's waren , dan denk ik aan een stabij-pup , of moet er dan een herder uit komen ?. :denken:
Suske
Zeer actief
Contacteer:

Pakdebal schreef:

@PdB

je hebt gelijk, maar als beide ouders stabij's waren , dan denk ik aan een stabij-pup , of moet er dan een herder uit komen ?. :denken:
:blont:

Afbeelding
Pakdebal

Suske schreef:
Pakdebal schreef:

@PdB

een stabijna hebben mensen verzonnen, omdat ze GEEN stamboom hebben of hadden , dat was een tegenhanger voor de RV . ! :wink:
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 22 okt 2013 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Muk schreef: @PdB

Och larie. De stabij was er vóór de rasvereniging of registratie.
Ik heb geen stabijna, ik heb een stabij :pffff: en pdb ook.
Het is geen kruising. Of jawel, een kruising van mevrouw stabij en meneer stabij. En dat dat niet op papier staat, betekent nog niet dat het niet de geschiedenis van mijn hond is.

Dat gemekker over papieren :piew:
Afbeelding
Suske
Zeer actief
Contacteer:

Pakdebal schreef:
Suske schreef:
Pakdebal schreef:

@PdB

een stabijna hebben mensen verzonnen, omdat ze GEEN stamboom hebben of hadden , dat was een tegenhanger voor de RV . ! :wink:
Dus gewoon een neppert :pffff:

Afbeelding
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

Paisley schreef:
Muk schreef: @PdB

Och larie. De stabij was er vóór de rasvereniging of registratie.
Ik heb geen stabijna, ik heb een stabij :pffff: en pdb ook.
Het is geen kruising. Of jawel, een kruising van mevrouw stabij en meneer stabij. En dat dat niet op papier staat, betekent nog niet dat het niet de geschiedenis van mijn hond is.

Dat gemekker over papieren :piew:
Formeel is een hond zonder stamboom een kruising. :wink:
Niks gemekker over papieren, een stamboomloze kan net zo lief en leuk zijn, maar het is een bastaard.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”