Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondje uit het buitenland (India)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Hondje uit het buitenland (India)

Ongelezen bericht door Crista »

Voor mijn werk ben ik regelmatig in India.. zo ga ik volgende week dinsdag weer voor een week richting Delhi.
Ik zie daar helaas veel zwerfhonden lopen, maar ik weet ook dat ik ze niet allemaal kan helpen. Ik kan me hier redelijk goed voor afsluiten al komt het iedere reis nog voor dat ik een keer in huilen uitbarst. De mensen daar gaan gewoon niet normaal met deze dieren om..

De laatste keer dat ik er was (maand of 8 geleden), ben ik een pup tegengekomen en dat diertje heeft zo enorm veel indruk op me gemaakt dat ik hem niet meer kon vergeten. We stonden te wachten op de taxi en ik zag dat het pupje omver gelopen werd door een kind, hij piepte en dook weg achter een klein muurtje. Gelukkig kwam hij weer tevoorschijn en strompelde hij verder.. Het arme dier was vel over been en aan zijn lot overgelaten. Op dat moment kon ik helaas niets doen, het was er erg druk met mensen en de situatie was niet helemaal veilig. Ook liepen er veel straatkinderen en zwervers rond.

Ik heb op het punt gestaan het pupje op te pakken en hem mee te nemen, maar ik heb het niet gedaan. Die avond heb ik non-stop gehuild en allerlei mogelijkheden bedacht om de volgende dag terug te gaan en het ventje op te halen. De volgende dag zaten we vol met afspraken en kon ik (gelukkig) weer wat realistischer denken.. het kon gewoon niet..

Nu mijn vraag.. Stel dat ik toch door mn hoeven ga en echt een hondje wil 'redden' daar.. Wat zou ik er dan voor moeten doen om hem / haar naar Nederland te krijgen? Welke risico's zitten er aan vast en wat zijn de mogelijkheden?

Ik denk niet dat het zo ver komt, maar dit is niet de laatste reis die op de planning staat en ik ben bang dat ik mezelf ooit een keer niet kan inhouden :wink:
Mitch & Kiyo
Afbeelding
maaiike17
Actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 1

Re: Hondje uit het buitenland (India)

Ongelezen bericht door maaiike17 »

Er zijn wel een aantal stichtingen die ook honden uit India halen. Misschien kan je contact met 1 van die stichtingen opnemen?
Afbeelding
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Crista »

maaiike17 schreef:Er zijn wel een aantal stichtingen die ook honden uit India halen. Misschien kan je contact met 1 van die stichtingen opnemen?
Dat is inderdaad wel een goed idee maar ik kom helaas niet veel stichtingen tegen als ik er op Google..
Word wel kotsmisselijk van alle verhalen die ik tegenkom over hoe er daar met de honden omgegaan wordt :kotz:
Mitch & Kiyo
Afbeelding
maaiike17
Actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever

Ongelezen bericht door maaiike17 »

Ik weet dat stichting aai wel eens honden uit India heeft, misschien kan je die eens vragen.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Kijken wat de regels zijn v.w.b. het importeren van een hond van India naar Nederland? Zal vast wel ergens staan.
annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje

Ongelezen bericht door annnie »

En die straatkinderen dan?
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

cooperv schreef:En die straatkinderen dan?

Lijkt mij ook iets belangrijker!!!!
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

yodi schreef:
cooperv schreef:En die straatkinderen dan?

Lijkt mij ook iets belangrijker!!!!
Die kun je niet zomaar met wat papieren meenemen....
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”