Ik zie daar helaas veel zwerfhonden lopen, maar ik weet ook dat ik ze niet allemaal kan helpen. Ik kan me hier redelijk goed voor afsluiten al komt het iedere reis nog voor dat ik een keer in huilen uitbarst. De mensen daar gaan gewoon niet normaal met deze dieren om..
De laatste keer dat ik er was (maand of 8 geleden), ben ik een pup tegengekomen en dat diertje heeft zo enorm veel indruk op me gemaakt dat ik hem niet meer kon vergeten. We stonden te wachten op de taxi en ik zag dat het pupje omver gelopen werd door een kind, hij piepte en dook weg achter een klein muurtje. Gelukkig kwam hij weer tevoorschijn en strompelde hij verder.. Het arme dier was vel over been en aan zijn lot overgelaten. Op dat moment kon ik helaas niets doen, het was er erg druk met mensen en de situatie was niet helemaal veilig. Ook liepen er veel straatkinderen en zwervers rond.
Ik heb op het punt gestaan het pupje op te pakken en hem mee te nemen, maar ik heb het niet gedaan. Die avond heb ik non-stop gehuild en allerlei mogelijkheden bedacht om de volgende dag terug te gaan en het ventje op te halen. De volgende dag zaten we vol met afspraken en kon ik (gelukkig) weer wat realistischer denken.. het kon gewoon niet..
Nu mijn vraag.. Stel dat ik toch door mn hoeven ga en echt een hondje wil 'redden' daar.. Wat zou ik er dan voor moeten doen om hem / haar naar Nederland te krijgen? Welke risico's zitten er aan vast en wat zijn de mogelijkheden?
Ik denk niet dat het zo ver komt, maar dit is niet de laatste reis die op de planning staat en ik ben bang dat ik mezelf ooit een keer niet kan inhouden