Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dieet blaasstenen Royal Canin Urinary s/o

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

_Lot_
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Maltezer kruising
Aantal honden: 1

Dieet blaasstenen Royal Canin Urinary s/o

Ongelezen bericht door _Lot_ »

Onze cocker heeft sinds kort een plas probleem wat volgens de Da waarschijnlijk blaasstenen zijn.
In afwachting van de resultaten moeten we al beginnen met speciale brokken van Royal Canin.

We hebben in het verleden veel problemen gehad met buikpijn en diarree, etc en hebben eindelijk voeding gevonden waar ze het hier alle 3 goed op doen. Kvv van het merk Duck.
Ik ben er me van bewust dat er betere merken zijn maar hier doen ze het zo goed op en zoveel keuze is er in Belgïe ook niet.

Nu hebben we natuurlijk schrik om de hond op brokken over te zetten. Al helemaal op RC.
Voorlopig moeten we dus wel. Ik dacht dat het het best was om direct over te stappen en niet kvv en brokken gemengd te geven?
Maar aangezien het dus normaal gezien voor de rest van zijn leven die speciale brokken zouden zijn ben ik wel opzoek naar een andere oplossing.

Het moet toch ook mogelijk zijn om hem op een blaassteenwerend dieet te zetten zonder brokken te moeten geven. Of alleszins toch kwalitatief beter eten.
Hebben jullie ervaring en/of tips?
Wat zouden jullie doen?
eveliendepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)

Re: Dieet blaasstenen Royal Canin Urinary s/o

Ongelezen bericht door eveliendepien »

Ik lees even mee!
Zie mijn topic: viewtopic.php?f=16&t=275797
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

Afbeelding
eveliendepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)

Re: Dieet blaasstenen Royal Canin Urinary s/o

Ongelezen bericht door eveliendepien »

Ik geef nu dezelfde voeding, dit moet voor een maand lang. Ik ben er ook geen fan van..
Ik laat me geen levenlang RC aansmeren, dus daarna wil ik overgaan op gewoon brok en 3 keer per week KVV.
Ik wil proberen over te gaan op Farmfood.. Verder heb ik tips gekregen over Eurologist, hier kan je meer info over vinden op huisdierendokter.nl.
Als het na de overstap op Farmfood nog niet beter gaat wil ik dit middeltje toe gaan voegen.
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”