Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verhuizen en de honden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Verhuizen en de honden

Ongelezen bericht door moosje »

Verhuizen en de honden, hoe combineer je dat? Dat is nog best een gedoe dacht ik, maar met hulp van wat lieve vrienden en (een aantal tevens) HF-ers zijn mijn meiden prima terecht gekomen.
Pippi zat i.v.m. de pups bij de fokker, en dat is haar 2e thuis.
Jade kon anderhalve week naar een Shilohbaasje, op de boerderij. Daar hebben we van de zomer ook 2 weken op de beestenboel gepast. Daarna is ze naar Asta gegaan.
Bleza zit bij DeDiana en wil niet meer naar huis volgens mij. :LOL:
Dee en Oakley stonden standby voor het geval er iets zou gebeuren, of het toch niet goed zou gaan. Super dat er zulke mensen zijn waar je op kunt rekenen.

Bij deze, heel erg bedankt meiden! :E: :J:

Het is toch wel erg fijn om te weten dat je honden ergens zitten waar ze zich op hun gemak voelen.
Dat klust een stuk makkelijker moet ik zeggen.
Ik zag er heel erg tegenop, niet tegen het klussen, maar om de meiden zo lang te moeten missen. Voor het eerst in 8 jaar zat ik langer dan 3 dagen zonder hond(en). Best even wennen.

Morgen komt Jade weer thuis, en als Bleza nog wil dan komt ze als het goed is woensdag.
Pippi komt zodra de pups zijn uitgevlogen.

Ik ben wel heel benieuwd hoe ze gaan reageren.

Wat zijn jullie ervaringen met honden die in een ander huis komen, maar wel met dezelfde meubels etc?
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Re: Verhuizen en de honden

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik heb ze overdag tijdens het klussen bij schoonouders gedropt, eind van de dag haalden we ze dan weer op. En soms waren ze ook mee als de werkzaamheden het toelieten. Dan ging ik eerst lekker met ze wandelen in het natuurgebied vlakbij het nieuwe huis zodat ze daarna op een kleedje in slaap ploften en ik aan de slag ging. Ik had het idee dat ze op deze manier ook vast de buurt kenden, en het wandelgebied is zo leuk dat ze direct enthousiast waren. Mika vond het allemaal wat lastiger dan Gol, als we te lang bezig waren begon ze te piepen. Gol vond het allemaal wel best, die is het wel gewend na 2 jaar samen rondzwerven. Als er iets van mij ligt (tas, sjaal etc.) gaat ze daarop liggen en is het goed. Bij Mika was het pas goed op de dag van verhuizing toen haar mand in het nieuwe huis was. Ik ben 's ochtends met de hondjes naar het nieuwe huis gegaan en vriend + vrienden kwamen steeds met lading die ik dan weer organiseerde in huis. De manden hadden ze als eerste meegenomen, daar zijn de hondjes in gaan liggen en toen was het hun nieuwe huis.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Naar hier toe ging dat prima, in de weken voorafgaand aan mijn verhuizing heb ik gewoon alles ingepakt en veranderde de woonkamer langzaamaan in een pakhuis :mrgreen: Op de dag van de verhuizing heb ik ze eerst even boven gehad tot de keuken leeg was, toen zaten de katten in de douche die achter de keuken lag en de honden in de keuken. We zaten in de cabine van de verhuiswagen en dat vond Otto helemaal tof:

Afbeelding

En hier was het eigenlijk wel direct okee. De katten tijdens het uitpakken van de auto weer in de douche, de honden in een slaapkamertje. Toen ik na de verhuizing naar de supermarkt ging, zat de dove witte bij het doucheraampje de straat in te krijsen :LOL:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

Browny kwam uitgerekend naar Nederland toen ik midden in de verhuizing zat :schrik: hij heeft een paar weken samen met mij bij mijn moeder gelogeerd en toen alles af was zijn we verhuist, dat was geen probleem, want alles was toch nog nieuw :mrgreen:

Wel zou ik er moeite mee hebben, om ze uit elkaar te halen en overal onder te brengen voor zo lang :schrik:
met een weekend weg als ze niet mee kunnen, voel ik mij al schuldig om ze onder de pannen te brengen :engel: maar wil ik ze zoveel mogelijk bij elkaar hebben (maar dat is gewoon mijn tere ziel die daar niet tegen kan :LOL: )
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Wil je het echt weten :engel:
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Mijn hond deed vanaf minuut 1 alsof ze hier al tien jaar woonde. Ze is sowieso behoorlijk onverstoorbaar, maar dit was wel erg typerend. Komt denk ik ook doordat 'haar' bank inclusief stinklappen er weer waren. En ik natuurlijk :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
sjef
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjef »

Die van ons waren gelijk thuis, had natuurlijk helemaal niets te maken met die gigantische tuin waar ze naar believen in konden rondhobbelen
I'm just a common man
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
mireille
Zeer actief
Mijn ras(sen): galgo, greyhound, podenco, australian shepherd, dwergpoedel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door mireille »

Ik heb mijn honden elke dag meegenomen als ik ging klussen. Zo leerden ze de nieuwe omgeving en het huis al kennen en de tuin was natuurlijk hun grote favoriet zoveel ruimte.
Afbeelding
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Hier ook geen problemen. Twee keer meegenomen geloof ik maar toen was het nog een grote bouwput.
Maar het was gelijk prima. Hij moest zelfs beneden gaan slapen, terwijl hij voorheen naast mijn bed of bij mij in bed sliep.
No problemo. Hij heeft zich zo gemakkelijk aangepast.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Mijn honden gingen altijd gewoon mee al ik verhuisde en kluste mijn kinderen ook altijd gewoon drie keer probleemloos verlopen
Afbeelding
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Drazic »

Bros voelde zich gelijk thuis in ons eerste nieuwe huis, hij vond de ophoging midden in de kamer echt geweldig.
Nu we weer verhuisd zijn gaat het wat moeizamer omdat wij naast een gezin wonen die echt maar dan ook echt luidruchtig zijn.
Daar moeten ze echt aan wennen, ze schreeuwen veel en hebben veel kinderen.
Maar daar moeten ze maar aan wennen.
Bigboy is in het begin nogal zenuwachtig en blijft dan echt weer een tijdje bij mij in de buurt.
Bros maakt het niet veel uit die is wel in voor veranderingen.
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Morris was tijdens het klussen overdag bij mijn moeder. Hij is pas mee naar het nieuwe huis gegaan toen het klaar was. Hij kwam binnen, heeft een rondje gelopen en is op zijn kussen gaan liggen. Geen probleem :mrgreen: Ook de kat vond het wel best. Die was alleen wat verbolgen over de nieuwe vensterbanken. In het oude huis had ik hele brede vensterbanken waar hij heerlijk op kon liggen slapen. In het nieuwe huis zijn die veel smaller. De eerste weken bleef hij stug volhouden door te proberen op de vensterbank te slapen. En er elke keer weer vanaf te vallen :mrgreen:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Wij hadden de boel in drieën gesplitst. CC en RR bij CC's papa, Fien bij Willemijns zus en de stabijs weer ergens anders.
Ging prima, we hebben ze ook in delen opgehaald.
Uhm, in delen van de roedel dus, he :mrgreen:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Wij hebben eerst de slaapkamer leeggehaald en daar de katten in gebivakeerd met bak en water.
De achterkamer leeg en daar de honden met manden en water
Zo de rest van het huis leeg gehaald en bij de laatste rit de honden meegenomen.
De katten zijn nog even gebleven omdat er nog wat dingen stonden die weg moesten en die zijn meegenomen toen het nieuwe huis zover mogelijk ingericht was
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
HaddockandFriends
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
Contacteer:

Ongelezen bericht door HaddockandFriends »

Heb eigenlijk nog niet echt een idee. Met verven van de muren kunnen ze niet mee, maar ik gok dat mijn moeder dan gewoon thuis is dus dan blijven ze ook lekker bij mijn moeder. Zodra ik spullen kan verhuizen neem ik ze geregeld mee, kunnen ze alvast sfeer proeven, vooral voor Haddock belangrijk.
Er hoeft niet veel te gebeuren dus dat scheelt al.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik heb gewoon altijd mijn honden meegenomen als ik ging klussen.
de laatste keer in nederland pakte mijn ex in het oude huis de spullen in en ben ik een paar weken in het nieuwe huis gaan bivakkeren om schoon te maken en te verven enzo.
ik had de honden (de witjes) bij me, die vermaakten zich prima in de tuin en sliepen heerlijk naast me op een matras in de kale woonkamer ;)

naar engeland zijn jan, gina en mijn spullen in een keer meegegaan; de honden op hun vertrouwde plek bij mij in de bus en mijn spullen bij vriendje in een gehuurde sprinter.
de honden hebben een of twee nachten in hun bench geslapen en daarna was het normaal voor ze en hoefde dat niet meer.
jan en gina maakte het allemaal niet zoveel uit, zolang ze maar bij me konden zijn.

rietje had wel wat problemen met ons geklus een maand of wat geleden, maar dat vond ik niet zo verwonderlijk gezien haar ervaringen van het laatste jaar en de korte tijd dat ze bij ons is.
maar ook bij rietje was de narigheid zo vergeten toen het allemaal weer normaal was.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

nomo schreef: Ook de kat vond het wel best. Die was alleen wat verbolgen over de nieuwe vensterbanken. In het oude huis had ik hele brede vensterbanken waar hij heerlijk op kon liggen slapen. In het nieuwe huis zijn die veel smaller. De eerste weken bleef hij stug volhouden door te proberen op de vensterbank te slapen. En er elke keer weer vanaf te vallen :mrgreen:
Ik heb beeld :LOL:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Macho is ook mee geweest met klussen, zelfs met de plinten verven, ging eigenlijk prima.
Hij is ook de dag van verhuizen zo mee gegaan, katten zijn in 1 keer verhuist toen alles klaar was, die hebben moord en brand geschreeuwt in de auto, in huis gingen ze zich meteen verstoppen en na een paar dagen was de rust weer gekeerd
Afbeelding
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Ik ben afgelopen juni verhuisd en mijn honden zijn gewoon in het oude huis gebleven tijdens inpakken en klussen. Ik fietste gewoon op en neer.
Nadat de spullen over waren heb ik de manden overgebracht, die in de nieuwe woonkamer gezet en toen de honden lopend opgehaald.
Door de manden en mijn spullen was het voor hun geen gedoe of dat ze moesten wennen.
Afbeelding
Adjani & Tyson
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Adjani & Tyson »

Toen wij gingen verhuizen afgelopen zomer hebben we in een dag alle spullen ingeladen en uitgeladen
Tyson was gewoon in het oude huis en ging met de laatste rit mee naar het nieuwe huis
Dus ook meteen die nacht in het nieuwe huis geslapen, Tyson gewoon alleen beneden. Ging perfect
De dag erna een groot feest in het nieuwe huis met veel hondenvrienden,, hij was kapot en sliep die dag erna als een roosje
Die dag erna kwam Jessy bij ons wonen. Ook dat ging zonder problemen
Het klussen in de daarop volgende weken gebeurde gewoon met de honden thuis (was lekker weer dus die zaten veel buiten)
Tyson is normaal heel gevoelig voor veranderingen etc maar dit heeft hij prima doorstaan
Wel kregen ze bachbloesem Walnut, gewoon onder het mom van baat het niet dan schaadt het niet
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Nou, dit vind Jade er van. :LOL:

Water voor de deur :cheer:
Afbeelding

En dan vervolgens met je natte lijf op de nieuwe vloer neerploffen
Afbeelding
Laatst gewijzigd door moosje op 12 okt 2013 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

KarinW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door KarinW »

En ik vandaag nog denken had Asta ook een shiloh shepherd toen ik ze zag lopen op de club :P
Nee dat is Jade natuurlijk ahha
moosje
Zeer actief
Contacteer:

KarinW schreef:En ik vandaag nog denken had Asta ook een shiloh shepherd toen ik ze zag lopen op de club :P
Nee dat is Jade natuurlijk ahha
Haha, ja, dat was Jade.
Afbeelding

Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

toen ik vanuit Friesland naar hier ben verhuisd bleven de honden achter samen met mij om alles schoon te maken en af te ronden. De verhuiswagen ging vooruit. Daarna met honden naar ons huis gereden en ze waren vanaf dag 1 gewend. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik al erg vaak daar logeerde met Storm en Rups. Het was het huis van mijn grote liefde.
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”