Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond mee naar Balkan
Moderator: moderatorteam
- maaiike17
- Actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 1
Hond mee naar Balkan
Wij willen komende zomer graag gaan rondtrekken door de balkanlanden. We willen Dexter graag meenemen. Nu is er voor een aantal van die landen een legalisering van de voedsel en waren autoriteit nodig. Het enige wat ik hierover kan vinden, is dat ik daar een afspraak voor moet maken. Weet iemand wat dit precies inhoudt?
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Re: Hond mee naar Balkan
Vroeger had je die voor het voormalig Joegoslavië ook nodig.
We moesten toen een gezondheidsverklaring halen bij de dierenarts en daarmee naar die instantie toe die jij noemt. Daarvan kregen we een gewichtig papier met stempels. Dit moest allemaal binnen een week voor de reis.
Maar dan spreek ik dus over een tig aantal jaren geleden. Weet niet hoe het nu is.
We moesten toen een gezondheidsverklaring halen bij de dierenarts en daarmee naar die instantie toe die jij noemt. Daarvan kregen we een gewichtig papier met stempels. Dit moest allemaal binnen een week voor de reis.
Maar dan spreek ik dus over een tig aantal jaren geleden. Weet niet hoe het nu is.
- daisy2007
- Actief
- Mijn ras(sen): Malthezer leeuwtje
Hoimaaiike17 schreef:Wij willen komende zomer graag gaan rondtrekken door de balkanlanden. We willen Dexter graag meenemen. Nu is er voor een aantal van die landen een legalisering van de voedsel en waren autoriteit nodig. Het enige wat ik hierover kan vinden, is dat ik daar een afspraak voor moet maken. Weet iemand wat dit precies inhoudt?
zelf denk ik vraag het even voor de zekerheid bij de dierenarts want die weten dat precies.
Ik zelf ga regelmatig naar duitsland en daar moet je een geldig europees paspoort, gechipt en gezond zijn,
en ingeent voor RABIES.
Succes
- shinobi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 x Tosa Inu en APBT
- Aantal honden: 3
Ze doen daar niet moeilijk over het hondenpaspoort vaak vragen ze er nog geneens om maar ik snap wel dat je liever voor alle zekerheid die legalisering wil hebben.
Vergeet niet een muilkorf mee te nemen en je hond heeft ook een rabistiter nodig als je dat niet hebt kan het een probleem opleveren als je de EU in wil.
Vergeet niet een muilkorf mee te nemen en je hond heeft ook een rabistiter nodig als je dat niet hebt kan het een probleem opleveren als je de EU in wil.
- shinobi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 x Tosa Inu en APBT
- Aantal honden: 3
Dat is verplicht als je met een hond de EU in wil reizen en aangezien een paar Balkan landen geen EU zijn kan dat een probleem opleveren bij een eventuele controle.Kells schreef:Hoe kom je daar bij?shinobi schreef:Ze doen daar niet moeilijk over het hondenpaspoort vaak vragen ze er nog geneens om maar ik snap wel dat je liever voor alle zekerheid die legalisering wil hebben.
Als je naar een Balkan land gaat wat bij de EU hoort dan heb je dat probleem niet.
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Contacteer:
Er zijn een hoop regels aan het veranderen, ook in NL.
Zo mogen pups, kittens en fretten niet meer NL in zonder rabiësvaccinatie.
Ik weet nog niet hoe het zit met als je op vakantie bent geweest.
http://www.dsz-actueel.nl/nieuws/honden ... d-meer-in/
Zo mogen pups, kittens en fretten niet meer NL in zonder rabiësvaccinatie.
Ik weet nog niet hoe het zit met als je op vakantie bent geweest.
http://www.dsz-actueel.nl/nieuws/honden ... d-meer-in/
Groetjes,
Wendy
Wendy