Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Help ik heb een hondenleven

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Help ik heb een hondenleven

Ongelezen bericht door duitse herder »

Dierenasiel Amsterdam is bezig met een actie:

www.helpikhebeenhondenleven.nl

De bedoeling is om geld in te zamelen om de uitlaatvelden op te knappen. Elk veld kost 25.000 euro om op te knappen.

Wat vinden jullie van zo een actie?
Ik denk dat ze het geld beter kunnen besteden. Voor 25.000 euro kan je beter iemand inhuren die fulltime bezig is met de honden. Alsof een hond uit zichzelf door buizen gaat rennen, in een huisje gaat klimmen of ergens op gaat springen :roll:
Perry en Noah

Afbeelding
duitse herder
Zeer actief

Re: Help ik heb een hondenleven

Nanna schreef:
duitse herder schreef: Voor 25.000 euro kan je beter iemand inhuren die fulltime bezig is met de honden.
Ja, maar die zal toch ook materiaal moeten hebben om mee te werken.

Het doel van Help! Ik heb een hondenleven is om via sponsoring zoveel mogelijk geld in te zamelen voor het ontwerp en de bouw van de 14 hondenspeelvelden van het asiel van de toekomst

En als er met asielhonden die daar geschikt voor zijn wat aan agility of zo gedaan kan worden zie ik dat als een pré.
Ze staan alleen op het veld, er is niemand die ze bezig houd. Je kan daarom beter iemand inhuren die met ze gaat spelen op zo een veld. Ik zie niet snel een hond uit zichzelf door een tunnel rennen of iets
Perry en Noah

Afbeelding
kleine2758
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door kleine2758 »

duitse herder schreef:
Nanna schreef:
duitse herder schreef: Voor 25.000 euro kan je beter iemand inhuren die fulltime bezig is met de honden.
Ja, maar die zal toch ook materiaal moeten hebben om mee te werken.

Het doel van Help! Ik heb een hondenleven is om via sponsoring zoveel mogelijk geld in te zamelen voor het ontwerp en de bouw van de 14 hondenspeelvelden van het asiel van de toekomst

En als er met asielhonden die daar geschikt voor zijn wat aan agility of zo gedaan kan worden zie ik dat als een pré.
Ze staan alleen op het veld, er is niemand die ze bezig houd. Je kan daarom beter iemand inhuren die met ze gaat spelen op zo een veld. Ik zie niet snel een hond uit zichzelf door een tunnel rennen of iets
Ik ben het voor een deel wel met je eens.
Maar het dik gedrukte doen mijn twee herders dus wel. Ik laat ze regelmatig uit op een plek waar ook een hindernisbaan is. Door de tunnel gaan ze beide altijd en vaak meerdere keren. De katteloop en de kuil zijn ook favoriet.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Moeten ze erdoor heen renne om er plezier van te hebben. Misschien slaapt het zo hoog en droog wel heel lekker. Kun je uitkijken over de buurt vanuit de toren en kan je je heerlijk verstoppen in een tunnel. Je hebt een idee bij die toestel hoe ze gebruikt moeten worden, maar moet het op die manier gebruikt worden om er plezier van te hebben?

Tuurlijk kan er ook iemand met ze mee. Maar het bestaat veelal uit vrijwilligers die dergelijke zaken doen, dus daar hoef je niet voor te betalen. En ja die vrijwilligers zijn er in de regel wel. Of stagiaires.
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief

Afbeelding
Zo was het eerst, dit was niet handig omdat ze elkaar konden zien

Afbeelding
Toen werd het zo, zijkanten dicht en speeltoestellen, maar wel ruimte om te rennen

Afbeelding
Nu is het zo

Afbeelding
En zo

Afbeelding
En zo

Dan kan je beter ipv alle toestellen iemand inhuren en lekker balletje gooien ofzo met de honden
Perry en Noah

Afbeelding
Punzel
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Punzel »

Jezus het lijkt wel een dierentuin. Wij hebben gewoon zes weides en dan kunnen ze elkaar wel zien maargoed, dat moet je dan even tactisch indelen en dan is het geen probleem. Ik ben zelf stagiaire en ik heb inderdaad 's middags vaak wel tijd om lekker met de honden te spelen. Lijkt me ook veel leuker voor die beesten dan zo'n luxe 'weide'.
sjef
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjef »

Wat een verbetering met 20-30 jaar geleden zeg. toen hadden ze amper een buiten.
I'm just a common man
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door luna2906 »

duitse herder schreef:Ik zie niet snel een hond uit zichzelf door een tunnel rennen of iets
Luna loopt op training zelf wel toestellen als ik te lang treuzel. Dat zou ze op zo'n veldje ook wel doen. Ik ben het wel met je eens dat het niet voor iedere hond weggelegd is en dat iemand die met ze bezig is beter is. Niet iedere hond wordt immers blij van agility en ik denk dat de meeste honden inderdaad niets uit zichzelf doen. Ik neem trouwens aan dat niet alle velden volgebouwd zijn met toestellen? Dat er ook gewone velden zijn waar ze gewoon lekker kunnen rennen en spelen?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”