Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sharon Dijksma

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Re: Sharon Dijksma

Ongelezen bericht door smoekie »

Ja en? Behalve het verwijderen van de "bijteentjes" ben ik het grotendeels eens met wat zij zegt.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door rose »

Laten we maar hopen dat dit ook echt verbeteringen zullen zijn. Het A4'tje aan extra ruimte waardoor de plofkip straks geen plofkip meer is vind ik nou niet een echte verbetering.
Hoe je dieren weer terug moet fokken naar een model dat ze weer normaal kunnen bevallen zou ik echt niet weten, jullie wel?
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Hmm.

Ok.

Kan ze niet gewoon kindjes gaan maken?
AnneBP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnneBP »

ik krijg spontaan kippenvel als ik die naam zie staan met haar hypocriete regeltjes.
Hoor ik vandaag op de radio dat ze verkoop van dieren in vitrines en door kinderen onder de 16 wil verbieden (dat laatste vind ik overigens wel terecht), gisteren nog zei ze dat 2 haaien, die zeer gevoelig zijn voor licht en geluid, in een discotheek lekker mochten rondzwemmen want dat hadden ze geen last van.
Over die positieflijst voor zoogdieren maar te zwijgen waar ik pas echt kwaad om wordt, achterbaks spelletje................................. productiedieren niet testen want dat is te groot economisch belang, 5300 soorten niet testen en automatisch als ongeschikt bestempelen (de Russische Dwerghamster zijn ze vergeten, mag je vanaf volgend jaar niet meer houden), lijst opzetten met anti-dierhouderijorganisaties en pas achteraf aankondigen zodat de dierhouderijsector er niet meer op kan reageren, hond en kat er maar wel op zetten want die waren ongeschikt maar dat zou teveel weerstand geven. De lijst is bedoeld om dierenleed te beperken en waar is het meeste leed? Bij de konijnen, paarden, katten, varkens, etc die dus NIET getest zijn omdat dit allen productiedieren zijn.Nee geweldig die dierenwelzijnswetten van haar.
sorry moest het weer even ergens kwijt..... :evil:

Edit:
even on-topic: als zoiets goed doordacht zou gebeuren en ook daadwerkelijk welzijnsverbetering geeft... prima maar gezien bovenstaand betwijfel ik dat
Laatst gewijzigd door AnneBP op 04 okt 2013 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Dat gedoe om die wolfsklauwtjes snap ik nooit zo. Moeten die pups dan onder het mes daarvoor zodra ze ouder zijn? Of moeten ze blijven zitten?

En ik ben wel benieuwd hoe ze dat "terugfokken" voor zich ziet. Klinkt bijna alsof het een heel eenvoudig proces is :wink:
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Nanna schreef:Sharon Dijksma neemt een hele trits maatregelen om het welzijn van landbouw- en gezelschapsdieren te verbeteren. Zo is vanaf 2018 het leewieken (amputeren van een deel van de vleugel van een vogel) verboden. Het verwijderen van bijteentjes van honden mag vanaf 2014 niet meer.

Ook moet er een fokprogramma komen om dieren meer natuurlijk te laten bevallen. Nu komt het soms voor dat honden of koeien alleen nog via een keizersnede een jong kan krijgen. Sommige rassen zullen teruggefokt moeten worden om weer een natuurlijke bevalling te kunnen bereiken.

bron

Dijksma .??? :denken:

die deed toch onderwijs in het vorig kabinet ?.. Toen was ze ook niet bijster goed bezig , maar het is het voordeel van de twijfel, zullen we maar zeggen . :roll:
AnneBP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnneBP »

Pakdebal schreef:
Nanna schreef:Sharon Dijksma neemt een hele trits maatregelen om het welzijn van landbouw- en gezelschapsdieren te verbeteren. Zo is vanaf 2018 het leewieken (amputeren van een deel van de vleugel van een vogel) verboden. Het verwijderen van bijteentjes van honden mag vanaf 2014 niet meer.

Ook moet er een fokprogramma komen om dieren meer natuurlijk te laten bevallen. Nu komt het soms voor dat honden of koeien alleen nog via een keizersnede een jong kan krijgen. Sommige rassen zullen teruggefokt moeten worden om weer een natuurlijke bevalling te kunnen bereiken.

bron

Dijksma .??? :denken:

die deed toch onderwijs in het vorig kabinet ?.. Toen was ze ook niet bijster goed bezig , maar het is het voordeel van de twijfel, zullen we maar zeggen . :roll:
tja soms zitten er wel zinnige dingen tussen, maar het komt op me over dat ze hier en daar maar wat doet en eigenlijk nergens in verdiept (bv die wolfsklauwtjes)
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Maeve schreef:Dat gedoe om die wolfsklauwtjes snap ik nooit zo. Moeten die pups dan onder het mes daarvoor zodra ze ouder zijn? Of moeten ze blijven zitten?

En ik ben wel benieuwd hoe ze dat "terugfokken" voor zich ziet. Klinkt bijna alsof het een heel eenvoudig proces is :wink:
Nou ander ras erdoorheen en klaar. Straks mogen we van de overheid gewoon kruisingen doen mèt stamboom.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Es
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
Contacteer:

Ongelezen bericht door Es »

De sector rashond wordt ook geacht maatregelen te nemen. Hoop niet dat ze in de nepmaatregelen van de rashondensector trappen. Of het woord cavaliertoets googelen.
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

sirene schreef:Straks mogen we van de overheid gewoon kruisingen doen mèt stamboom.
Yeahhhh. Hoi, hoi, hoi!

Verder nog iets belangrijks?
Debster1982
Actief
Mijn ras(sen): American Hairless Terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Debster1982 »

AnneBP schreef:ik krijg spontaan kippenvel als ik die naam zie staan met haar hypocriete regeltjes.
Hoor ik vandaag op de radio dat ze verkoop van dieren in vitrines en door kinderen onder de 16 wil verbieden (dat laatste vind ik overigens wel terecht), gisteren nog zei ze dat 2 haaien, die zeer gevoelig zijn voor licht en geluid, in een discotheek lekker mochten rondzwemmen want dat hadden ze geen last van.
Over die positieflijst voor zoogdieren maar te zwijgen waar ik pas echt kwaad om wordt, achterbaks spelletje................................. productiedieren niet testen want dat is te groot economisch belang, 5300 soorten niet testen en automatisch als ongeschikt bestempelen (de Russische Dwerghamster zijn ze vergeten, mag je vanaf volgend jaar niet meer houden), lijst opzetten met anti-dierhouderijorganisaties en pas achteraf aankondigen zodat de dierhouderijsector er niet meer op kan reageren, hond en kat er maar wel op zetten want die waren ongeschikt maar dat zou teveel weerstand geven. De lijst is bedoeld om dierenleed te beperken en waar is het meeste leed? Bij de konijnen, paarden, katten, varkens, etc die dus NIET getest zijn omdat dit allen productiedieren zijn.Nee geweldig die dierenwelzijnswetten van haar.
sorry moest het weer even ergens kwijt..... :evil:

Edit:
even on-topic: als zoiets goed doordacht zou gebeuren en ook daadwerkelijk welzijnsverbetering geeft... prima maar gezien bovenstaand betwijfel ik dat

:J: :cheer:
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Marion. schreef:
sirene schreef:Straks mogen we van de overheid gewoon kruisingen doen mèt stamboom.
Yeahhhh. Hoi, hoi, hoi!

Verder nog iets belangrijks?
Waar heb jij last van ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Es
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
Contacteer:

Ongelezen bericht door Es »

Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Huisdieren mogen voortaan niet meer in de etalage van dierenwinkels worden gezet. Die maatregel van staatssecretaris Sharon Dijksma (Dierenwelzijn) is bedoeld om ervoor te zorgen dat mensen minder vaak in een opwelling een dier kopen. Dijksma verbiedt ook de verkoop van huisdieren aan kinderen onder de 16 jaar.
en dan dit
Volgens Dijksma gaat het inmiddels de goede kant op met het verbeteren van het dierenwelzijn
nou helemaal geweldig hoor :roll:
misschien de verkoop van levende have in dierenwinkels gewoon verbieden en niet te vergeten de broodfok en dan eens kijken of je inderdaad op de goede weg bent.
het is weer dweilen met de kraan open, zoals gewoonlijk :evil:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

sirene schreef:
Maeve schreef:Dat gedoe om die wolfsklauwtjes snap ik nooit zo. Moeten die pups dan onder het mes daarvoor zodra ze ouder zijn? Of moeten ze blijven zitten?

Nou ander ras erdoorheen en klaar. Straks mogen we van de overheid gewoon kruisingen doen mèt stamboom.
Ja gewoon, hup. Als zij het zegt doet iedereen dat, toch? :mrgreen: We zijn bij de Wetterhoun hoe snel zoiets kan gaan!
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Marion. schreef: Kan ze niet gewoon kindjes gaan maken?
Liever niet :neenee:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Pakdebal

AnneBP schreef:
Pakdebal schreef:Dijksma .??? :denken:

tja soms zitten er wel zinnige dingen tussen, maar het komt op me over dat ze hier en daar maar wat doet en eigenlijk nergens in verdiept (bv die wolfsklauwtjes)
ze laat zich nooit zien, op de tv of zo , maar daar zijn er meer van .

ik snap niet dat je zelf zo kan wisselen van hup dan ga ik maar dit doen en over 4 jaar weer dat . :roll:
Pakdebal

Tara schreef:Ben jij politiek geëngageerd Pak? Jij volgt het volgens mij allemaal wel aardig? :wink:

yes, ik zit veel op de tribune , en dan leer je ze wel kennen , ik vond Plasterk het meeste op zijn I-Pad zitten , tijdens debatten
en nu is hij ook " iets " in het kabinet . :80:

hoe kan dat gaan , is mij altijd een raadsel

maar leuk is het wel . :ok:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Dijksma heeft toch al een kind :denken: meen ik me vaag te herinderen
Pakdebal

.
toch doet ze het wel beter dan die CDA vent met die mega stallen . ! :ok:

jeetje, wat was dat een eikel , en volgens mij kreeg hij geld van de bouwers van mega stallen .
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”