Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welke dummy?
Moderator: moderatorteam
Welke dummy?
Over twee weken ga ik met de junior jachttraining beginnen. Vriend is dan 5 mnd en is al behoorlijk groot aan het worden, schofthoogte 55 cm.
Nu wil ik een paar dummy's gaan bestellen, maar ik zie door de bomen het bos niet mee. Dummy's met en zonder touw, met flappers eraan, dummy ballen, met konijnenvel of duivenvleugels. En dan ook nog de verschillende kleuren en gewichten, of zelfs tweekleurig.
Om te voorkomen dat ik mezelf te buiten ga aan alles wat ik denk te kunnen gebruiken en dan net niet te kopen wat ik het beste wél kan gebruiken , zou ik graag jullie tips/ ervaringen willen horen.
Qua grootte van mijn pup denk ik dat ik wel de 500 grams dummy kan, of is dat dan weer af te raden ivm wisselen van de tandjes?
Ik gebruik nu zo'n grote vachtroller, die kan hij gemakkelijk in zijn bek hebben, maar zo'n ding weet niks.
Nu wil ik een paar dummy's gaan bestellen, maar ik zie door de bomen het bos niet mee. Dummy's met en zonder touw, met flappers eraan, dummy ballen, met konijnenvel of duivenvleugels. En dan ook nog de verschillende kleuren en gewichten, of zelfs tweekleurig.
Om te voorkomen dat ik mezelf te buiten ga aan alles wat ik denk te kunnen gebruiken en dan net niet te kopen wat ik het beste wél kan gebruiken , zou ik graag jullie tips/ ervaringen willen horen.
Qua grootte van mijn pup denk ik dat ik wel de 500 grams dummy kan, of is dat dan weer af te raden ivm wisselen van de tandjes?
Ik gebruik nu zo'n grote vachtroller, die kan hij gemakkelijk in zijn bek hebben, maar zo'n ding weet niks.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ESS
- Aantal honden: 1
Re: Welke dummy?
Ik zou even vragen bij de cursusleiding waar zij mee werken.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik zou beginnen met een gewone dummy van 500g inderdaad
Als hij last heeft van het wisselen zou ik het apporteren even helemaal niet meer doen maar mijn hond heeft er nooit last van gehad en apporteerde probleemloos in die periode, dat kan ook dus. Maar met zo'n dummy kun je prima bezig met de basis.
Daarna kun je vachtdummies proberen en sinds kort train ik vooral met dokkens dummies (imitaties van eenden, duiven etc). Maar voor het aanleren is zo'n gewone dummy het makkelijkst, die vachten en dokkens dummies vinden ze vaak veel interessanter en dan is terugbrengen nog een hele opgave
Als ze het principe apporteren goed kennen en je biedt dan een vachtdummy aan is het al veel makkelijker.

Daarna kun je vachtdummies proberen en sinds kort train ik vooral met dokkens dummies (imitaties van eenden, duiven etc). Maar voor het aanleren is zo'n gewone dummy het makkelijkst, die vachten en dokkens dummies vinden ze vaak veel interessanter en dan is terugbrengen nog een hele opgave

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Veenmug schreef:Ik zou even vragen bij de cursusleiding waar zij mee werken.

- Hutch
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever en Friese Stabij
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Inderdaad even aan de trainers vragen waar zij mee werken.
Als je twee of drie dummies hebt in het begin heb je over het allemaal meer dan genoeg. (Die andere zeven dummies spaar je in de rest van de jaren wel bij elkaar
)
500 gram Canvas zijn eigenlijk altijd goed.
Als je twee of drie dummies hebt in het begin heb je over het allemaal meer dan genoeg. (Die andere zeven dummies spaar je in de rest van de jaren wel bij elkaar

500 gram Canvas zijn eigenlijk altijd goed.
Oké dan wacht ik nog ff.
Trainer is met vakantie en ik ben veel te ongeduldig natuurlijk. Zat even op internet rond te kijken en er zoveel te koop tegenwoordig, ik wil alles wel hebben, maar als 't niet nodig is. IK dacht dat er misschien wel standaard met bepaalde dummy's gewerkt zou worden.
Trainer is met vakantie en ik ben veel te ongeduldig natuurlijk. Zat even op internet rond te kijken en er zoveel te koop tegenwoordig, ik wil alles wel hebben, maar als 't niet nodig is. IK dacht dat er misschien wel standaard met bepaalde dummy's gewerkt zou worden.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Standaard zijn de dummy's van 500 gram.
Zulke:

Sommige trainers gebruiken andere dummy's.
Dus wacht maar even af
Zulke:

Sommige trainers gebruiken andere dummy's.
Dus wacht maar even af