Wat kenmerkt jullie rassen (of die gekke duitsers) en hoe uit zich dat? (foto's welkom) Slopen, zeuren, meuten, eigen gang gaan kom maar op
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Je hebt pas een duitser als....
Moderator: moderatorteam
- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
- Aantal honden: 2
Je hebt pas een duitser als....
Je door lomp gedrag aanvaringen hebt hier en daar, als er een kuil in je tuin verschijnt die bijna reikt tot ik Australië, als piepen en meuten erbij hoort als je even niet mee mag doen enz
Wat kenmerkt jullie rassen (of die gekke duitsers) en hoe uit zich dat? (foto's welkom) Slopen, zeuren, meuten, eigen gang gaan kom maar op
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Je hebt pas een duitser als....
All of the aboveSelene schreef:Je door lomp gedrag aanvaringen hebt hier en daar, als er een kuil in je tuin verschijnt die bijna reikt tot ik Australië, als piepen en meuten erbij hoort als je even niet mee mag doen enz![]()
- Selene
- Zeer actief
Maar dat zijn dan ook echte dames en heren in het verkeerSuske schreef:Belgsen doen dat soort dingen niet

- Selene
- Zeer actief
Echt? hoe leef je ermee?Shima schreef:All of the aboveSelene schreef:Je door lomp gedrag aanvaringen hebt hier en daar, als er een kuil in je tuin verschijnt die bijna reikt tot ik Australië, als piepen en meuten erbij hoort als je even niet mee mag doen enz![]()

- sternentänzerin
- Zeer actief
De Griek valt niet ver van de Duitse boom als ik dit zo lees
Behalve de kuil, daar kon ik net op tijd een einde aan maken, was beslist mijn eigen Duitse bloed dat mij op tijd waarschuwde
Verder idd het piepen en zeuren als iets niet mag of als je niet mee mag doen met het gerel.
Lomp spelen, trekken, happen en denken dat je zachtjes bent.
Schoothond willen zijn als je je zielig voelt.
Mensen niet zomaar vertrouwen, maar als ze eenmaal je vriend zijn dan ga je voor ze door het vuur.
Je neus gebruiken voor oneindig veel dingen, graven, begraven, speuren, zoeken en spullen omdraaien zodat je er bij kunt.
Wat de Chinees betreft:
Piepen, piepen en piepen in alle verschillende toonaarden en met elke toonaard iets specifieks bedoelen.
Altijd vrolijk!
Mensen mogen me alleen op mijn eigen voorwaarden aanraken
Ik pas overal op, in en bij als je me maar niet vergeet, nooit niet, ik wil nooit zonder je als het even mee zou zitten.
Energie voor honderd en altijd in voor actie.
Maar beiden zijn zo ontzettend lief
Behalve de kuil, daar kon ik net op tijd een einde aan maken, was beslist mijn eigen Duitse bloed dat mij op tijd waarschuwde
Verder idd het piepen en zeuren als iets niet mag of als je niet mee mag doen met het gerel.
Mensen niet zomaar vertrouwen, maar als ze eenmaal je vriend zijn dan ga je voor ze door het vuur.
Je neus gebruiken voor oneindig veel dingen, graven, begraven, speuren, zoeken en spullen omdraaien zodat je er bij kunt.
Wat de Chinees betreft:
Piepen, piepen en piepen in alle verschillende toonaarden en met elke toonaard iets specifieks bedoelen.
Altijd vrolijk!
Mensen mogen me alleen op mijn eigen voorwaarden aanraken
Ik pas overal op, in en bij als je me maar niet vergeet, nooit niet, ik wil nooit zonder je als het even mee zou zitten.
Energie voor honderd en altijd in voor actie.
Maar beiden zijn zo ontzettend lief
...; We will never surrender Winston Churchill
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Contacteer:
Mwah, gehele tuin bestraat dus geen kuilen meer.Selene schreef:Echt? hoe leef je ermee?Shima schreef:All of the aboveSelene schreef:Je door lomp gedrag aanvaringen hebt hier en daar, als er een kuil in je tuin verschijnt die bijna reikt tot ik Australië, als piepen en meuten erbij hoort als je even niet mee mag doen enz![]()
Wat kenmerkt jullie rassen (of die gekke duitsers) en hoe uit zich dat? (foto's welkom) Slopen, zeuren, meuten, eigen gang gaan kom maar op![]()
Er is er eentje die loopt te piepen en meuten, de andere twee zijn "normaal"
- Bertinabvd
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Ja, dat ken ik 
Ik sta bijna dagelijks kuilen dicht te gooien in de tuin, en heb een mooie buil op mijn voorhoofd door een lieve maar zeer lompe begroeting
Dus hier ook een echte duitser
Ik sta bijna dagelijks kuilen dicht te gooien in de tuin, en heb een mooie buil op mijn voorhoofd door een lieve maar zeer lompe begroeting
Dus hier ook een echte duitser
Cjeld Baris von der Grünen Aue

-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
HET nadeel van een labrador is toch wel dat iedere waterplas (en dat is een vrij ruim begrip haha) even getest moet worden. Languit erin liggen, even op je zij.. Ja hoor baas, deze is in orde! En hoe pekkiger hoe beter, uiteraard 
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Wetters geven poten. Dat hoef je ze niet aan te leren. Afleren hoeft ook niet, dat lukt niet namelijk 
Ze geven poten als ze iets willen duidelijk maken, en dat kan variëren van moeten plassen tot uitingen van liefde. Een aangezien ze veel contact maken gebeurt dat dus veel.
En ze hangen. Op je voet, tegen je been, als ze maar contact kunnen maken. Dat went, trouwens
En stabijs jatten. Soms stiekem, soms openlijk, maar jatten doen ze allemaal.
Ze geven poten als ze iets willen duidelijk maken, en dat kan variëren van moeten plassen tot uitingen van liefde. Een aangezien ze veel contact maken gebeurt dat dus veel.
En ze hangen. Op je voet, tegen je been, als ze maar contact kunnen maken. Dat went, trouwens
En stabijs jatten. Soms stiekem, soms openlijk, maar jatten doen ze allemaal.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Dit, behalve het kuilen graven, maar daarvoor krijg ik dit terug:Selene schreef:Je door lomp gedrag aanvaringen hebt hier en daar, als er een kuil in je tuin verschijnt die bijna reikt tot ik Australië, als piepen en meuten erbij hoort als je even niet mee mag doen enz![]()
Dat is Jade.sbientje schreef:dat iedere waterplas (en dat is een vrij ruim begrip haha) even getest moet worden. Languit erin liggen, even op je zij.. Ja hoor baas, deze is in orde! En hoe pekkiger hoe beter, uiteraard
En Pippi:
Aaaaaaaandaaaaaaacht![/quote]
Bleza:
En zij graaft wel kuilen, maar alleen als we ergens aan het wandelen zijn, want ik heb geen tuin.sternentänzerin schreef: Verder idd het piepen en zeuren als iets niet mag of als je niet mee mag doen met het gerel.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
.... als je geen moment kunt vergeten dat je een hond hebt omdat die hond overal is waar jij bent 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- TessaThomas
- Zeer actief
+1renee-uk schreef:.... als je geen moment kunt vergeten dat je een hond hebt omdat die hond overal is waar jij bent
Hoewel het graven, ouwehoeren en altijd klaar actie er ook bij hoort. Tessa is absoluut niet lomp, Tay wel een beetje.
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Dat dusrenee-uk schreef:.... als je geen moment kunt vergeten dat je een hond hebt omdat die hond overal is waar jij bent
Nu heb ik twee hondjes die als je een keer zegt "Nee, nu even niet" beledigd op de bank gaan liggen met een lichaamshouding alsof ze zwaar mishandeld worden. Zo zielig
-
sabine01
- Actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Een golden denkt aan een paar dingen water modder en knuffelen en het liefst ook in deze volgorde.
De Duitser heb je goed omschreven het leek mijn Duitse herder wel
De Duitser heb je goed omschreven het leek mijn Duitse herder wel
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Onze Belgse is van watdoejewatdoejewatdoejeSelene schreef:Maar dat zijn dan ook echte dames en heren in het verkeerSuske schreef:Belgsen doen dat soort dingen niet
En dat 24/7
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Vervang de openingspost maar door een Drentsche Patrijshond 

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Tollers gillen bij alles wat ze leuk vinden. Onmiskenbaar tijdens de trainingen dus
Ze zijn volledig geobsedeerd door tennisballetjes en ander apporteerbaar spul. Snel, wendbaar, impulsief en een tikkeltje prettig gestoord 
-
beatje
Het kuilen graven herken ik helemaal niet

- Selene
- Zeer actief
beatje schreef:Het kuilen graven herken ik helemaal niet![]()

- Selene
- Zeer actief
Mooie! die was ik vergetenrenee-uk schreef:.... als je geen moment kunt vergeten dat je een hond hebt omdat die hond overal is waar jij bent

- Perle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
- Aantal honden: 5
Hier één Duitser tussen de Mechelaars, daarvóór zijn er nog 3 geweest (van mijn man).
Dat zingen en zeuren, wòest word ik er van
....
Maar ze zijn wel heerlijk onverstoorbaar, mag een bom langs ontploffen, dan geven ze nog geen krimp!
Dat zingen en zeuren, wòest word ik er van
Maar ze zijn wel heerlijk onverstoorbaar, mag een bom langs ontploffen, dan geven ze nog geen krimp!
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
Just like the moon, you're always there, watching.
- TessaThomas
- Zeer actief
Doen de mechelaars dat niet?Perle schreef:Hier één Duitser tussen de Mechelaars, daarvóór zijn er nog 3 geweest (van mijn man).
Dat zingen en zeuren, wòest word ik er van....
Stil was hier een commando dat snel aangeleerd werd idd
- Hylos
- Zeer actief
Eehmm tsja! Het stafford achtige in Xavi is denk ik zijn ongelooflijke lompheid
erg onstuimig en (bijna) altijd wel zin in wat actie.
De voorliefde voor mensen (voornamelijk kinderen) weet ik niet waar hij die vandaan heeft.
vandaag werd ie nog aangehaald door een onbekende man. Hij kwispelde zo erg dat ie er van op de grond ging liggen
Maar na 2 tellen zijn mensen vaak ook weer helemaal niet interessant en worden ze genegeerd. Zal wel iets met enthousiasme en laag concentratievermogen te maken hebben
Het is echt een schát van een nieuwsgierige, lompe, enthousiaste, onstuimige hond met een eigen wil
De voorliefde voor mensen (voornamelijk kinderen) weet ik niet waar hij die vandaan heeft.
Maar na 2 tellen zijn mensen vaak ook weer helemaal niet interessant en worden ze genegeerd. Zal wel iets met enthousiasme en laag concentratievermogen te maken hebben
Het is echt een schát van een nieuwsgierige, lompe, enthousiaste, onstuimige hond met een eigen wil

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik vind dat juist de charme van een duitser, dat vocale, overal een mening over hebben en vooral ook het laatste woord, als is dat maar een binnensmonds grumbletjePerle schreef: Dat zingen en zeuren, wòest word ik er van....

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Nope.TessaThomas schreef:Doen de mechelaars dat niet?
Moet je nagaan hoe ontzettend ik moest wennen aan mijn supervocale witje
Ik vind het wel lollig, eigenlijk.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
blondie
- Zeer actief
Dat vind ik wel leuk dat mompelen en gemurmel als ze het ergens niet mee eens zijn of met een diepe kreun zich ter aarde storten.renee-uk schreef:ik vind dat juist de charme van een duitser, dat vocale, overal een mening over hebben en vooral ook het laatste woord, als is dat maar een binnensmonds grumbletjePerle schreef: Dat zingen en zeuren, wòest word ik er van....
Maar dat getsjenk en gepiep bij hoge staat van opgewondenheid daar word ik van Bluf wel eens gek van. Ik noem het eigenlijk mechel gedrag
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Apple doet alles voor aandacht, piepen, mompelen, grommen, springen, achteruit lopen, op de rug liggen.
Maf beest.
oh en als ze speelt met mens of hond komt er een geluid uit alsof ze op zn minst iedereen aan het vermoorden is
verder hoor je altijd en overal in huis gedrentel achter je. En tijdens het koken ligt ze het liefst op je voeten.
Maf beest.
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Alles wat je noemt heeft die witte hier ook.Selene schreef:Je door lomp gedrag aanvaringen hebt hier en daar, als er een kuil in je tuin verschijnt die bijna reikt tot ik Australië, als piepen en meuten erbij hoort als je even niet mee mag doen enz![]()
Overal mee bemoeien, dus je kan niet om hem heen. Hoe irritant dat soms is, ik moet er soms ook heel erg om lachen.
Dat vocale mag wel wat minder, als in protest. Gemompel mag, daar hou ik wel van, beetje karakter.
Vanmiddag heerlijk lopen stoeien met hem, daar kan ik zo van genieten. Gaat heel lomp, maar ook zachtjes. Liggen we samen op de grond
Soms word hij wat enthousiast, maar hij is nog jong en dat is nu makkelijk om te buigen. Ik hou er van!
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Noah heeft er dan naast gelegen, zij is namelijk totaal niet lomp
Kuilen graven doet ze alleen op mijn werk, heeft ze geleerd van de hond van mijn collega
Zij graaft en hij vangt het zand op en dan draaien ze de rollen om. Vocaal is ze wel al vind ik haar nog redelijk meevallen. Zij accepteert het wel dat ze alleen moet zijn