Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Een balletje (nog) niet ingedaald
Moderator: moderatorteam
- gz
- Actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 1
Een balletje (nog) niet ingedaald
Ik lees op internet diverse berichten over (nog) niet ingedaalde balletjes. Onze hond heeft er momenteel 1 en nu lees ik op dat Pulsatilla pratensis D3 en cimicifuga racemosa d3 druppels eventueel kunnen helpen om de laatste in te dalen. 25% kans maar goed ... als ik op google zoek ik kom nergens meer de druppels tegen
Bestaan deze niet meer of is er een vervangend artikel voor teruggekomen?
-
Melanie 74
Re: Een balletje (nog) niet ingedaald
Hoe oud is je pup en vraag of je dierenarts ( of ervaren fokker) hoe je ze kan "masseren" maar dit kan niet meer als ze ouder zijn als een week of 12.
- gz
- Actief
Hij is 9 week oud. Dierenarts geeft aan dat het natuurlijk moet gaan en toen ik over masseren begon gaf hij aan dat dit beter kan doen omdat je de bal ook weer terug kunt drukken. Voor je eigen gevoel wil je iets doen om te helpen vandaar.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Voel je t andere balletje wel zitten???
Idd dalen ze gewoon in of niet
aan rommelen kan ook averechts werken
Idd dalen ze gewoon in of niet
- gz
- Actief
Da had wel gevoeld en zei dat hij in de lies zit. Hij kwam eraan en schoot weg maar kwam wel weer terg. Hij Gaf aan 50/50 kans en het nog even af te wachten. Tsja lastige keuze wat ga je doen vandaar dat ik dacht deze druppels.
- gz
- Actief
Da had wel gevoeld en zei dat hij in de lies zit. Hij kwam eraan en schoot weg maar kwam wel weer terg. Hij Gaf aan 50/50 kans en het nog even af te wachten. Tsja lastige keuze wat ga je doen vandaar dat ik dacht deze druppels.
- gz
- Actief
Hij is 9 week oud. Dierenarts geeft aan dat het natuurlijk moet gaan en toen ik over masseren begon gaf hij aan dat dit beter kan doen omdat je de bal ook weer terug kunt drukken. Voor je eigen gevoel wil je iets doen om te helpen vandaar.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
ik ken een aantal pups waarbij de druppels wel degelijk geholpen heeft, dus gewoon de komende maanden geven en zachtjes masseren in de juiste richting.

- gz
- Actief
Hoe moet dat masseren kan iemand dat vertellen?
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
En toch kun je dat natuurlijk nooit met zekerheid zeggen, het kan natuurlijk net zo goed dat het ontbrekende balletje ook zonder de druppels te geven alsnog zou zijn ingedaald.Lizzie. schreef:ik ken een aantal pups waarbij de druppels wel degelijk geholpen heeft, dus gewoon de komende maanden geven en zachtjes masseren in de juiste richting.
Ik heb een keer een pup gefokt bij wie het tweede balletje pas een paar dagen voordat hij 6 maanden oud werd indaalde.
Met 9 weken zou ik me nog helemaal niet druk maken als er nog maar 1 balletje ingedaald zou zijn.
- gz
- Actief
Ik maak me ook (nog) niet zorgen maar zijn broers hebben ze beide wel op 8 week. Nu is het afwachten en dat is best spannend maar omdat die druppels tijdig gegeven moeten worden dacht ik daaraan.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Niet alle pups hebben exact dezelfde ontwikkeling natuurlijk, zo gaan de oogjes bijvoorbeeld ook niet allemaal op hetzelfde moment open.gz schreef:Ik maak me ook (nog) niet zorgen maar zijn broers hebben ze beide wel op 8 week. Nu is het afwachten en dat is best spannend maar omdat die druppels tijdig gegeven moeten worden dacht ik daaraan.
Heb je je reutje aangeschaft om later als dekreu te dienen, of als showhond? Dan was het verstandiger geweest niet akkoord te gaan met een pup wiens balletjes nog niet ingedaald waren op het moment van ophalen.
Is het niet op voorhand de bedoeling om je hond te laten dekken of ermee te showen? Dan zou ik het sowieso gewoon afwachten en als 1 balletje niet blijkt in te dalen, dan is het maar zo. Er zijn veel reutjes die niet beide balletjes ingedaald hebben en die zijn er niet minder lief of leuk door voor hun baasjes.
-
Goldendelicious
De Dierendrogist heeft die druppels nog. Maar met 9 weken is het onzinnig om dit al in te zetten.
http://www.westerhuiskliniek.nl/Archief ... fault.aspx
http://www.westerhuiskliniek.nl/Archief ... fault.aspx
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
mijn kk2docente had het over chinese kruiden ofzo.. bij haar hond was hij uiteindelijk nog wel ingedaald, maar of dat zonder die kruiden ook zou gebeuren weet je natuurlijk nooit. Ik kan me zo weinig voorstellen bij homeopatische/natuurlijke middelen die een bal laten indalen haha, dan lijkt masseren mij effectiever. Maar hoe dat moet, dat weet ik dan weer niet haha..
- Hylos
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Xavi zn ene balletje was ook nog niet ingedaald, stond keurig in zn paspoortje. DA voelde het balletje gewoon zitten en dit is na een tijdje ook helemaal goed gekomen.