Jade kreeg een tijdje rond de 1000 gram kvv per dag, dat had ze echt nodig. Op een gegeven moment weer terug gegaan naar 800, en daar heeft ze het heel lang prima op gedaan, ze woog altijd rond de 40-42 kilo.
Nu is ze in 1 maand tijd 3 kilo aangekomen.
Twee weken geleden zijn we daarom terug gegaan naar 500 gram per dag, en meer beweging, ze loopt nu 2 keer per week zo'n 15-20 minuten naast de fiets. Verder probeer ik haar wat meer los laten lopen, maar dat kan niet altijd en overal.
In huis is ze de laatste 6 weken wel een stuk actiever dan voorheen, meer spelen met Bleza, maar ook met mij. Ook in haar eentje vermaakt ze zich prima met een balletje of touw.
Vandaag weer even naar de DA geweest om te wegen, en ze is gewoon 400 gram aangekomen.
Iemand een idee waar dit door kan komen?
Zelf schoot stress nog even door mijn hoofd, vanwege de verhuizing, maar dan zou ze toch juist afvallen.
Echt veel bespiering heeft ze niet, dus het kan ook niet zo zijn dat de gewichtstoename van spieren komt.
Tussendoortjes krijgt ze amper.
Ze oogt totaal niet ziek, is vrolijk, levendig, en gewoon net zo gestoord (mogelijk zelfs meer) als altijd.
Ze is in januari gecastreerd, maar dan is het toch raar dat ze dan nu ineens zo veel is aangekomen? Ik snap dat het logisch is dat ze daardoor wat is aangekomen, maar 3 kilo in 1 maand tijd? Dat lijkt me toch sterk.
De assistentes en aanwezige DA vinden dat ze nu maar 250 gram per dag mag hebben, dus dat doen we dan maar even. Vind het wel ontzettend weinig voor een hond van (normaal gesproken) 42 kilo, maar goed, er moet gewoon iets af. Vraag me alleen af of het wel zin heeft, omdat ze dus al 2 weken minder krijgt en toch is aangekomen.
En anders moest ze maar op brokken. Nou, dat gaan we dus niet doen, dat heeft volgens mij totaal geen zin.
Bleza krijgt trouwens precies hetzelfde voer, en die is niet aangekomen. Nou ja, wel 1 kilo, maar dat was ook de bedoeling, ze weegt nu 23 kilo. Bleza krijgt al sinds ze bij mij is 500 gram op een dag, maar die is een stuk energieker dan Jade.
De beweging gaan we wel verder uitbouwen, maar ik wil het fietsen niet te snel opbouwen. Ze gaat vanaf dinsdag bijna 2 weken op de boerderij logeren, dus daar zal ze ook veel bewegen, ze kan daar in principe de hele dag buiten lopen. Zodra ze weer terug is gaan we gewoon weer verder met fietsen, en dat uitbouwen.
Zou het dan toch iets medisch kunnen zijn? En zo ja, wat?
En kan iemand verklaren waarom ze met minder voer en iets meer beweging toch aangekomen is?