Met opening op de rug voor de riem(tuigje)

Moderator: moderatorteam

alm@ schreef:Wat kunstig, goed hoorkan ik een bestelling bij je plaatsen? Mijn tekkeltje heeft ook zo'n hekel aan regen
Klinkt simpel maar ik heb geeneens een naaimachinenathalie71 schreef:alm@ schreef:Wat kunstig, goed hoorkan ik een bestelling bij je plaatsen? Mijn tekkeltje heeft ook zo'n hekel aan regen
Nou,je neemt een oude regenjas/broek,een oude trui,knipt wat van die klemmetjes van een tas afen 2 stukjes klitteband.......................
Heb nu ook nog een oude roze body warmer van mezelf klaar liggen om te verbouwen![]()
En ik ben helemaal niet handig met stof,en heb een hele oude naaimachine gratis via de weggeefhoek gekregen zodat ik het kon proberen![]()
Dus dat wordt oefenen en oefenen....

Ja ,dat had ik misschien ook kunnen doen.Maar ja er moet ook nog een band tussen en zo`n klemmetje.Heb het mezelf even moeilijk gemaakt,hahaHillieS schreef:Biasband bedoel je. Is inderdaad mooi, maar ik vind het zelf erg lastig naaien.
Wat je ook kan doen is de goede kanten op elkaar en dan naaien, een stukje openlaten en omdraaien. En dan nog even mooi langs de rand stikken.
Wat die band betreft, je kan ook de opening om te keren daar laten waar de band moet komen he. En dan met het doorstikken hem vastnaaien. En dat klemmetje wel meenaaien (en dus binnenin hebben tijdens het binnenste buiten naaiennathalie71 schreef:Ja ,dat had ik misschien ook kunnen doen.Maar ja er moet ook nog een band tussen en zo`n klemmetje.Heb het mezelf even moeilijk gemaakt,hahaHillieS schreef:Biasband bedoel je. Is inderdaad mooi, maar ik vind het zelf erg lastig naaien.
Wat je ook kan doen is de goede kanten op elkaar en dan naaien, een stukje openlaten en omdraaien. En dan nog even mooi langs de rand stikken.
Maar ik kan dat bij een andere variant wel eens proberen

HillieS schreef:Wat die band betreft, je kan ook de opening om te keren daar laten waar de band moet komen he. En dan met het doorstikken hem vastnaaien. En dat klemmetje wel meenaaien (en dus binnenin hebben tijdens het binnenste buiten naaiennathalie71 schreef:Ja ,dat had ik misschien ook kunnen doen.Maar ja er moet ook nog een band tussen en zo`n klemmetje.Heb het mezelf even moeilijk gemaakt,hahaHillieS schreef:Biasband bedoel je. Is inderdaad mooi, maar ik vind het zelf erg lastig naaien.
Maar ik kan dat bij een andere variant wel eens proberen
Sanner schreef:Leuk! Ziet er goed uit hoor. Nu heb ik ook zin om een jasje te maken. Zo eerst even met de honden lopen en dan ook is wat fröbelen.
nathalie71 schreef:HillieS schreef:Wat die band betreft, je kan ook de opening om te keren daar laten waar de band moet komen he. En dan met het doorstikken hem vastnaaien. En dat klemmetje wel meenaaien (en dus binnenin hebben tijdens het binnenste buiten naaiennathalie71 schreef:Ja ,dat had ik misschien ook kunnen doen.Maar ja er moet ook nog een band tussen en zo`n klemmetje.Heb het mezelf even moeilijk gemaakt,hahaHillieS schreef:Biasband bedoel je. Is inderdaad mooi, maar ik vind het zelf erg lastig naaien.
Maar ik kan dat bij een andere variant wel eens proberenja,ja.....
Ik snap wel wat je bedoelt...
Ik moet dat maar bij een andere proberen.Valt ook niet mee,stof van een regen jas op gladde stof...hahaha...
Ik heb nog veel meer ideeën,dan kan ik dat wel eens uit proberen.
En dan ga ik een keer bij de kringloop jassen/stofjes/bandjes etc scoren....

Dat dacht ik ook....Lizanne schreef:Wow, dat ziet er netjes uit. Lola moet nog een jasje voor de wintersport in maart maar no way dat ik dat zelf kan, haha.
jij kent mijn linkerhanden nietnathalie71 schreef:Dat dacht ik ook....Lizanne schreef:Wow, dat ziet er netjes uit. Lola moet nog een jasje voor de wintersport in maart maar no way dat ik dat zelf kan, haha.